Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni weet je waar je aan toe bent. Via deze weg beantwoorden we alvast de meest voor de hand liggende vragen.
Ziggo krijgt dit jaar te maken met veel hogere kosten, zoals het duurder worden van netwerkapparatuur en een enorme prijsstijging op het energieverbruik van ons netwerk. Daarom wijzigen de tarieven van onze Ziggo-pakketten ook.
Ook zijn de nieuwe tarieven nodig om te kunnen blijven investeren in de toppositie die onze netwerken hebben in Nederland. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld:
Mijn abonnementskosten gaan omhoog. Mag ik naar aanleiding van deze prijswijziging ook opzeggen?
Wij hopen dat je begrijpt waarom deze aanpassingen nodig zijn en bij ons blijft. Mocht je toch willen opzeggen op basis van deze prijswijziging, dan kan dat kosteloos tot en met 30 juni 2022. Bel ons dan op 0900 - 1884 of 1200 vanaf uw huistelefoon.
Wat is de gemiddelde prijsverhoging?
Een deel van onze abonnementen wordt in prijs verlaagd en een deel verhoogd. Daarmee zetten we dit jaar een stap om de tarieven gelijk te trekken zodat klanten met vergelijkbare pakketonderdelen ongeveer hetzelfde gaan betalen. De gemiddelde prijsverhoging is € 2,12.
Is er binnen de prijsverhoging ook sprake van inflatiecorrectie?
Er is bij het bepalen van de nieuwe tarieven rekening gehouden met de inflatie van het jaar vóór de prijswijziging (CBS inflatie 2021: 2,7%). Zo zie je dat de nieuwe tarieven voor het grootste deel voortvloeien uit de kostenstijging voor Ziggo.
Wat verandert er in de beltarieven?
Maak je gebruik van Vast Bellen? Bekijk alle vernieuwde beltarieven op de Tarieven Bellen pagina.
Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
We hebben van oudsher veel verschillende abonnementen. Daardoor verschillen ook de aanpassingen. Wel zetten we dit jaar een stap om de tarieven wat te harmoniseren zodat klanten met vergelijkbare pakketonderdelen ongeveer hetzelfde gaan betalen.
Onlangs hebben jullie een 'gratis' snelheidsverhoging aangekondigd waar ik niet om heb gevraagd, waarom volgt er nu dan alsnog een prijswijziging?
De prijswijziging staat los van individuele activiteiten of innovaties, zoals de snelheidsverhoging die 1 juli ingaat. De nieuwe tarieven zijn gebaseerd op ons totale beleid om onze netwerken stevig en stabiel te houden. We investeren voortdurend in ons netwerk en onze diensten. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld en de infrastructuur cruciaal is voor de samenleving. Gelijktijdig hebben we te maken met steeds hogere kosten om het investeringsniveau op peil te houden.
Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden
Vanaf 1 juli 2022 vinden er een aantal wijzigingen in de Algemene Voorwaarden plaats. Kijk op ziggo.nl/voorwaarden voor meer informatie.
Ik heb nog een vraag
Wil je meer weten over de prijswijziging en wat dit betekent voor jouw pakket? Bekijk dan de e-mail of brief je die van ons krijgt voor de informatie die bij jouw pakket past. Algemene informatie vind je op ziggo.nl/prijswijziging
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.