1
Vraag
2
Reageer en help mee
jack_kerkrade

Level 5
  • 110Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ziggogo.tv traag en steeds trager

Ik kijk op mijn I7/32gb/ssd's, met chrome met 1gb bekabeld en 200mbit down/30 up, via de site ziggogo.tv.

Sinds enige tijd (maanden) is het zo traag als de pest. Tevens ook vaak in een keer het verbreken van de stream.

Ook op andere systemen die hier staan is het zo traag als de pest. Overige sites zijn snel genoeg. Dus kom aub niet met "welke apparatuur heb je" "welk AOP heb je" "maakt er foto's van" e.d. Dat zijn overbodige vragen die mensen stellen om maar een vraag te stellen. Ook gezien het aantal meldingen die er zijn over de traagheid zeggen voldoende. Tevens ook het gekke bij ziggo, de ene week kan je wel bij een zender terugkijken, de andere week weer niet. Maar dat is niet het enige bij ziggo wat niet lekker loopt. Servicedesk zakelijk geeft aan er is een blokstoring, monteur geweest, is opgelost, maar dus niet. En i.p.v. dit door te geven aan de betreffende afdeling (NOC) gaan ze je een monteur sturen die bij jouw thuis komt checken of het wel waar is dat er toch nog een storing is bij de blokstoring. Totale waanzin. Maar goed nog even dan zijn we van deze manier van slechte en onbekwame service af, waar je elk jaar meer en meer voor moet betalen maar steeds minder service voor krijgt. En meer storingen. 

6 Reacties 6
Template

Level 16
Expert
  • 1963Posts
  • 47Oplossingen
  • 555Likes

Ziggo Go, werkt nu eenmaal niet goed op Google Chrome. Sowieso van alle Chromium browsers, is Google Chrome nu eenmaal de slechtste. 

Ziggo Go, werkt alleen op Microsoft Edge (die ook Chromium is) optimaal. Dit is al jaren zo.

Dat het in het begin (deels) werkt in Google Chrome, wil niet zeggen dat het erin werkt.

Het werkt ook in Mozilla Firefox, in andere Chromium browser werkt het ook, vaak niet optimaal. Alleen in Google Chrome werkt het gewoon niet.

Andere sites en streaming diensten werken ook in Google Chrome en ook niet zoals het zou moeten maar het werkt. 

 

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 110Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Wat een onzin slaat u uit over chrome. Had erbij moeten zeggen dat ik heb ook geprobeerd heb met Edge. En u bent schijnbaar fan van een ander type browser, dat mag. Maar als t-mobile tvanywhere toch wel goed werkt in combinatie met chrome wat volgens eenzelfde streaming werkt zegt dat iets meer over Ziggo en hun steeds slechter wordende kwaliteit van leveren van services. Maar wel elk jaar die prijs verhogen. Ziggo kan storingen hebben zonder dat ze het na uren niet eens gemerkt hebben. Klanten die bellen erover voor de gek gehouden worden, "wij hebben geen storing". Het enige wat bij Ziggo elke maand weer werkt zonder ooit last te hebben van een storing is het afschrijven van het abonnement. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1174Posts
  • 177Oplossingen
  • 425Likes

Hallo @jack_kerkrade , bedankt voor je topic. Ik merk behoorlijk wat onvrede en onduidelijkheid bij je in je bericht.
 

Natuurlijk kan het bij elke provider eens voorkomen dat een klant contact opneemt over een onderbreking die bij de helpdesk nog niet bekend is. Een klant merkt dit vaak direct terwijl dit soms niet gelijk zichtbaar is in onze systemen. Die periode proberen we altijd zo kort mogelijk te houden. Ik snap wel dat het vervelend is als je in zo`n situatie terecht komt.


In principe zou ZiggoGO.tv in beide browsers prima moeten werken. Dit is van meerdere factoren afhankelijk. Denk aan teveel extensies of veel tabbladen open. Uiteraard is de verbinding ook van invloed, maar dat sluit je zelf gelukkig al uit.


We zien op dit moment welk enkele meldingen waarbij onze Ziggo GO op Android apparaten zichzelf afsluit. Ik sluit niet uit dat dit ook via een browser kan voorkomen. Daarvoor loopt op dit moment een intern onderzoek en we verwachten dit snel op de lossen met de volgende performance-verbeteringen. We werken constant aan verbeteringen voor onze Ziggo GO omgevingen.
 

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 110Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste, ja er is onvrede, en dat al jaren. Je wordt al jaren als klant niet serieus genomen als je iets meldt. Of ze weten van niets, of verbreken de verbinding. Daarbij klantenservice b2b komt niet op het idee om na die vragenlijst eens te bellen. Geen een reactie. Dan zoals ik al zei "blokstoring" en toch moet er bij mij thuis een monteur komen, hoe dom ben je dan als servicedeskmedewerker. Ipv melding te doen bij NOC dat het probleem nog steeds bestaat, komt een monteur, meet, "ik zie geen fout". Nee die zie je ook niet. Want de fouten wat nu bij tv voorkomen zitten namelijk al in het signaal ingebakken. Error (BER) bij storing is "0". Voorgaande monteur geeft aan, "heb die reeds bij andere klanten gezien, wij kunnen niet doen, zit dieper in systeem". En zo blijft Ziggo aan modderen. Maar wel steevast elk jaar het abo verhogen om zogenaamd het netwerk te verbeteren. Het wordt alleen maar slechter. Onderhoud? Wordt ook niet meer gemeld via mail. Nee moet je pas achter komen als er na het onderhoud weer fouten optreden. En ga zo door. En mbt fouten niet gelijk zien, kan ik je vertellen dat men uren nadat de fout is begonnen, gemeld er noch steeds niets bekend is bij ziggo. Zich maar altijd voor de domme houden is schijnbaar toch de gang van zaken daar. En gelukkig nu is er een goed alternatief voor ziggo binnenkort beschikbaar hier in de buurt. En dat met zelfde opties, zonder korting maar 5x zo snel voor minimaal 30 euro per maand goedkoper. Nog even over de traagheid met ziggogo.tv, maakt niet uit met welke browser allemaal traag. Ook zie je steeds vaker daar fouten optreden, storingen dus. Die komen wel 8 seconden later dan op hetzelfde kanaal via tv, maar ja hieraan kan men wel zien dat de fout eerder in het systeem ligt dan bij de klant binnen. Maar daar is dan de snappert kapot en stuurt men monteur. Voor niets dan weer. En ook nog durven aan te geven dat klant moet betalen. Als het allemaal zo goed is bij jullie hoezo dan zo'n lange wachttijden op de klantenservice? Die heb je alleen als er veel inkomende gesprekken zijn. Of, wat ook kan met de callcentersoftware, je bouwt al een wachtrij in standaard. Ik wacht mijn maand of 2 nog af en dan weg bij jullie. Want het is te duur, te slecht aan het worden, en kennis schijnbaar niet nodig om mensen te helpen. 

 

A-B

Level 6
  • 131Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

@jack_kerkrade Ik heb ook een melding gemaakt hier op t forum dat opstarten van ZiggoGo.tv erg traag gaat in Chrome. Grappig dat de zogenaamde "experts" ook bij mij aangaven dat het aan Chrome ligt maar volgens Ziggo zelf dus niet. Dan nog is het vreemd dat het in Chrome niet goed zou werken ondanks dat dit 1 van de meest gebruikte browsers is. Ziggo heeft s#$@t aan zijn klanten, hou daar maar vast rekening mee gezien de traagheid waarmee het ZiggoGo probleem wordt opgelost.

Helaas heb ik dezelfde frustratie maar ben langzaamaan tot de conclusie gekomen dat melden geen zin heeft. Er veranderd weinig, behalve de factuur.

A-B

Level 6
  • 131Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic