1
Vraag
2
Reacties
nicovanburen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ziggogo.tv werkt niet goed. Foutmelding 1003 of 10003

Beste deelnemers aan dit forum die ook worstelen met Ziggo, ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

 

Ik kijk TV via mijn desktop. Ik heb Google Chrome handmatig geupdate, maar feitelijk was deze al uptodate. Naast hortend en stotend kunnen bekijken van programma's via Ziggogo.tv, word ik er regelmatig uitgegooid met de mededeling dat de video niet meer beschikbaar is en dat mijn browser niet uptodate zou zijn. Dat laatste is niet het geval, Google Chrome wordt automatisch bijgewerkt en is de afgelopen tijd door mij al enkele keren gecheckt en elke keer krijg ik de melding dat ik de laatste versie van Google Chrome heb.

 

Ik heb de oude app van Ziggo al van mijn computer verwijderd (zowel die via Edge liep, als die via Google liep) en weer opnieuw via Google Chrome ziggogo.tv gestart. 

 

Op het moment dat ziggogotv aanstaat en aan het "kloten" is, hebben andere openstaande pagina's via google chrome er ook last van en zijn deze niet meer te besturen met de muis.

 

Volgens mij komen deze meldingen frequenter voor bij het terugkijken van programma's op ziggogo.tv, dan werkelijk live programma's kijken op het moment dat ze uitgezonden worden.

 

Wat moet ik doen om gewoon weer te kunnen kijken waar ik voor betaald heb? Zonder storingen. Want elke keer een programma opnieuw moeten starten, naar de plek gaan waar die voor de storing stopte en enkele minuten later er weer uit geknald worden begint erg te vervelen.

 

Dank aan de forumleden voor iedere reactie

En aan ziggo-medewerkers, het zou heerlijk zijn als jullie spullen gewoon werken.

37 Reacties 37
mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Bert NTFS houdt dat zelf wekelijks bij. Er is dan ook 0% fragmentatie op alle NTFS schijven.

 

Wat betreft het virtueel geheugen:

Je stelt voor mijn computer inrichting af te stemmen op de streaming dienst van Ziggo. Lijkt me het paard achter de wagen spannen.

Met Disney+ heb ik dezelfde problemen geen enkele keer ervaren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@mauprik "Je stelt voor mijn computer inrichting af te stemmen op de streaming dienst van Ziggo. Lijkt me het paard achter de wagen spannen."

 

OK, duidelijk, dan staat defragmenteren goed aan, dat is niet overal, vandaar mijn vraag.

 

Dat virtueel geheugen op HDD D geld niet alleen voor Ziggo Go, maar maakt je hele laptop aanzienlijk sneller, de HDD C hoeft dan grofweg maar de helft aan data te verwerken.

Als ik een PC/laptop verkocht met een 2e harde schijf, dan was dat standaard en dat scheelt aanzienlijk in snelheid.

 

Je kunt van alles wensen in de ICT en inderdaad, was ieder product maar gebouwd en/of geschreven volgens de beste richtlijnen, maar als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Dat heeft mij heel veel oplossingen gebracht in de 10 jaar dat ik ICT troubleshooting deed op locatie bij bedrijven en particulieren.

 

In ieder geval success gewenst verder.

mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Bert In ieder geval bedankt voor je tijd en ideeën. Wel jammer dat je nu opgeeft.

Ga je, als "super expert" zijnde, dit probleem nog wel bij Ziggo melden, met de intentie de oorzaak van dit probleem, het onnodige HDD gebruik van de applicatie bij streamen, te vinden en Ziggo dringend te verzoeken met een oplossing voor alle gebruikers met dit probleem te komen?!

 

Groetjes van Rik.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@mauprik Ik hoef dit niet bij Ziggo te melden, alles wordt gelezen en alle vreemde zaken en afwijkingen worden verzameld en op de juiste afdeling weggelegd, zodat afwijkende gedragingen snel opvallen en er actie ondernomen kan worden.

mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Bert Blijkbaar gaat er dan toch iets niet goed bij Ziggo. Dit speelt al lange en en gebeurd niets mee.

Maar ja, eigenlijk wel logisch, gezien de uitleg. Denk dat Ziggo dit niet als vreemde zaken ziet, het te veel voorkomt, zodat het geen afwijking meer is. Daardoor valt dit niet snel op en wordt er geen actie ondernomen.

Misschien toch handig, om er bij Ziggo op aan te dringen enige actie in deze te ondernemen.

En voor @Ziggo, die blijkbaar meeleest: Meld even, dat dit probleem is opgemerkt en dat er actie, of geen actie, op wordt ondernomen. Dan weten wij gebruikers in ieder geval, wat we van Ziggo kunnen verwachten. Dat is nu dus niet duidelijk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@mauprik "Denk dat Ziggo dit niet als vreemde zaken ziet, het te veel voorkomt, zodat het geen afwijking meer is."

Ik heb nog even gezocht op dit forum, maar kan verder hierover geen recente klacht of bericht vinden.

mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Bert Je bedoelt zeker met recent afgelopen week en met klacht, of bericht bedoel je zeker alles wat niet op "opgelost" staat. Zelfs dit topic staat op opgelost, dus ja, dan vindt je niets.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@mauprik  schreef:

@Bert Je bedoelt zeker met recent afgelopen week en met klacht, of bericht bedoel je zeker alles wat niet op "opgelost" staat. Zelfs dit topic staat op opgelost, dus ja, dan vindt je niets.


@mauprik Nee, zoeken op dit forum werkt op alle topics en data, dus komt alles naar boven. Zoek zelf maar.

Veel succes gewenst verder.

FrL

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb dit al op 17 augustus 2022 bij Ziggo gemeld.

Met andere woorden er wordt niks mee gedaan.

 

Betaal de volle mep voor deels geleverde diensten 

 

Overstap is aanstaande 

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi @mauprik @FrL Het klopt inderdaad dat er de nodige schijfactiviteit is wanneer je Ziggo Go gebruikt. Ik kan me voorstellen dat dit niet wenselijk is en dat jullie je afvragen waardoor dit komt. Hoe dit precies in mekaar steekt, heeft mijn collega Alex in dit topic uitgelegd

Er wordt altijd onderzocht hoe een product beter en efficiënter kan. Om die reden worden jullie verbeterpunten gehoord en gedeeld met de productontwikkelaars.

Phalanx

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik overweeg ook om weg te gaan bij Ziggo om dit geklier, ik geloof al lang niet meer dat dit 'een technisch probleem is waar aan wordt gewerkt'. Geklier omdat je ziet dat ze het niet oplossen. Geklier hier op het forum om non-oplossingen te markeren als 'Opgelost'. Geklier hier op het forum om de oorzaken te zoeken bij de gebruikers terwijl ze echt wel weten dat het probleem bij henzelf, Ziggo ligt. Dit lijkt meer op wegtreiteren van de mensen die streams terugkijken of verlaat starten, want dit kost Ziggo extra bandbreedte. Kijk je live dan is er amper schijfactiviteit. Dat een deel van de abonnementhouders zal weg gaan zal door de paarse broeken die met hun functie alleen toegevoegde waarde creëren door in zaken te snijden i.p.v. iets wezenlijks toe te voegen, zal vast al perfect zijn uitgerekend wat de gederfde inkomsten zijn tegenover de kosten van de extra bandbreedte die nodig is om dit weer fatsoenlijk te laten werken. Er ligt hier in mijn huis al vele jaren een ongebruikte glasvezelaansluiting en als die bloedzuigers van deze toko dit niet snel oplossen ben ik weg.

lexie69

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al ik een programma terug wil kijken via de ziggogo app hapert het hier ook continu of slaat de laptop helemaal vast. Ook via de telefoon hapert het als een malle en het is niet te doen om gewoon een programma terug te kijken. Bij een live uitzending ervaar ik geen problemen.

Als ik de app op de laptop afsluit en wil de app wilt openen op de telefoon krijg ik de melding dat er teveel gebruikers gebruik maken van de app, terwijl dit helemaal niet het geval is.
Ik heb net een tijd in de wacht gestaan bij afdeling televisie. Die konden niet helpen en ik moest maar terugbellen naar afdeling internet. Terwijl hij mij kon doorverbinden, maar dat kon in zijn ogen echt niet. Dus weer een tijdje in de wacht gestaan. Deze dame stuurde mij vervolgens weer naar deze community. Met andere woorden, ZOEK HET MAAR LEKKER ZELF UIT. Want hier gaat het ook niet opgelost worden.
Ben woest !  Kijk het nog tot eind van de week aan en dan ga ik maar op zoek naar een andere provider.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@lexie69 ik snap dat dit zuur en balen is. Een foutcode wil niemand. Dat staat voorop. Maar ''woest'' omdat een online dienst niet werkt en kennelijk de volledige rest van je pakket wel .. Ook bij een andere provider kan ook zoiets gebeuren, in dit geval is het gras echt nergens anders groener, kan ik je in alle eerlijkheid vertellen.

Dat je al aangeeft dat het hier ''ook niet opgelost gaat worden'' vind ik bijzonder voorbarig, want er is hier veel kennis, kunde en ijver in huis. De klantenservice zal ook naar eer en geweten handelen, dus laten we eens kijken waarom ze je hier laten uitkomen.

De oorzaak kan heel divers zijn. Daarom ben ik benieuwd of dit ook gebeurt met een bekabelde verbinding op je laptop en via de mobiele data (dus 4g of 5G) op je smarthone. Daarnaast: probeer het eens via de browser (en dus niet via de App). Hoe gaat het dan?

Ook vind je hier nog meer ontzettend handige tips. We horen graag hoever je komt! 

lexie69

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jacob,

 

Alle geprobeerd. Via wifi, via kabel, via smartphone, via laptop, app opnieuw geïnstalleerd, laptop opnieuw geïnstalleerd, gevloekt en gebeden. Het is toch niet raar dat je gewoon wilt gebruiken waarvoor je betaald ? Ik heb meerdere keren gebeld en ze wimpelen je gewoon af. 
Dit probleem is niet een paar dagen, zo ongeduldig ben ik niet. Maar dit speelt al maanden.
En als jij verbaasd bent waarom ik zeg dat het niet snel opgelost gaat worden, lees dan even alle berichten van alle overige ontevreden klanten en hoe lang het al bezig is.
Ga mensen compenseren met bijvoorbeeld ( tijdelijk ) een gratis extra Next Mini tot het probleem is opgelost. Zo halen jullie ook meteen het gerucht uit de lucht dat jullie dat programma terugkijken slecht laten draaien om de Next mini te kunnen slijten. ( Las ik bij een paar opmerkingen van anderen ) 
Kom met oplossingen i.p.v niks zeggend verbaasd te reageren.
Fijn weekend ! 
 

Herman8

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

app uit Google browser verwijderen. Heb  diverse browsers geprobeerd nu geen last meer van haperen en wegvallen geluid. Google ligt hier in dwars ook met andere app diensten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @lexie69,

 

Heel logisch dat je ontevreden bent op deze manier. Om met de deur in huis te vallen: Voor de website is dit weekend een nieuwe update uitgerold, mogelijk ervaar je verbeteringen sinds vandaag. Voor je smartphone is vorige week een update uitgekomen, het is dus niet helemaal duidelijk of je deze update al in huis had. 

Er hebben zeker veel issues gespeeld in de afgelopen periode, maar er is ook al heel veel opgelost en verbeterd. Als je al maanden dezelfde issues ervaart, moeten we daar toch specifieker op inzoomen. Ik ben allereerst benieuwd naar je bevindingen met de nieuwe updates.

 

@Herman8 - Fijn om te horen dat je iets hebt gevonden en dat hier deelt! 

DanH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De melding van Ziggo over VPN klopt gewoon, als je die gebruikt krijg je een 1003 foutmelding. Ik kijk via een VPN ingesteld op Brussel naar het belgische VTM. Toen ik de Ziggo-go app startte, stond de VPN nog aan en kreeg ik de foutmelding. VPN uitgedaan en de app werkte weer zonder foutmelding. 

lexie69

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en ik heb nu op de android telefoon versie 446.6219+4835 prod. Terugkijken op RTL4, SBS6 werkt gewoon niet. Of ik moet in de nacht rond 03.00 uur terugkijken dan werkt het vaak wel. Dus het lijkt er een beetje op dat het in de avond uren te druk is op deze specifieke zenders ofzo. Is continu aan het bufferen dus om de paar seconden kan je koffie gaan zetten om vervolgens verder te kunnen kijken. Heeft niks te maken met wifi, ook zonder wifi werkt het niet. Heeft ook niks te maken met Google Chromecast want die werkt op alle andere zenders, Videoland of Viaplay perfect. Op de Windows laptop het zelfde probleem met de App en online kijken via de site van Ziggo.
Ben er eigenlijk wel klaar mee. Helemaal nu ik lees dat ze per 1 Juli 2023 even het abonnement met  € 6,50 gaan verhogen.  Als alles nou zou werken zoals het moet werken dan had ik die € 6,50 misschien wel geslikt maar ik zit me nu al maanden te ergeren.

Als Ziggo mij en alle andere met deze problemen serieus zouden gaan nemen dan kunnen ze dit heel simpel oplossen. Ze hebben mijn gegevens dus benader mij maar om het op te lossen.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic