Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.42

 

Update: 8 februari 09:23 uur Ziggo
Let op:
Vanaf 8 februari wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen. SmartWifi Web heeft de update reeds al ontvangen. Je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je 'Automatisch updaten' uit staan? Check dan de komende dagen de app store of de update voor jou al beschikbaar is.


Wat is er nieuw in de update 2.42

 

De gebruikersomgeving van het tabbblad 'Apparaten' is gewijzigd. Het wisselen tussen Mijn Apparaten en Netwerk is nu overzichtelijker. De belangrijkste drie wijzigingen:

 

  • Menu rechtsboven in het apparatenoverzicht is verwijderd
  • Installeren van nieuwe hardware gaat via het + icoon onder Netwerk
  • In het tabblad Apparaten deel je eenvoudig je wifinaam door op het wifi-icoon te drukken en wijzig je makkelijk je wifigegevens

 

Overige wijzigingen

  • Op de  Wifiscan-pagina kun je nu kiezen in welke kamer je gaat scannen. Zo kun jij makkelijk de snelheidsresultaten per kamer terugvinden.

Veelgestelde vragen

Wanneer ontvang ik deze update?
Vanaf 24 augustus wordt de update update gefaseerd uitgebracht. Hier hoef je verder niets voor te doen. Je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je de optie 'Automatisch updaten' uit staan? Check dan de app store om te checken of de update voor jou al beschikbaar is. 


Google Play Store 

App Store - Apple 

 

Wat zijn de minimale systeemeisen voor deze update?

De systeemeisen zijn gelijk aan de huidige Ziggo SmartWifi app. Voor de verschillende platformen zijn dit:

 

  • Android 8.0 of hoger
  • iOS 13 of hoger

 

Hoe kan ik meer uit mijn wifi-verbinding halen?

Gebruik de Ziggo SmartWifi app om je wifi te beheren. Deze kan je alleen gebruiken met het Smartwifi modem en de Smartwifi Giga (voorheen de Connectbox). Lees meer wat je met deze app kan doen. 

 

Lees meer

Met de Ziggo SmartWifi app kun je zelf makkelijk:

 

  • Met één druk op de knop je wifi optimaliseren
  • Zien welke apparaten met je wifi verbonden zijn
  • Kun je de Ziggo SmartWifi pods toevoegen en beheren
  • Een afgeschermd gasten-wifi-netwerk maken
  • Internet en televisie installeren met slimme installatiegidsen
  • De veilige Ziggo Wifispots buiten de deur gebruiken
  • Zelf makkelijk de netwerknaam van je wifi aanpassen
  • Je netwerk personaliseren door profielen aan te maken voor je huishouden
  • Kun je de verbinding van apparaten eenvoudig pauzeren en hervatten

 

Je logt in met je Mijn Ziggo account. Heb je vragen over het verbeteren van je wifi? Neem dan contact op met één van onze wifi-experts via de Mijn Ziggo app. Gebruik de handige chat messenger functie.

 

Deze app voelt zich het meest thuis op je smartphone.

 

Let op: gebruik je thuis de TP Link wifibooster? Dan kun je de meeste onderdelen van deze app niet gebruiken. Heb jij je modem in de bridge-modus staan? Dan kun je géén gebruik maken van de SmartWifi app.

< SmartWifi app voor Apple >   

< SmartWifi app voor Android > 

 

Waar vind ik informatie over vorige versies? 

Bekijk de reacties onder dit artikel voor meer informatie over vorige versies. 

8 Reacties

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic