Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2762Posts
  • 290Oplossingen
  • 2115Likes

Disney+ app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo

Vanaf 12 december heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van Disney+. Naast de exclusieve Disney films, series en Originals bieden ze ook alle films en series van Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en Star aan. 

Heb je al een abonnement van Disney+? Log dan eenvoudig in met je huidige accountgegevens. Heb je nog géén abonnement? Dan zijn er twee manieren om je te abonneren op Disney+. Dit kan via Mijn Ziggo en rechtstreeks bij Disney+.  Als je Disney+ bij Ziggo bestelt, betaal je de abonnementskosten van je Disney+-abonnement via je Ziggo rekening. Wel zo makkelijk om het overzicht te bewaren. Als je via Disney+ bestelt, betaal je direct aan Disney+. In beide gevallen kun je genieten van de Disney+-app op je Next Mini of Mediabox Next.

FAQ

De Disney+ app start niet op en blijft op zwart scherm staan. Wat kan ik doen?

Het kan wat langer duren dan dat je gewend bent voordat de app is opgestart. Tijdens het opstarten blijft het scherm zwart waardoor het lijkt dat de box is vastgelopen. Om deze verwarring te voorkomen werken we momenteel aan een laadscherm. 

Hoe stel ik ondertiteling in op de Disney+ app? 

Lees de instructies op de helppagina van Disney+ en stel eenvoudig de ondertiteling in. 

Werkt de Disney+ app ook op de Mediabox XL?

Omdat de Mediabox XL te weinig opslagruimte heeft, werkt de Disney+ app alléén op de Mediabox Next en de Next Mini. 

Krijgt de Disney+ app ook een eigen kanaalnummer?

Ja, de Disney+ app vind je vanaf 15 december terug op kanaalnummer 155. 

Hoeveel streams kan ik tegelijk bekijken?

Met een Disney+ abonnement kijk je op maximaal 4 apparaten tegelijk. Het gebruik van Disney+ op de Mediabox Next of de Next Mini is dus één stream. 

Wat is de maximale doorgifte van de Disney+ app via de Mediabox Next en de Next Mini?

De maximale beeldkwaliteit is in 4K-UHD met HDR ondersteuning. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de aangeboden films en series en of je eigen apparatuur geschikt is.

Wat kost een Disney+ abonnement als ik het via Ziggo afneem?

Een Disney+ abonnement kost € 8,99 per maand en is maandelijks opzegbaar.

Als ik Disney+ opzeg, blijft mijn profiel dan bestaan? En zo ja, voor hoelang?

Als je Disney+ opzegt en je abonnement loopt via Ziggo, kun je binnen 12 maanden je Disney+ account weer opnieuw activeren.

Heb je nog een vraag of opmerking? Laat dan gerust een reactie achter!

39 Reacties
charleyr

Level 10
  • 434Posts
  • 28Oplossingen
  • 188Likes

Selecteer met je AB het veld waar je je emailadres moet invullen en vervolgens select/enter knop van de AB indrukken

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22585Posts
  • 1016Oplossingen
  • 7083Likes

@Jentje  en @Lycke en rest van de lezers

Lycke heeft wel gelijk als je E-mail selecteert komt er een toetsenbord frame tevoorschijn in de Disney App alleen dit duurt ook even voor hij inlaad. Ik heb dit zelf even op de Mini getest en inderdaad, alles duurt wat langer als normaal.

Wat wil helpen als de Mini op Wifi staat, even de Mini paar minuten van de stroom halen, en daarna weer op de stroom, dan even wachten tot deze geheel online is, dan nog eens op de Home Knop drukken en naar TV Apps gaan en in de Appstore Disney+ aanklikken. 

Handig om te weten:

als je Disney 1 keer via Homeknop en de TV Apps benaderd, dan activeer je heb ook gelijk voor kanaal 155.

Als je meteen kanaal 155 klikt de eerste keer kan dit weigeren en een zwart beeld geven. 

Jentje

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lycke Als ik Doorgaan kies, geeft ie een foutmelding dat ik eerst een e-mailadres moet opgeven

@Dave! Jullie hebben ongetwijfeld gelijk! Alleen doet ie t bij mij dus niet om de een of andere reden 😉

Heb ook al een tijdje geprobeerd te wachten in dat inlogvenster, maar er verandert ook dan helaas niks

Ik heb een Next; heb ook al geprobeerd met opnieuw opstarten v/d mediabox, maar maakt ook geen verschil. Via kanaal 155 hetzelfde probleem

Jentje

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@charleyr  Ik zag je berichtje net over het hoofd, maar dit bleek de (eenvoudige) oplossing

Bedankt voor het meedenken allemaal!

jmeyer2

Level 7
  • 454Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes

Ik heb geen toegang tot Disney+ of. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7856Posts
  • 2337Oplossingen
  • 3756Likes

@jmeyer2 Ik zie dat je gebruik maakt van een Next Mini. Hierop is de Disney+ App beschikbaar. Om de content te bekijken heb je wel een abonnement nodig bij Disney+. Heb je dit? Daarnaast ben ik benieuwd wat er precies misgaat? Mocht je een zwart scherm te zien krijgen, houd dan rekening met het volgende: 

Het kan wat langer duren dan dat je gewend bent voordat de app is opgestart. Tijdens het opstarten blijft het scherm zwart waardoor het lijkt dat de box is vastgelopen. Om deze verwarring te voorkomen werken we momenteel aan een laadscherm. 

direk

Level 5
  • 67Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Kan wachtwoord niet invullen omdat de toetsenbord geen £ teken heeft

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7856Posts
  • 2337Oplossingen
  • 3756Likes

@direk Het klopt dat je een beperkt aanbod aan beschikbare tekens kunt invoeren. Het pond teken valt niet in dit aanbod. Dit is enigzins as designed, maar we kijken naar een oplossing hiervoor in de toekomst. De enige oplossing is in dit geval om je wachtwoord te wijzigen voor Disney+

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22585Posts
  • 1016Oplossingen
  • 7083Likes

@direk 

Klopt de £ staat er niet in, omdat dit een standaard inlog is van Disney+ 

Hopelijk in de toekomst zal er meer mogelijkheden worden toegevoegd dan zal je met de Code via telefoon ook kunnen inloggen, maar dat is voorlopig nog niet op de Next en de Mini aanwezig, alleen op Smart TV's en Smart Apps zoals Android TV en AppleTV Firestick, Google Chromecast en Chromecast 2020/2022 AndroidTV

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7856Posts
  • 2337Oplossingen
  • 3756Likes

Hi @direk 
Goed nieuws. Een tijdje geleden gaf je aan dat je niet kon inloggen in de Disney+ app vanwege het ontbreken van het £ teken bij het invoeren van jouw wachtwoord. Inmiddels zijn er speciale tekens toegevoegd, waaronder het £ teken en € teken. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22585Posts
  • 1016Oplossingen
  • 7083Likes

@Cecilia  Dank je voor je mededeling, ook voor de overige mensen 😊 goed wurk 😉

Timmie_1606

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een actief abonnement bij Disney maar als ik via de next mini op de Disneyplus app inlog geeft dat aan dat ik geen abonnee ben.

Edit: er was een technisch probleem aan de kant van Disney dat inmiddels is opgelost (kan helaas het bericht niet verwijderen).

wewanl

Level 16
  • 2208Posts
  • 21Oplossingen
  • 803Likes

Je mist ook Dolby Vision wat Disney veel heeft, maar de Next en Next mini niet kunnen weergeven.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22585Posts
  • 1016Oplossingen
  • 7083Likes

@Timmie_1606 Alleen een Ziggo moderator (medewerker) kan dit doen, maar het blijft meestal wel staan. Geen enkel probleem je bericht 😉

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws