Peter Horizon

Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

ziggogo.tv buffert abnormaal veel

Sinds ruim een week buffert ziggogo.tv op edge (windows10) weer abnormaal veel !! Ik ben helemaal niet blij met deze nieuwe update. Naast bufferen wordt het programma zomaar afgebroken. Het begin en einde kloppen niet, waardoor je opeens in een andere aflevering op een andere dag zit (bij replay). Ook kun je niet terug in tijd, of het programma stoppen, want dan zit je opeens in een vorig programma. Ik vraag me af waarom deze website zo moeilijk gemaakt is, er draaien zoveel scripts op de achtergrond, in taakmanager staan wel 10 edge  programma's open.  Graag een simpele webversie voor kijken en replay !!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Peter Horizon 

hoewel bij aanschaf van een nieuwe laptop/pc het natuurlijk verstandiger is om voor de nieuwste generatie CPU te gaan is de 11e generatie i5 of i7 ook een prima prima keuze

ook bij de 11e generatie of ouder (niet ouder dan zo 2 a 3 jaar) zou Ziggo go prima moeten werken

let daarbij wel op het aantal cores (zeker bij refurbished) minimaal 4 cores) 

 

zolang de processor nog door Intel (bij AMD natuurlijk het zelfde) ondersteund wordt kan je er van uit gaan dat Ziggo go ook prima hoort te werken,

 

processors ouder dan 7 jaar (5e generatie of ouder) is een goeie werking van Ziggo go en andere streamingdiensten software etc niet meer gegarandeerd,

 

bij mijn werk Ziggo go nog prima op een 8e generatie i7 (6 core)

ook op een mac met de 6e generatie i5 (quad core) werkt het tot nu toe nog perfect

Bekijk in context

38 Reacties 38
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is de pc bekabeld of draadloos verbonden met internet ?

 

heb je het ook al via andere browsers geprobeerd ?

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Jammer dat ZIGGO niet reageert, blijkbaar is het hun er niet veel aan gelegen, om alle abonnees te voorzien van een werkende ZIGGOGO.TV

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Peter Horizon ik lees dat @anoniemforum een paar vragen heeft gesteld waar nog geen antwoord op is gegeven. Ik heb het vermoeden dat hij die vragen stelt om u verder te helpen.

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Ik zou willen dat ZIGGGO eens naar al zijn abonnees luistert en een website bouwt waar iedereen naar kan kijken, niet alleen de giga abonnees. Het is van de zotte, dat voor één website mijn browser 15 keer (in taakmanager) geopend  wordt en dat de processor, netwerkkaart en de harde schijf op bijna 100% staat te werken om dit allemaal bij te kunnen benen.
Ik heb alles geprobeerd en de laatste tip was om de snelheid te verlagen. Nu heb ik dan een video speed controller, waarmee ik ziggo.tv op 80% kan zetten en het stotteren en haperen is nu bijna weg, maar het langzame praten is soms wel niet om aan te horen 😂

Nog steeds jammer dat de windows app geblokkeerd werd, was een fijne app.

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Als antwoord: Mijn wifi kaart is sneller. Met de netwerkkaart is het nog erger... 😭

Ik heb alleen chromium, edge / chrome, het maakt weinig uit tussen die twee.
In de browser i.p.v. de browser app, gaat het iets beter.

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Als vergelijking. Ik heb ook een abonnement op Eurosport. Daar heb ik soms meerdere streams van open staan en heb dan helemaal geen problemen... dus alleen maar bij ziggo

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

En het is ook alleen maar de laatste twee weken, dat ik niet meer kan kijken. De website is zo veel gewijzigd, waarbij er meerdere zaken verkeerd gaan, bijvoorbeeld bij het terug gaan, stop zetten van een programma en het volgen van series (afbreken van de aflevering). Ik kijk bijna altijd terug / replay, weinig live.

erik0248

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Goeie vragen 👍

 

Bekabeld is altijd de beste optie, en daarnaast maakt de browser ook uit.

 

Wat kan helpen is de browser terugzetten naar standaard instellingen of even opnieuw installeren.


Ik gebruik zelf Firefox en daar heb ik er geen last van.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je Intel of Amd processor en welk type heb je ?

hoeveel ram heeft je desktop/laptop ?

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Ik had er over nagedacht, al eerder een nieuwe laptop te kopen, maar kwam op dit forum iemand met een Core i7 tegen, met ook problemen. Nu wil bij Intel, Core i7 niets zeggen, daar zijn er ook veel verschillende van, maar brengt mij wel aan het twijfelen, of dat nu de oorzaak zou kunnen zijn.

Mijn HP 15" FHD notebook heeft de volgende kenmerken:
Intel(R) Celeron(R) CPU N2840 @ 2.16 GHz
Kernen: 2  L1: 112 kB  L2: 1,0 MB
RAM geheugen 4,00 GB (3.89 GB beschikbaar) DDR 3
Ethernet: Realtek PCIe FE Family Controller
Wi-Fi Adapter: Realtek RTL8188EE 802.11 bgn

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

@erik0248  Heb nu firefox geistalleerd. Inderdaad maar weinig haperingen. Maar loopt ook naar de 100% en staat veel open (zie taakmanager). Ben benieuwd hoe het gaat vanavond.
Heb jij nog advies om Firefox sneller te maken ?

erik0248

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Ik gooi er zelf altijd een betaald ccleanertje doorheen 👍

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik denk toch dat de cpu wel het probleem kan zijn,

het gaat om een dual core uit 2014,

ook vindt ik persoonlijk 4GB ram voor windows 10 weinig,

voor windows 10 minimaal 8 GB ram,

een upgrade naar een laptop i5 of i7 kan zeker de oplossing zijn,

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @Peter Horizon, een bufferend beeld is helemaal niks aan. Ik zie dat er al de nodige mensen met je mee gekeken hebben. Is het je al gelukt om het probleem op te lossen? 

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

@Lotte Ik heb veel geprobeerd, maar vooral 's avonds heb ik een schokkend beeld. Ik kijk bijna altijd via de laptop, op tablet is het scherm erg klein en ook met Android7 gaat het niet helemaal goed. Ik hoop dat je het kan doorgeven aan de ontwikkelings afdeling (zijn er al twee jaar mee aan het werk) . Een nieuwe laptop is voor mij geen optie. Ik weet niet of dat helpt en de kosten zijn erg hoog.

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

@Lotte Vandaag donderdag middag heeft MS Edge een update gehad (Versie 106.0.1370.34 (Officiële build) (64-bits).
Ziggo GO. TV  kon ik pas bij de vierde keer Edge opstarten bekijken. (Nieuwe versie Edge loopt vaak vast, bevriest). 
Ik gebruik nu FireFox om Ziggo GO. TV te kijken (gebruik ik dan niet om te browsen en bij afsluiten worden cookies verwijderd).

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Ik heb nu ook de gebruikstijden van mijn laptop gewijzigd tot middernacht. Dan blijft de laptop ook wat minder op de achtergrond aan processen werken.

 

 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk merk type tablet heb je ?

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

@anoniemforum   ACER  B3-A40FHD met Android 7.0 nou gat.
Helaas doet Acer niet aan Android updates. Rabobank ondersteund Andoid7 al niet meer.
Gelukkig Ziggo wel, hoop dat ze dat nog een tijdje doen 🙄

Uitgelicht topic