Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2706Posts
  • 287Oplossingen
  • 1840Likes

Over de update van Ziggo GO

Update: 14 september 2022 13:58 door Ziggo

Laatste versie 4.42.5016 beschikbaar in de bekende app stores

 

Deze bevat onder andere:

  • Performance van de apps is verbeterd
  • Geen onterechte kalibratiemelding meer op iOS-apparaten
  • Meerdere downloads tegelijkertijd weer mogelijk
  • Enkele crash-scenario's opgelost
  • Vermindering van spontane logouts (TV App)

Een greep uit onlangs opgeloste issues

Opgelost

Onterechte "Oops something went wrong" & "Je hebt een abonnement nodig"-melding ✔️

Wit scherm in Microsoft Edge ✔️

Onterechte melding om je beeld te kalibreren op iOS-apparaten ✔️

Ziggo GO werkt niet overal in het buitenland ✔️

 Ziggo GO TV app: Algehele traagheid binnen de app ✔️

Foutcode -11819 op een iPad Mini met iOS 15.5 ✔️

 


Issues in onderzoek / Voorbeelden gevraagd

Omschrijving

Externe audio (o.a. Homepods) werkt niet meer met Airplay

Haperend beeld op bepaalde Philips Android TV's

Problemen met Ziggo GO app op Xiaomi HD TV stick / Mi S Box

Sony Bravia TV: probleem met beeldweergave (ingezoomd beeld)

Android TV: Elke keer opnieuw inloggen en/of ongewild uitgelogd

Ziggo GO via Chromecast hapert bij terugkijken/Replay TV

Foutcode -2031 op OnePlus en Oppo telefoons
Ziggo GO app op iPad sluit willekeurig af (crasht)

 

FAQ

Lees meer

 

Wat zijn de minimale systeemeisen voor deze update?

 

  • iOS vanaf 12.0
  • Android vanaf v6.0 (marshmallow)

 

  • Browsers op Windows 7,8,10,11: Chrome, Firefox, Edge
  • Browsers op MAC OSX10: Chrome, Firefox, Safari

 

  • AndroidTV vanaf v5.1 OS
  • Apple TV 4de generatie vanaf tvOS 12
  • Fire TV vanaf 1st generatie (alle apparaten), Android v5.1



Waarom werkt de oude Ziggo Go app versie’  en ‘sideloaded’  niet meer?

 

  • Omdat we de  oude app versie hebben uitgezet. Dat heeft te maken met platform licenties die zijn verlopen voor ondersteuningselementen in het netwerk voor de oude apps.
  • We hebben steeds meer Ziggo GO-apps op verschillende platformen met verschillende gebruikerservaringen, waardoor doorontwikkeling steeds uitdagender en tijdrovender is geworden. De oplossing hiervoor was onze klanten overbrengen naar één systeem. 

Ik heb problemen met de nieuwe versie, wanneer worden de issues opgelost?
 

  • Android crash issues en Fire TV login issues waren op 1 juli 2022 opgelost
  • De algehele performance (traagheid, responsiviteit) is met de laatste update (4.42.5016) opnieuw flink verbeterd. Uiteraard blijven we dit monitoren en wordt hier ook in toekomstige updates verder aan gewerkt.

Wat houdt deze update achter de schermen in?
Door de update versimpelen we de achterliggende code waardoor het onderhoud en ontwikkeling veel efficiënter wordt. Dit betekent dat we sneller en eenvoudiger de app kunnen doorontwikkelen. De Ziggo GO ervaring wordt hiermee vergelijkbaar ongeacht het televisieproduct wat je van ons in huis hebt.

 

 

867 Reacties

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws