1
Vraag
2
Reageer en help mee
jack_kerkrade

Level 5
  • 110Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ziggogo.tv traag en steeds trager

Ik kijk op mijn I7/32gb/ssd's, met chrome met 1gb bekabeld en 200mbit down/30 up, via de site ziggogo.tv.

Sinds enige tijd (maanden) is het zo traag als de pest. Tevens ook vaak in een keer het verbreken van de stream.

Ook op andere systemen die hier staan is het zo traag als de pest. Overige sites zijn snel genoeg. Dus kom aub niet met "welke apparatuur heb je" "welk AOP heb je" "maakt er foto's van" e.d. Dat zijn overbodige vragen die mensen stellen om maar een vraag te stellen. Ook gezien het aantal meldingen die er zijn over de traagheid zeggen voldoende. Tevens ook het gekke bij ziggo, de ene week kan je wel bij een zender terugkijken, de andere week weer niet. Maar dat is niet het enige bij ziggo wat niet lekker loopt. Servicedesk zakelijk geeft aan er is een blokstoring, monteur geweest, is opgelost, maar dus niet. En i.p.v. dit door te geven aan de betreffende afdeling (NOC) gaan ze je een monteur sturen die bij jouw thuis komt checken of het wel waar is dat er toch nog een storing is bij de blokstoring. Totale waanzin. Maar goed nog even dan zijn we van deze manier van slechte en onbekwame service af, waar je elk jaar meer en meer voor moet betalen maar steeds minder service voor krijgt. En meer storingen. 

23 Reacties 23
Template

Level 16
Expert
  • 1976Posts
  • 47Oplossingen
  • 560Likes

Ziggo Go, werkt nu eenmaal niet goed op Google Chrome. Sowieso van alle Chromium browsers, is Google Chrome nu eenmaal de slechtste. 

Ziggo Go, werkt alleen op Microsoft Edge (die ook Chromium is) optimaal. Dit is al jaren zo.

Dat het in het begin (deels) werkt in Google Chrome, wil niet zeggen dat het erin werkt.

Het werkt ook in Mozilla Firefox, in andere Chromium browser werkt het ook, vaak niet optimaal. Alleen in Google Chrome werkt het gewoon niet.

Andere sites en streaming diensten werken ook in Google Chrome en ook niet zoals het zou moeten maar het werkt. 

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 110Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Wat een onzin slaat u uit over chrome. Had erbij moeten zeggen dat ik heb ook geprobeerd heb met Edge. En u bent schijnbaar fan van een ander type browser, dat mag. Maar als t-mobile tvanywhere toch wel goed werkt in combinatie met chrome wat volgens eenzelfde streaming werkt zegt dat iets meer over Ziggo en hun steeds slechter wordende kwaliteit van leveren van services. Maar wel elk jaar die prijs verhogen. Ziggo kan storingen hebben zonder dat ze het na uren niet eens gemerkt hebben. Klanten die bellen erover voor de gek gehouden worden, "wij hebben geen storing". Het enige wat bij Ziggo elke maand weer werkt zonder ooit last te hebben van een storing is het afschrijven van het abonnement. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1258Posts
  • 199Oplossingen
  • 473Likes

Hallo @jack_kerkrade , bedankt voor je topic. Ik merk behoorlijk wat onvrede en onduidelijkheid bij je in je bericht.

Natuurlijk kan het bij elke provider eens voorkomen dat een klant contact opneemt over een onderbreking die bij de helpdesk nog niet bekend is. Een klant merkt dit vaak direct terwijl dit soms niet gelijk zichtbaar is in onze systemen. Die periode proberen we altijd zo kort mogelijk te houden. Ik snap wel dat het vervelend is als je in zo`n situatie terecht komt.

In principe zou ZiggoGO.tv in beide browsers prima moeten werken. Dit is van meerdere factoren afhankelijk. Denk aan teveel extensies of veel tabbladen open. Uiteraard is de verbinding ook van invloed, maar dat sluit je zelf gelukkig al uit.

We zien op dit moment welk enkele meldingen waarbij onze Ziggo GO op Android apparaten zichzelf afsluit. Ik sluit niet uit dat dit ook via een browser kan voorkomen. Daarvoor loopt op dit moment een intern onderzoek en we verwachten dit snel op de lossen met de volgende performance-verbeteringen. We werken constant aan verbeteringen voor onze Ziggo GO omgevingen.

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 110Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste, ja er is onvrede, en dat al jaren. Je wordt al jaren als klant niet serieus genomen als je iets meldt. Of ze weten van niets, of verbreken de verbinding. Daarbij klantenservice b2b komt niet op het idee om na die vragenlijst eens te bellen. Geen een reactie. Dan zoals ik al zei "blokstoring" en toch moet er bij mij thuis een monteur komen, hoe dom ben je dan als servicedeskmedewerker. Ipv melding te doen bij NOC dat het probleem nog steeds bestaat, komt een monteur, meet, "ik zie geen fout". Nee die zie je ook niet. Want de fouten wat nu bij tv voorkomen zitten namelijk al in het signaal ingebakken. Error (BER) bij storing is "0". Voorgaande monteur geeft aan, "heb die reeds bij andere klanten gezien, wij kunnen niet doen, zit dieper in systeem". En zo blijft Ziggo aan modderen. Maar wel steevast elk jaar het abo verhogen om zogenaamd het netwerk te verbeteren. Het wordt alleen maar slechter. Onderhoud? Wordt ook niet meer gemeld via mail. Nee moet je pas achter komen als er na het onderhoud weer fouten optreden. En ga zo door. En mbt fouten niet gelijk zien, kan ik je vertellen dat men uren nadat de fout is begonnen, gemeld er noch steeds niets bekend is bij ziggo. Zich maar altijd voor de domme houden is schijnbaar toch de gang van zaken daar. En gelukkig nu is er een goed alternatief voor ziggo binnenkort beschikbaar hier in de buurt. En dat met zelfde opties, zonder korting maar 5x zo snel voor minimaal 30 euro per maand goedkoper. Nog even over de traagheid met ziggogo.tv, maakt niet uit met welke browser allemaal traag. Ook zie je steeds vaker daar fouten optreden, storingen dus. Die komen wel 8 seconden later dan op hetzelfde kanaal via tv, maar ja hieraan kan men wel zien dat de fout eerder in het systeem ligt dan bij de klant binnen. Maar daar is dan de snappert kapot en stuurt men monteur. Voor niets dan weer. En ook nog durven aan te geven dat klant moet betalen. Als het allemaal zo goed is bij jullie hoezo dan zo'n lange wachttijden op de klantenservice? Die heb je alleen als er veel inkomende gesprekken zijn. Of, wat ook kan met de callcentersoftware, je bouwt al een wachtrij in standaard. Ik wacht mijn maand of 2 nog af en dan weg bij jullie. Want het is te duur, te slecht aan het worden, en kennis schijnbaar niet nodig om mensen te helpen. 

A-B

Level 6
  • 138Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

@jack_kerkrade Ik heb ook een melding gemaakt hier op t forum dat opstarten van ZiggoGo.tv erg traag gaat in Chrome. Grappig dat de zogenaamde "experts" ook bij mij aangaven dat het aan Chrome ligt maar volgens Ziggo zelf dus niet. Dan nog is het vreemd dat het in Chrome niet goed zou werken ondanks dat dit 1 van de meest gebruikte browsers is. Ziggo heeft s#$@t aan zijn klanten, hou daar maar vast rekening mee gezien de traagheid waarmee het ZiggoGo probleem wordt opgelost.

Helaas heb ik dezelfde frustratie maar ben langzaamaan tot de conclusie gekomen dat melden geen zin heeft. Er veranderd weinig, behalve de factuur.

A-B

Level 6
  • 138Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 286Posts
  • 26Oplossingen
  • 125Likes

Goedemorgen @jack_kerkrade, wat een narigheid dat het al zo lang niet lekker gaat met jouw verbinding. Ik heb dit met een andere afdeling besproken en het advies is om het huidige modem om te wisselen voor een Sagemcom modem. Hiermee zal ZiggoGo en de algemene internet ervaring veel beter worden. Ik hoor het graag als ik dit voor je in orde mag maken! 

Ruud3

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb de klacht van het traag opstarten van Ziggogo en daarna van het regelmatig storen tijdens het kijken al maanden in verschillende topics aan de orde gebracht, maar er gebeurt gewoon niets. Ik probeer ziggogo altijd op de laptop in Edge. Er zijn nog steeds veel klachten over het trage opstarten en daarna over het vaak storen (bv tijdens online kijken de opmerking : video is niet beschikbaar). Wat mij opvalt is dat National Geografic nog steeds op de oude plaats(18) staat , waar in andere omgevingen toch al weer langere tijd ESPN zou moeten staan en Nat.Geo op 27. Hieruit maak ik op dat er gewoon niets aan de klachten over Ziggogo op de laptop wordt gedaan. 

N!co

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het lijkt de laatste dagen(?) sneller te zijn hier maar het lijkt wel of de kwaliteit minder is...

SakaSaka

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo heeft 2 petten op, enerzijds zijn ze InternetProvider en anderzijds leveren ze de Ziggo.go app waarmee je gebruik kan maken van de de internetdiensten. Ze hebben er als internetprovider alle belang bij om internet bandbreedte uit te sparen en dat doen ze door de Ziggo.go app bijzonder gebruikers onvriendelijk te maken

De Ziggo.go app plaatst namelijk door ziggo geprogrammeerde cookies op je systeem die het opstarten van de streams zeer vertragen onder het vertonen van een ronddraaiende cursor, in de hoop dat je niet zo vaak streams opstart. (uitsparen van bandbreedte)

En tevens verbreken de cookies na verloop van een bepaalde tijd de lopende streams en vertonen een foutmelding zoals (Dit programma is niet beschikbaar). Dit is zeer irritant want dan moet je weer door het trage opstart proces.

Het destructieve karakter van de cookies is makkelijk aantoonbaar want als je ze verwijdert dan is het irritante gedrag voor heel even verdwenen, maar niet voor lang, want de app is zo geprogrammeerd dat het niet functioneert zonder de cookies.

Andere streaming programmas die op het zelfde netwerk en zelfde computer draaien vertonen deze problemen niet, het is exclusief voor de Ziggo.go app

Maar natuurlijk zal Ziggo nooit toegeven dat ze het irritante karakter van de Ziggo.go zelf in hun systemen ingebouwd hebben.

Steefb

Level 19
Expert
  • 14027Posts
  • 2720Oplossingen
  • 5822Likes

@SakaSaka 

Dat de app verbetering behoeft is duidelijk.

Maar zo even gemakkelijk vanaf je leunstoel even vertellen hoe het zit, is wel kort door de bocht.

Overigens ervaart het grootste deel van de abonnees deze problemen helemaal niet, dus je argumenten kloppen niet.

Garihd

Level 7
  • 282Posts
  • 16Oplossingen
  • 143Likes

Dat zowel de website als de app een flinke aanslag maken op het systeem van een pc, laptop, tablet of Smartfoon dat klopt wel. Maar het cookies argument ontgaat mij deels. 

SakaSaka

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Cookies plaatsen op een computer is heel gebruikelijk, vrijwel elk website die je bezoekt plaats cookies op je computer (er wordt ook om toestemming gevraagd om ze te plaatsen). Het is maar de vraag wat er mee  gedaan wordt, in elk geval kunnen er kleine computer programma's mee uitgevoerd worden, die draaien in je browser. Zo zou een dergelijk programma kunnen registreren hoe lang een bepaalde stream reeds loopt in je browser en hem na verloop van een bepaalde tijd afbreken.  Of het zou een stream kunnen afbreken die op een inaktieve tab in je browser draait. Maar ook zou het gedurende een bepaalde tijd een ronddraaiende cursor kunnen tonen in je browser alvorens het een gekozen programma werkelijk gaat opstarten. Dit laatste kan overigens aangetoond worden door het internetverkeer te monitoren wat de app genereert tijdens het ronddraaien van de cursor.

SakaSaka

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dit probleem speelt al heel lang en wordt maar niet opgelost door Ziggo en dan wordt je steeds kritischer beoordeeld.

Alle overige streaming apps zoals Netflix, Eurosport of Viaplay die ik op mijn netwerk/labtop draai vertonen deze problemen niet.

En als ik dan kijk naar de cookies die ziggo.go op mijn systeem plaatst dan gaat het om bijna 50mb, terwijl de  andere genoemde  streaming apps het doen met maar enkele kb's

Misschien wilt u dan verklaren welke scripts er in deze cookies uitgevoerd worden.

SakaSaka

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

In aansluiting op mijn voorgaande berichtjes wil ik u bij deze mededelen dat ik het netwerkverkeer gemonitord heb wat mijn laptop 45 seconden lang genereert vanaf het moment dat ik een programma opstart in de Ziggogo app en ik 45 seconden lang naar een ronddraaiende cursor zit te kijken.

Het netwerkverkeer is 45 seconden zowel upload als download vrijwel nul, pas vanaf 45 seconde 46 komt er netwerkverkeer op gang van enige omvang wat nodig is om het aangevraagde programma op te starten.

Ik veroorloof mij dus de vrijheid om hieruit te concluderen dat ik 45 seconden lang naar een ronddraaiend plaatje in mijn browser zit te kijken, zonder dat er achter de schermen enige poging gedaan wordt om de Ziggogo webserver te bereiken, teneinde het programma op te starten.

SakaSaka

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het wordt er niet beter op en ik krijg geen reacties op mijn onderstaande inzendingen, ook niet van moderators. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2862Posts
  • 235Oplossingen
  • 993Likes

@SakaSaka ik snap dat dit lastig is en dat je natuurlijk wil weten hoe dit kan. Dat er nog geen kraakhelder antwoord is, komt omdat de oorzaak niet in elke situatie hetzelfde is, of niet duidelijk is.

Hier vind je de mogelijkheid je ervaring te delen (zie het oranje omlijnde antwoord bovenaan, bij ''voorbeelden gezocht''), dus mijn vriendelijke verzoek is dit te doen. Voor het bundelen van de problemen is dat wel zo handig. 

Bedankt! 

SakaSaka

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Beste Jacob,

Uit je reactie merk ik dat je mijn onderstaande berichten niet gelezen hebt.

Ik heb namelijk helemaal niet gevraagd hoe dit probleem kan, want dat weet ik wel, het wordt namelijk  willens en wetens door Ziggo zelf veroorzaakt om overbelasting van systemen en bandbreedte uit te sparen, en hieronder heb ik  gedocumenteerd aangegeven hoe ik tot deze conclusie gekomen ben.

Dus graag verneem ik nogmaals je reactie nadat je deze berichten gelezen hebt.  

Statiegeld

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zal me onthouden van enige commentaar op de giftige/kinderachtige commentaren van o.a. topicstarter jack_kerkrade, maar ik ervaar al enkele maanden enorme traagheid bij gebruik in (mijn voorkeursbrowser) Chrome.

Hoe uit zich dat?
- Tijdens het laden van Ziggo GO in Chrome 'stotteren' de letters van het logo in beeld, maar in de Edge browser gaat het vloeiend (zoals het hoort).
- Het laden van een live TV uitzending gaat met de grootste moeite. Haperen tijdens het laden en om de haverklap bufferen zijn eerder regel dan uitzondering.
- Geregeld een foutmelding dat de uitzending niet kan worden bekeken/geladen.

Wat heb ik gedaan om dit te proberen op te lossen?
- De browser instellingen van Chrome gereset. Dit hielp niet
- AdBlocker verwijderd en een restart uitgevoerd. Dit hielp niet.
- Alle Chrome extensies uitgeschakeld en een restart uitgevoerd. Dit hielp niet.
- Chrome volledig verwijderd, incl. lokale bestanden en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Dit hielp niet.
- De truc uit een ander topic: chrome://flags/ > Override software rendering list > Enabled. Dit hielp niet.

In Edge loopt alles gek genoeg soepel en gaat TV kijken zonder horten of stoten.

@Jacob @Judith @Meindert mijn vraag aan jullie: welke instellingen binnen Chrome moeten worden ingeschakeld c.q. uitgeschakeld om Ziggo GO fatsoenlijk te laten draaien? Met een internetsnelheid aan mijn kant van 600Mbps down en 50 Mbps up kan het probleem onmogelijk te maken hebben met te langzaam internet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic