1
Vraag
2
Reacties
nicovanburen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ziggogo.tv werkt niet goed. Foutmelding 1003 of 10003

Beste deelnemers aan dit forum die ook worstelen met Ziggo, ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

 

Ik kijk TV via mijn desktop. Ik heb Google Chrome handmatig geupdate, maar feitelijk was deze al uptodate. Naast hortend en stotend kunnen bekijken van programma's via Ziggogo.tv, word ik er regelmatig uitgegooid met de mededeling dat de video niet meer beschikbaar is en dat mijn browser niet uptodate zou zijn. Dat laatste is niet het geval, Google Chrome wordt automatisch bijgewerkt en is de afgelopen tijd door mij al enkele keren gecheckt en elke keer krijg ik de melding dat ik de laatste versie van Google Chrome heb.

 

Ik heb de oude app van Ziggo al van mijn computer verwijderd (zowel die via Edge liep, als die via Google liep) en weer opnieuw via Google Chrome ziggogo.tv gestart. 

 

Op het moment dat ziggogotv aanstaat en aan het "kloten" is, hebben andere openstaande pagina's via google chrome er ook last van en zijn deze niet meer te besturen met de muis.

 

Volgens mij komen deze meldingen frequenter voor bij het terugkijken van programma's op ziggogo.tv, dan werkelijk live programma's kijken op het moment dat ze uitgezonden worden.

 

Wat moet ik doen om gewoon weer te kunnen kijken waar ik voor betaald heb? Zonder storingen. Want elke keer een programma opnieuw moeten starten, naar de plek gaan waar die voor de storing stopte en enkele minuten later er weer uit geknald worden begint erg te vervelen.

 

Dank aan de forumleden voor iedere reactie

En aan ziggo-medewerkers, het zou heerlijk zijn als jullie spullen gewoon werken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vond dit in een ander topic wat daar de oplossing was:

Browser openen
Geschiedenis en cookies verwijderen
Browser afsluiten paar tellen wachten
Browser openen en weer inloggen op Ziggo GO

Bekijk in context

37 Reacties 37
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vond dit in een ander topic wat daar de oplossing was:

Browser openen
Geschiedenis en cookies verwijderen
Browser afsluiten paar tellen wachten
Browser openen en weer inloggen op Ziggo GO

nicovanburen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dankjewel Bert,

 

Gedaan wat je suggereerde en mijn computer had duidelijk wat tijd nodig om alles te verwijderen. Kijk nu al een uurtje TV en tot nu toe gaat alles goed. Dank dus daarvoor. Erg fijn met de al die leuke films voor de boeg in de komende weken.

 

Hartelijke groet, 

 

Nico

mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dit is geen oplossing, maar een lapmiddel. Ook ik heb hier last van. De stream wordt ergens door onderbroken! Kan iemand aangeven, wat het werkelijke probleem is, waardoor deze onterechte foutmelding wordt veroorzaakt en hoe het permanent kan worden opgelost? Met dit lapmiddel moet elke keer de geschiedenis worden geleegd, wat ik niet echt wil en cookies worden verwijderd. Gebruik de computer ook nog voor andere zaken dan ZiggoGo, waarom ik dit lapmiddel liever niet toepas.

 

Ben benieuwd naar jullie inzicht hierover?!

 

Groetjes,

Rik.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@mauprik Alleen Edge lijkt op dit moment probleemloos te werken met ZiggoGoTV.

smblomsma

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij werkt hij zowel via Edge als Chrome niet en blijft het probleem. 1x opnieuw de app geïnstalleerd en leek het even goed voor een week, nu weer voortdurend die irritante foutmelding. Als het 1 of 2x gebeurd per opname kan ik er nog beetje mee leven (al blijft het irritant) maar dit gebeurd gewoon wel vaker dan 5x. Ik ga de tip proberen, maar ben het wel eens met Rik dat het een lapmiddel is en dat Ziggo dit probleem gewoon moet oplossen. Sinds die upgrade afgelopen jaar heb ik vaker gedoe gehad met ZiggoGo.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @smblomsma , jammer dat jij toch nog tegen dit probleem blijft aanlopen. Ik snap volledig dat je een structurele oplossing wilt. 

Controleer eens of je gebruik maakt van een VPN verbinding of een alternatieve DNS hebt ingesteld. Dit kan resulteren in enkele foutcodes binnen Ziggo GO, zoals 1002 en 1003.  Mocht je hierover vragen hebben, stel deze dan gerust. Onze Community leden helpen je graag hiermee zodat je straks weer zonder problemen kunt genieten van onze Ziggo GO.


 

PietE

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ook hier geen fatsoenlijk antwoord. Ziggogo op een Windows pc of laptop is en blijft een drama. Net als een eerdere gebruiker DIT IS EEN LAPMIDDEL. Ziggo doe wat!!

PietE

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Waarom kan Ziggo geen fatsoenlijk werkende oplossing maken voor de Windows gebruikers. Wel groot geld steken in het sponsoren van voetbal maar de dik betalende gebruikers een werkende oplossing bieden HO maar.

mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Meindert,

 

Geen VPN, of alternatieve DNS ingesteld, of in gebruik. Ook dit is weer een onterechte verwijzing naar fouten bij gebruikers. Als de Community leden echt willen helpen ZiggoGo probleemloos te laten werken, moeten ze echt eens Ziggo aansporen de problemen te verhelpen en definitief op te lossen.

Neem nu de "te gekke" melding over het up-to-date zijn van de browser?! Als ZiggoGo alleen kan werken met een up-to-date browser, waarom werkte ZiggoGo dan wel met de oude versie, toen die de meest up-to-date versie was? Dat zou dus betekenen, dat als er een update voor een browser komt, ZiggoGo ineens niet meer met de huidige versie goed kan werken. Lijkt me een beetje onverklaarbaar.

Wat ik wil zeggen, Ziggo medewerk(st)ers zijn bij problemen bijna altijd op zoek naar fouten bij gebruikers, zonder te kijken naar eigen fouten. Wanneer een configuratie van een gebruiker maar enigszins afwijkt van standaard, wordt daar al snel naar verwezen, als mogelijke oorzaak. Blijkbaar zijn ze bij Ziggo niet in staat een basic streaming dienst te leveren, die gewoon goed werkt, onafhankelijk van hoe de gebruikers zijn/haar ontvanger heeft ingericht, of gebruikt.

Gaarne jullie menig en/of reactie, liefst met werkende oplossing.

 

De beste wensen voor 2023,

 

Rik.

mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert,

 

Ook Edge werkt niet probleemloos. Ook die stottert. De stream wordt dus regelmatig onderbroken.

 

Groetjes,

Rik.

Phalanx

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dit speelt al lange tijd, zie dit topic: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-Go-op-de-PC-in-Firefox-Waarom-saved-ziggogo-iedere-seco... Ziggo lost het niet op, kost waarschijnlijk te veel? Of ze hebben de expertise niet in huis op dit moment. Het amateurisme is tenenkrommend in ieder geval dat ze dit zo erg op het beloop laten. Ik zit op dit moment op Safari portable te kijken zodat ik deze kan draaien op mijn HDD, mijn SSD waar Windows op draait wordt zo niet onnodig versleten door de achterlijke hoeveelheden data die worden geschreven door dit gedrocht. Maar de stream stop regelmatig, ook hier af en toe de 1003 foutmelding. Als ik in de taskmanager kijk zit de schijfacitiviteit van de HDD tegen de 100% aan. Ziggo los dit verdomme op, dit kan echt niet anno 2023.

mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Phalnx,

 

HDD hier regelmatig op 100%, waardoor alles vast slaat. Zowel in chrome, Edge en Firefox. Te gek voor worden...

 

Iemand hier op het forum, met voldoende ICT kennis, die hiervoor een echte oplossing voor Ziggo kan bedenken?

 

Groetjes,

Rik.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@mauprik Dan bij het begin beginnen.

Op welk apparaat precies, merk / model, ervaar je 100% HDD gebruik?

mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

HP Pavilion (intel Core i5-4440 CPU @ 3.10 GHz, 8 GB RAM) met Windows 8.1 64-bits

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@mauprik Heb je Windows al wel eens opgeschoond en je HDD al wel eens gedefragmenteerd?

mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

HDD is NTFS en windows is regelmatig opgeschoond. Heb ook CCleaner (free version) en regedit gebruikt voor schonen registry. Gebruik een 2de HDD voor dataopslag en niet reguliere software, zoals enkele spelletjes. Dus C: is knap schoon.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@mauprik Heb je de HDD al wel eens gedefragmenteerd?

 

Wat ook wil helpen in de snelheid van de HDD is een klein blok virtueel geheugen op de C schijf, dat moet beschikbaar blijven een groot blok virtueel geheugen maken op je D schijf.

Maar pas nadat je alles het gedefragmenteerd.

mauprik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Sorry, maar de HDD is NTFS. Er valt niets te defragmenteren! En wat bedoel je met virtueel geheugen op de C en D schijven? Dit zijn bij mij 2 aparte HDD's.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@mauprik Waarom zou je NTFS niet hoeven defragmenteren?

 

Windows gebruikt virtueel geheugen op je harde schijf als er RAM tekort is.

Dat is standaard op de C schijf, ook Windows zelf en browser gebruikt C.

Als je dat virtueel geheugen op D zet, de andere schijf, dan wordt D gebruikt voor extra geheugen en heeft de C harde schijf tijd over voor Windows en de browser.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic