Hallo,
onlangs konden we een maand lang gratis naar de Film1 kanalen kijken en heb ik deze 4 kanalen toegevoegd aan mijn favorieten. Maar nu is de maand voorbij en zijn de Film1 kanalen alleen met een extra abonnement te bekijken, dus kunnen die 4 uit mij favorieten, maar hoe ?
Zo staan ze in mijn browser :
Maar ze zijn niet te bekijken, wat natuurlijk logisch is want in heb geen Film1 abonnement.
Maar ik kan de 4 Film1 kanalen ook niet verwijderen uit mijn favorieten ! Normaal, klik je op het hartje ( achter de zender ) om ze toe te voegen of te verwijderen, maar er is alleen maar een melding "Geen Abonnement op".
Weet iemand een oplossing ( behalve de hele lijst te resetten, alle zenders opnieuw te selecteren en daarna de zenders weer in de door mij gewenste volgorde te zetten ! ).
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb even hetzelfde geprobeerd en met Ziggo Go op m’n iPad en een profiel aangemaakt. Dit zal ongeveer hetzelfde werken als via een browser.
Als ik dit aangemaakte profiel selecteer dan krijg ik precies de zenders te zien die ik heb toegevoegd (zie afbeelding).
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als ik Beheer zenders selecteer dan zie ik alle zenders uit het totale overzicht van kanalen en dus óók de kanalen waarop ik niet ben geabonneerd. Deze zenders wèl toe te voegen in favorieten, maar zijn niet te verwijderen want dit zijn de bestaande kanalen in het zenderaanbod.
Is mijn uitleg een beetje begrijpelijk?
@Wim C. schreef:
@Pasi schreef: “Weet iemand een oplossing ( behalve de hele lijst te resetten, alle zenders opnieuw te selecteren en daarna de zenders weer in de door mij gewenste volgorde te zetten ! ).”...maar als ik Beheer zenders selecteer dan zie ik alle zenders uit het totale overzicht van kanalen en dus óók de kanalen waarop ik niet ben geabonneerd. Deze zenders wèl toe te voegen in favorieten, maar zijn niet te verwijderen want dit zijn de bestaande kanalen in het zenderaanbod
Is mijn uitleg een beetje begrijpelijk?
Ehh, nee ... net niet helemaal.
In Beheer zenders zie ik natuurlijk ook alle mogelijke zenders en daar kan je aangeven ( m.b.v. wel/niet selecteren van het hartje , achter de zender/kanaal ) of de je betreffende zender wel/niet wil zien in het hoofdscherm van tv-kijken ( = favorieten ).
Als voorbeeld de onderstaande instellen voor mijn favorieten :
De zender/kanaal "njam!" : wil ik niet zien in mijn zender/favorieten lijst, dus dat hartje is niet geselecteerd.
De zender/kanaal "NPO 1 Extra" : wil ik wel zien in mijn zender/favorieten lijst, dus dat hartje is wel geselecteerd.
De zender/kanaal "NPO 2 Extra" : kan ik niet selecteren, want daarop heb ik geen extra abonnement. Vandaar de melding "Geen Abonnement op" bij dat kanaal.
Maar, toen de Film1 kanalen 1 maand gratis waren, was het wel mogelijk om die kanalen te selecteren, wat ik ook gedaan heb. Echter, nu zijn de Film1 kanalen niet meer gratis ( vandaar nu de melding "Geen Abonnement op" bij die kanalen ), terwijl ze nu nog wel in mijn selectie zitten. Maar kan ik deze kanalen niet de-selecteren, waardoor ze wel in mij zender/favorieten lijst blijven staan. Ik kan die kanalen ook wel aanklikken om te bekijken, maar dan krijg ik natuurlijk niets te zien, omdat ik ( inderdaad ) geen abonnement daarvoor heb.
Kort gezegd : ik wil die Film1 kanalen wel de-selecteren ( zodat ze verdwijnen uit mijn zender/favorieten lijst ), maar die optie heb ik niet en dus blijven ze in mijn tv lijst staan, zoals hieronder.
Het is mij ook opgevallen dat je Favorieten later niet kunt bijwerken. De enigste manier is geheel weghalen en weer opnieuw beginnen. Wat hinderlijk is.
Als er aanpassing komt.
Dan zou het in deze combinatie ook gemakkelijk zijn als zenders met de nummers toegevoegd worden, zoals op MediaBox en op Website.
@Pasi Wellicht is dit een suggestie aan Ziggo om dit aan te passen
@Template schreef:@Pasi Wellicht is dit een suggestie aan Ziggo om dit aan te passen
Ja ! Wachten op een Ziggo mod dus ....
Als blijkt dat er inderdaad geen mogelijkheid is, om een eerdere selectie ongedaan te maken, is dat m.i. een bug.
Wat vooral, met tijdelijke gratis zenders opspeelt en als men b.v. een goedkoper tv pakket neemt, waarin minder zenders zitten dan men eerder had, waardoor men waarschijnlijk meer zenders geselecteerd heeft, dan het huidige zender pakket bevat.
Maar ik verwacht dat alles resetten de enige oplossing is/wordt, waarbij dat best veel werk is. Het resetten natuurlijk niet, maar daarna weer alle favoriete zenders selecteren ( waarbij men door de hele lijst heel moet, want het werkt niet m.b.v. kanaal nummer ) en die favorieten daarna weer op mijn volgorde zetten.
Terwijl de kans groot is, dat na een volgende interessante '1 maand vrije zender' alles weer opnieuw moet.
Maar ook dit zal m.i. de EPG-route volgen. Waarbij Ziggo wel reclame maakt dat men een functie heeft, maar dat deze bij nader inzien minimaal werkt en/of vol met gaten/bugs/fouten zit, terwijl Ziggo daar niets aan doet ( zoals al jaren met de EPG ).
Dit probleem heb ik eerdere gemeldt. Ik kan echter niet meer terug vinden. Kan je dat nog terugvinden wat toen antwoorden waren?
Het klopt inderdaad, mij ergerd het ook.
Even over Zender Nummers. De Zenders op de Website zouden een leidraad moeten zijn. Op MediaBox staan die wel, doch als daar Favorieten lijst bekijkt, worden de Zender Nummers ineens volgorde Nummers in jou Favorieten lijst. B.V. bij instellen
Voor Ziggo Sport 14, 4K en 401, gewoon, zou het hulpmiddel zijn.
Over het aangegeven probleem. Hoe Werkt het in MediaBox omgeving?
In Systeem MediaBox en Ziggo Go Browser zouden eender moeten werken wat knoppen aangaat. Want MediaBox omgeving werkt ook niet goed, naar mijn idee.
Welke Moduarator gaat het gang zetten dat er Oplossing gaat komen?
@SRF wrote:Dit probleem heb ik eerdere gemeldt. Ik kan echter niet meer terug vinden. Kan je dat nog terugvinden wat toen antwoorden waren?
Het klopt inderdaad, mij ergerd het ook.
Even over Zender Nummers. De Zenders op de Website zouden een leidraad moeten zijn. Op MediaBox staan die wel, doch als daar Favorieten lijst bekijkt, worden de Zender Nummers ineens volgorde Nummers in jou Favorieten lijst. B.V. bij instellen
Voor Ziggo Sport 14, 4K en 401, gewoon, zou het hulpmiddel zijn.
Over het aangegeven probleem. Hoe Werkt het in MediaBox omgeving?
In Systeem MediaBox en Ziggo Go Browser zouden eender moeten werken wat knoppen aangaat. Want MediaBox omgeving werkt ook niet goed, naar mijn idee.
Welke Moduarator gaat het gang zetten dat er Oplossing gaat komen?
Het is zeer onduidelijk wat er bedoeld wordt
Als dit euvel door medegebruikers niet verder is op te lossen en het uitloopt op een dood spoor, dan komt een moderator vanzelf langs om het op te pikken.
Waarschijnlijk hoeft er niets te worden gereset. Als het puur en alleen om de app gaat is de cache legen mogelijk al genoeg.
@Garihd wrote:Waarschijnlijk hoeft er niets te worden gereset. Als het puur en alleen om de app gaat is de cache legen mogelijk al genoeg.
Als je niet weet hoe dat moet, vaak (dus niet altijd) kan je ook het apparaat enkele minuten uitzetten, soms lost dat het ook op. Combinatie van beide en Cache leegmaken is soms ook nodig
@Garihd schreef:Waarschijnlijk hoeft er niets te worden gereset. Als het puur en alleen om de app gaat is de cache legen mogelijk al genoeg.
Ik bedenk me net dat dit op hetzelfde neer komt als de lijst met favorieten opnieuw instellen.
@Garihd schreef:Waarschijnlijk hoeft er niets te worden gereset. Als het puur en alleen om de app gaat is de cache legen mogelijk al genoeg.
dat denk ik niet ! Want ( o.a ? ) de favoriet settings zijn hetzelfde op 2 laptops en een smartphone, terwijl ik me niet kan herinneren dat ik deze per apparaat heb ingesteld. Die instelling zal dus ergens bij Ziggo staan, zodat deze instelling ook over meerdere apparaten actief is.
@Pasi schreef:
dat denk ik niet ! Want ( o.a ? ) de favoriet settings zijn hetzelfde op 2 laptops en een smartphone, terwijl ik me niet kan herinneren dat ik deze per apparaat heb ingesteld. Die instelling zal dus ergens bij Ziggo staan, zodat deze instelling ook over meerdere apparaten actief is.
Klopt dat zit in het tv platform zelf dat was ik vergeten.
Mogelijke uitleg;
# Op ZIggo Go Browser zijn geen zenders te wisssen in overzicht Favorieten. Naast deze Topic, had ik dit al eerder gemeldt.
# Binnen Ziggo MediaBox is wissen ook niet mogelijk.
Deze systemen zijn gekoppeld, zoals ik bekijk.
# Wat Zender Nummering betreft, de Zendernummers vanuit Website TV Zender aanhouden.
Die weergeven in MediaBox en Ziggo Go. Bij een Favorietenlijst zullen deze Nummers worden gehandhaafd en niet Nieuwe Nummers als Optelling van Favorieten lijst.
Hoe komt het dan dat ik eerder dit probleem al is gemeld en naar mijn idee niet was opgelost.
Het zou mooi zijn dat een Moderator dit al oppakt, zeker om uit te leggen zoals het Systeem zou werken.
Of Controleren of het systeem wel goed werkt.
Hoi @Pasi wat onhandig inderdaad dat het niet wil lukken de Film1 zenders uit jouw favorieten te verwijderen. Lukt het wel om zenders die wel in je pakket zitten toe te voegen in je favorieten en daarna weer te verwijderen, of wil dit ook niet?
@Judith schreef:....Lukt het wel om zenders die wel in je pakket zitten toe te voegen in je favorieten en daarna weer te verwijderen, of wil dit ook niet?
Hallo,
ja !
Ik kan vanaf mijn laptop, zonder probleem de zender TVE toevoegen en deze wordt dan ook direct zichtbaar in mijn kijk/favorieten lijst. Als ik dan op m'n smartphone kijk, dan staat ook daar TVE in mijn kijk/favorieten lijst.
Het verwijderen op de laptop gaat ook goed en TVE is dan ook direct verwijderd op de smartphone.
Het probleem is echt, de ooit geselecteerde zenders, die nu niet meer in mijn abonnement zitten of nu niet meer ( b.v. 1 maand ) gratis zijn en waar "Geen Abonnement op" achter staat. Waarvoor waarschijnlijk alle opties uit staan, dus is ook de "de-selecteer" optie niet beschikbaar.
Een workaround zou zijn, om tijdelijk weer film1 te geven en dat ik dan de 4 kanalen/zenders verwijder ( 1 dag ) voordat het abonnement afloopt. Dan moet/zal ik daarvoor dus een agenda item maken, anders is de kans groot dat ik dát weer vergeet 😇.
Oke, dus dan zit het hem echt in de kanalen die niet meer beschikbaar zijn in je abonnement @Pasi. De meest snelle optie om deze uit jouw favorieten te krijgen is dus om eerst de zender weer toe te voegen aan jouw abonnement en dat jij deze dan weer verwijdert voordat de termijn verstreken is. Wel omslachtig, maar het kan! Laat het me weten als je dit een idee vindt.
@Judith schreef:Oke, dus dan zit het hem echt in de kanalen die niet meer beschikbaar zijn in je abonnement @Pasi. De meest snelle optie om deze uit jouw favorieten te krijgen is dus om eerst de zender weer toe te voegen aan jouw abonnement en dat jij deze dan weer verwijdert voordat de termijn verstreken is. Wel omslachtig, maar het kan! Laat het me weten als je dit een idee vindt.
We hadden dus hetzelfde idee, maar het duurde bij mij wat langer voordat ik ( het naar mijn zijn ) had opschreven. Iets last van dyslexie, waardoor er soms wat storende fouten/blunders in m'n teksten zitten 😒 .
ik ga er vanuit dat er geen kosten aanzitten !
Maar deze bug zal t.z.t. natuurlijk wel opgelost moeten worden, want die kan dus ook bij anderen optreden ! Wat o.a. vooral bij die 1-maands-gratis zenders kan optreden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.