Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2776Posts
  • 290Oplossingen
  • 2216Likes

Introductie reclames op maat

Na een uitgebreide testfase van ons Testpanel starten wij vanaf vandaag met het gefaseerd invoeren van reclames op maat. In eerste instantie zullen dit enkel klanten met een Mediabox Next zijn. Later dit jaar zullen we hier ook de Next Mini aan toevoegen. Tot slot volgen de Mediabox XL en Ziggo GO.

 

Heb jij toestemming gegeven voor Persoonlijke aanbevelingen? Dan kom je vanaf vandaag in aanmerking voor reclames op maat. Ontvang je liever geen reclames op maat? Je kunt je keuze op elk gewenst moment aanpassen via de instellingen op de Mediabox Next. Let op, hiermee schakel je ook je persoonlijke kijksuggesties in of uit. Iedere af- of aanmelding wordt in ieder geval binnen 24 uur verwerkt.


Zo schakel je de Persoonlijke aanbevelingen in óf uit

  1. Pak je afstandsbediening en druk op :ab_hoofdmenu:
  2. Navigeer naar het tabblad INFO
  3. Selecteer met de :ab_pijltjestoetsen: Persoonlijke aanbevelingen
  4. Druk op :ab_ok:
  5. Kies hier voor 'Ik geef toestemming' of 'Ik wil geen persoonlijke aanbevelingen meer'

Wat is een reclame op maat?
Met reclames op maat kunnen adverteerders specifieke reclames en tv-campagnes leveren aan specifieke huishoudens. Dit betekent dat klanten die toestemming hebben gegeven voor persoonlijke aanbevelingen –mits zij in de doelgroep van een specifieke reclame of campagne vallen- een aangepaste reclame te zien kunnen krijgen op de plaats van een generieke. Daardoor krijgen klanten tijdens reclameblokken relevantere reclame(s) te zien en wordt hun kijkplezier hopelijk vergroot. Voor adverteerders betekent dit dat zij hun gewenste publiek effectiever kunnen  bereiken, waardoor de algehele prestaties van hun advertentiecampagnes kunnen verbeteren.

 

Hoe werkt een reclame op maat?
Reclame op maat wordt ingezet om doelgroepen te segmenteren op basis van specifieke criteria die door de adverteerder zijn gesteld.  Deze gegevens worden vervolgens ingezet om specifieke reclames of tv-campagnes uit te leveren aan huishoudens en personen die binnen deze doelgroep vallen. De specifieke reclames of tv-campagnes worden net zoals een reguliere reclame door Ziggo in de uitzendstroom geplaatst. Maar in het geval van reclames op maat bepaalt de mediabox van een klant welke reclame getoond wordt: de reguliere reclame of de reclame op maat van de adverteerder.

 

Welke gegevens worden gebruikt voor een reclame op maat?
Privacy en bescherming van onze klanten en hun data staat bij ons voorop. We volgen de wet- en regelgeving rondom de bescherming van persoonsgegevens dan ook nauwkeurig. Wij gebruiken enkel gegevens van klanten die toestemming hebben gegeven voor persoonlijke aanbevelingen. Mochten klanten deze toestemming eerder hebben gegeven, maar deze nu toch in willen trekken, dan kan dat op ieder gewenst moment via de instellingen van hun mediabox.

Om gebruik te maken van reclames op maat, gebruiken wij -mits de klant toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van persoonlijke aanbevelingen- demografische gegevens van het huishouden. Hierbij kun je denken aan een leeftijdsrange (dus geen exacte leeftijd), provincie en woonplaats. Met deze gegevens wordt bepaald welke huishoudens of personen het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in specifieke advertenties. We leveren deze data versleuteld aan, waardoor de omroepen (RTL en Talpa) niet weten welke data bij wie hoort.

39 Reacties

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic