Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2718Posts
  • 288Oplossingen
  • 1882Likes

Over de update van Ziggo GO

Update: 8 november 2022

Laatste versie 4.44.5618 beschikbaar in de bekende app stores

Deze bevat onder andere:

• Na een wijziging in de tv gids, kan een programma weer direct bekeken worden.
  • Spontaan uitloggen uit Ziggo GO is deels opgelost.
  • Programma informatie laden in de EPG is verbeterd.
  • Crashes van de Ziggo GO app op Ipad na 20 minuten is opgelost.
  • Performance van de app is verbeterd.

Een greep uit onlangs opgeloste issues

Opgelost

Onterechte "Oops something went wrong" & "Je hebt een abonnement nodig"-melding ✔️

Wit scherm in Microsoft Edge ✔️

Onterechte melding om je beeld te kalibreren op iOS-apparaten ✔️

Ziggo GO werkt niet overal in het buitenland ✔️

Ziggo GO TV app: Algehele traagheid binnen de app ✔️

Foutcode -11819 op een iPad Mini met iOS 15.5 ✔️

Issues in onderzoek / Voorbeelden gevraagd

Omschrijving

Externe audio (o.a. Homepods) werkt niet meer met Airplay

Haperend beeld op bepaalde Philips Android TV's

Problemen met Ziggo GO app op Xiaomi HD TV stick / Mi S Box

Sony Bravia TV: probleem met beeldweergave (ingezoomd beeld)

Android TV: Elke keer opnieuw inloggen en/of ongewild uitgelogd

Ziggo GO via Chromecast hapert bij terugkijken/Replay TV

Foutcode -2031 op OnePlus en Oppo telefoons

Ziggo GO app op iPad sluit willekeurig af (crasht)

Hoog schijfverbruik (gegevens schrijven) bij gebruik ziggogo.tv via Firefox

FAQ

Lees meer

Wat zijn de minimale systeemeisen voor deze update?

• iOS vanaf 12.0
  • Android vanaf v6.0 (marshmallow)

• Browsers op Windows 7,8,10,11: Chrome, Firefox, Edge
  • Browsers op MAC OSX10: Chrome, Firefox, Safari

• AndroidTV vanaf v5.1 OS
  • Apple TV 4de generatie vanaf tvOS 12
  • Fire TV vanaf 1st generatie (alle apparaten), Android v5.1

Waarom werkt de oude Ziggo Go app versie’  en ‘sideloaded’  niet meer?

• Omdat we de  oude app versie hebben uitgezet. Dat heeft te maken met platform licenties die zijn verlopen voor ondersteuningselementen in het netwerk voor de oude apps.
  • We hebben steeds meer Ziggo GO-apps op verschillende platformen met verschillende gebruikerservaringen, waardoor doorontwikkeling steeds uitdagender en tijdrovender is geworden. De oplossing hiervoor was onze klanten overbrengen naar één systeem. 

Ik heb problemen met de nieuwe versie, wanneer worden de issues opgelost?

• Android crash issues en Fire TV login issues waren op 1 juli 2022 opgelost
  • De algehele performance (traagheid, responsiviteit) is met de laatste update (4.42.5016) opnieuw flink verbeterd. Uiteraard blijven we dit monitoren en wordt hier ook in toekomstige updates verder aan gewerkt.

Wat houdt deze update achter de schermen in?
Door de update versimpelen we de achterliggende code waardoor het onderhoud en ontwikkeling veel efficiënter wordt. Dit betekent dat we sneller en eenvoudiger de app kunnen doorontwikkelen. De Ziggo GO ervaring wordt hiermee vergelijkbaar ongeacht het televisieproduct wat je van ons in huis hebt.

1.016 Reacties
Xvisor

Level 9
Expert
  • 268Posts
  • 3Oplossingen
  • 136Likes

@Dave! Helaas, dat helpt niets al meerdere keren geprobeerd.

Wat nog erger is ik had geen enkel probleem op mijn Sony TV met continu opnieuw moeten aanmelden meer en ineens sinds afgelopen weekend... Elke dag problemen... 😭😭😭

Pattv1234

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bij mij net zo. Af en toe was er een hapering maar daar was mee "te leven". Nu sinds 2 weken erg vaak opnieuw inloggen op de tv. 

Ik heb overigens 2 Philips TV's. Lijkt dat een model er minder last van heeft dan de ander. Die heeft overigens Android 9 en degene met issues Android 10.

paulpleijs

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Afkloppen, maar ik heb al zeker twee weken niet hoeven in te loggen. En ik kijk niet zo vaak, soms meer dan drie dagen niet. (Laatste app / Google TV dongle 4K)

paulpleijs

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nu ik erover nadenk: ik heb geen inlogproblemen meer sinds ik het aantal 'Mijn zenders' heb teruggebracht naar 15. Daarvoor had ik er een stuk of 30. (Laatste app / Google TV dongle 4K)

Pasi

Level 18
Expert
  • 6706Posts
  • 386Oplossingen
  • 3249Likes

Vandaag, na de race, toch maar eens via de ViaPlay website website gekeken naar de F1 show, nadat Max Verstappen wereldkampioen is geworden. Het starten van de live stream was weer eens een drama, laden...laden en nog eens laden. Daarna alles maar afgebroken en 'live' gestart. Dat ging wel en daarna op de tijd balk maar naar het begin van het programma gegaan.

Maar m.b.t. ZiggoGo.Tv, via Viaplay dus ook geen schrijf acties naar disk !!

ViaPlay.png

Dus, als vele andere streaming websites/diensten niet naar disk schrijven, terwijl ZiggoGo.Tv nog steeds heel veel data naar disk schrijft, is het dus DUIDELIJK een BUG in ZiggoGo.Tv en is dit weer een voorbeeld dat ZiggoGo.Tv verschrikkelijk slecht geprogrammeerd is.

En ondanks, dat hier ondertussen toch veel bewijs staat, is deze bug nog steeds niet opgenomen in de Issue lijst. Alwaar het ook nog eens verschrikkelijk stil blijft, m.b.t. updates voor de andere openstaande issues !!

Loekjehe

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iOS app Ziggo Go 4.42.50.16 iPhone iOS 15.7Terwijl in de film aangegeven staat dat er Nl ondertitels zijn, ontbreekt het ondertitel icoon rechtsboven in beeld.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 6813Posts
  • 792Oplossingen
  • 2776Likes

@paulpleijs - Ook aan onze kant wordt op dit moment een scenario onderzocht in de richting van (aantal) zenders en vooral wijzigingen in de EPG/data daarvan. Dit sluit mogelijk aan bij jouw vermoeden. Als daar wat concreets uitkomt, laat ik het uiteraard weten. Dank in ieder geval voor je eigen ervaringen, dit heb ik ook gedeeld!

@Pasi - Er is helaas nog veel onduidelijk/onbekend over dit issue, ondanks dat je het ontzettend helder weet te benoemen en te vergelijken. Dit was de reden dat hij nog niet in de lijst was opgenomen, ik heb hem alsnog toegevoegd.

@Loekjehe - Erg opvallend. Ik zie dat je ook een eigen topic bent gestart over dit issue, top. Er komt daar binnenkort iemand langs om verder met je in dit probleem te duiken.

Walter81

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Heeft Ziggo al overwogen om de vroegere docent Duits van Jochem Myjer contact op te laten nemen met de 'ontwikkelaar' van de app?

"Stop maar.... begin maar helemaal opnieuw....."

https://www.youtube.com/watch?v=X7DCK6560ao

T-i-T

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan die domme serie koppeling eruit !!!

Al de zoveelste keer dat op het spannenste moment onderborken wordt met eerst onzinnige mededelineg later ineens ergens anders in de volgende aflevering verder!!!

T-i-T

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog veel te vaak inloggen. De ondertitel optie staat overal aan de volg serie optie staat ook standaard aan. De serie volger blijft onzin start en stop tijden gebruiken (met een herhaling van de aflevering na een paar dagen is het ding echt de kluts kwijt)

Heb het de laatste weken niet meer meegemaakt dat er laden of geen programma informatie blijft staan, deze wordt ververst.

Heb de laatste weken nog wel diverse crashes gehad bij het openen van het ziggo venster (computer blijft ernstig hangen). Het na TV kijken openen van community ziggo tab en later weer de TV tab is een grote boosdoener in deze.

M. de B.

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Alex 

Hoe lang ga ik nog op een oplossing wachten? Ziggogo op Safari doet het al niet meer sinds juni. Tot voor kort kon ik nog tv (terug-)kijken op de iPad of iPhone met de ziggogo-app. Dat is nu helaas ook afgelopen. Waarom zit ik nog bij Ziggo? Als ik klaag neemt Ziggo geen verantwoordelijkheid maar word ik verwezen naar de community (dus kom ik nou maar bij jou zeuren). Wat nu? En waarom krijgen we geen compensatie? Wat een waardeloze gang van zaken!

Millennium

Level 8
Expert
  • 219Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Inmiddels 12 oktober, sinds de update in juni dagelijks opnieuw inloggen, snelheid is beter geworden, maar nog lang niet gelijk (of beter) dan de oude versie van voor de juni update. @Ziggo is 4 maanden niet erg lang om een app die nooit live had mogen gaan in zijn huidige status te fixen. Is er uberhaubt zicht op oplossingen. Klaag niet gauw, maar na 4 maanden raakt me geduld wel op.... 

Lowlander61

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gisteren weer geprobeerd een voetbalwedstrijd te kijken op mijn Google TV dongle, maar net als bij de F1 wedstrijd van Max in Zandvoort niet om aan te zien, traag en haperend beeld . Geldt eigelijk voor alle sportwedstrijden die snel zijn. Speedtest geeft aan dat de verbinding makkelijk 8K aan moet kunnen, HBO, Netflix etc alles kan ik prima kijken op 4K, waarom dan niet een sportwedstrijd bij Ziggo? Dit duurt veel te lang Ziggo! Nu de winter in aantocht is en ik wat meer binnen zit en TV wil kijken moet het wel opgelost zijn. Schaam je. (nog los van het toch nog steeds terugkerend probleem van het opnieuw inloggen, lijkt wat minder te zijn, maar dus nog steeds te vaak)

Loekjehe

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ik heb nog geen reactie ontvangen. Ik betaal maandelijks ca €11 voor Series&Movies en dan verwacht ik dat de ondertitels werken. Graag jullie

Dunnie

Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Via Android tv kastje moet ik keer op keer opnieuw inloggen terwijl dat op Apple TV en andere apps nooit hoeft. Andere apps op Android tv hebben daar geen last van. 

RGE53

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Tja, nog steeds een app die voor de nodige ergernis zorgt. Met name door het onvoorspelbare gedrag. Nu weer moet ik op m'n tablet (bijna) altijd de cache eerst wissen, anders weigert de app op te starten. Geen enkele andere app heeft dit nodig. Ook wordt steeds na een tijdje kijken (ja, heus dat kan) zonder waarschuwing de app afgesloten.

Build: 4.42.5016+1795
Device: LENOVO Lenovo TB-X505F
Video Player: 2.14.1
Conviva: 4.0.13.171

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 6813Posts
  • 792Oplossingen
  • 2776Likes

@M. de B. - Ik heb hier op je gereageerd.

@Loekjehe - Ik heb hier op je gereageerd 

@Lowlander61 - Gaat het dan om de TV App op de Chromecast zelf en keek je live? En ik begrijp daaruit dat het dus vooral soort tearing was waar je last van had?

@Dunnie - Dit probleem is helaas bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Je leest er hier meer over.

@RGE53 - Dank voor je bevindingen, we zien vooral crashes bij iOS, maar je lijkt hetzelfde ervaren. Wat betreft het opstarten: We hebben een scenario in onderzoek waarbij de app niet meer (goed) opstart als je hem eerder aan hebt gehad. Werkt het 'killen' van de app op de achtergrond ook om hem opnieuw op te starten?

RGE53

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Alex: Zal het eens proberen of het helpt.

ronaldo

Level 5
  • 96Posts
  • 1Oplossingen
  • 38Likes

Hoi @Alex ,

Is er al een verbetering te verwachten dat je niet steeds moet inlogen op ZiggoGo op tv?

Anders ga ik maar mijn paswoord korter maken want je wordt er niet goed van steeds.

Sony heb ik.

Millennium

Level 8
Expert
  • 219Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

@Alex staat doorspoelen van opnames al ergens op de issue lijst. Een reclame door spoelen met 30 seconden per keer werkt niet echt handig. En waar in de oude app indrukken een goede oplossing is, is dit met de huidige app zo stotterend, dat je al gauw veel te ver bent waarna je met 10 seconden per keer terug kan. Is er uberhaubt iemand die de 30 en 10 seconden optie gebruikt? 

Pasi

Level 18
Expert
  • 6706Posts
  • 386Oplossingen
  • 3249Likes

Aangezien Ziggo FireFox niet ondersteund voor hun ZiggoGo.Tv app ( ze krijgen ook dat niet werkende ), deze week dus maar 'gedwongen' overgestapt naar Edge.

Ik vind het heerlijk ( kuch ) om nu in Edge, iedere keer weer 😒 te mogen inloggen 😠, want dát ging in FireFox tenminste wel goed.

Ja, Ziggo kan het blijkbaar niet makkelijker en beter maken, maar wel duurder 😱 ...

Lowlander61

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Ziggo Alex: het gaat om de Ziggo app op de chromecast TV van google. Streaming gaat wel goed. Volgens mij geen tearing, Eerder een soort van slow-motion en dan weer verspringen naar daar waar het beeld zou moeten zijn.

CBE

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen,

Ik heb de afgelopen 2 à 3 weken alweer 4 to 5 keer opnieuw moeten inloggen. Dit lijkt een issue wat is teruggekeerd. Erg vervelend.

keepitcool

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

DEVICE:  PC met twee schermen met verschillende DPI scaling.
BROWSER(s): Edge en Chrome
PROBLEEM: De overlay met de bedienings elementen wordt verkeerd geschaald wanneer een venster naar een andere monitor wordt verplaatst...   waardoor input (mouse of keyboard) onmogelijk wordt.

Ik heb hier meerdere malen gevraagd dit op te lossen (compleet met screenshots etc), maar zie het nog steeds niet genoemd onder 'known issues'.

Het lijkt simpel:  het betreft 1 property (transform:scale) van 1 element (flt-semantics-host)

TessFionne

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer wordt het probleem met streamen van de app middels chromecast opgelost (probleem: constant blijven laden)?? Probleem duurt al maanden en heb ik ook meerdere keren gemeld. 

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic