1
Vraag
2
Reageer en help mee
PietE

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

ziggogo probleem met F-secure ( ziggo safe online)

Hallo,

Ik kijk iedere dag met de Ziggogo app in de firefox browser naar de TV.

Ik heb ook F-secure (ziggo safe online) geïnstalleerd.

Onlangs was er een probleem tussen de ziggogo app en de F-secure add-on in firefox. Dit probleem is opgelost maar sindsdien kan ik geen tv meer kijken als F-secure actief is.

Ik kan de ziggogo wel opstarten en inloggen maar kan geen tv bekijken. Krijg telkens de melding "kan video niet starten, probeer opnieuw).

Heb ook testen in Chromen en Edge uitgevoerd. Identiek probleem.

Als ik F-secure verwijder kan ik weer normaal tv kijken.

Omdat ik ook de banking protection van F-secure wil gebruiken wil ik de software toch geïnstalleerd hebben.

Is er iemand met hetzelfde probleem?

Systeem info W10 64 bit met alle recente patches. Firefox versie 99.0

22 Reacties 22
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je je computer al eens opnieuw gestart? Kies opnieuw opstarten in het start menu, anders wordt de computer vaak alleen in een soort slaaptoestand gebracht.

 

Probeer f-secure eens opnieuw te installeren.

Gebruik wel de deïnstallatie tool en geef de licentie vrij in ''mijn ziggo''.

PietE
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nog een aanvulling.

Heb zojuist de Ziggogo app geïnstalleerd en vervolgens weer de F-secure software. Ook nu kan ik geen TV meer kijken. Zowel in de browser als de app

PietE
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Heb F-secure inmiddels al een keer of 10 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Sluit mijn laptop iedere avond af zonder resultaat. F-secure blokkeert standaard ook www.ziggogo.tv. Heb deze dan ook maar in de allowed sites gezet.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @PietE, dit probleem heb ik nog niet vaker voorbij zien komen. Is dit de enige site waarbij je deze problemen ervaart en lukt het wel via een andere browser? 

PietE
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb ook getest met Chrome en Edge maar dit maakt geen verschil. Werkt dus ook niet. Banking protection werkt wel. Zowel Ziggogo in de browser als met de app werken beide niet. Heb www.ziggogo.tv en Ziggogo.tv toegevoegd als allowed sites maar dit maakt geen verschil.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@PietE We moeten dan toch even verder kijken! Het werkt dus zodra je Safe online uitschakelt en je hebt geen andere virusscanners/ VPN  op je apparaat? 

PietE
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Lotte, ik gebruik geen vpn, wel heb ik een virusscanner geïnstalleerd. Deze had ik ook al toen ik nog geen problemen had.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@PietE Helemaal duidelijk! Kun je mij vertellen om welke virusscanner het gaat? 

PietE
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb AVG geïnstalleerd.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@PietE Duidelijk!  In dit topic wordt er wel aangegeven dat AVG uitschakelen de oplossing biedt: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-Go-werkt-wel-Windows-10/m-p/28065 Wil je dit eens testen? 

PietE
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Lotte

Heb AVG verwijderd en fsecure weer geïnstalleerd.

Geen verschil.

Ik kon zelfs niet connecten naar community.ziggo.nl

Het probleem is begonnen toen de fsecure addon voor Firefox niet geaccepteerd werd. Deze wordt nu weer geaccepteerd maar geen werkende Ziggo app of opgestart ain de browser

 

PietE
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nog een toevoegt

Ik heb geen problemen met andere websites

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PietE dankje voor de toelichting. Het is wel merkwaardig inderdaad. Hebben @Bert en/of @Steefb nog tips waar nog niet aan gedacht is?

Even voor de ultieme beeldvorming: dit ervaar je dus op elk apparaat waarop je ZiggoGo via een browser of de App kijkt?

PietE
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ter verduidelijking, ik heb dit probleem alleen op mijn Windows 10 laptop sinds de problemen met de Firefox addon. Nu zijn deze problemen opgelost maar fsecure blokkeert nog steeds Ziggo.tv.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hij lijk in dit geval echt te streng afgesteld te zijn, @PietE
Werken een YouTube en NPO Start wel? 

PietE
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb f-secure standaard geïnstalleerd en dan doen de problemen zich al voor. Ik dacht eerst dat het misschien aan andere add-on's in Firefox lag, maar vanuit Chrome en Edge en de Ziggo go app hetzelfde probleem

.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hmm, wat lastig zeg. Heb je toevallig de internetgeschiedenis al even helemaal verwijderd. Mogelijk dat dat nog iets oplevert. 
Daarnaast heb ik het voorgelegd bij onze gespecialiseerde Safe online afdeling. Zij gaan zich hierover buigen en nemen vervolgens contact met je op. 

PietE
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik wis standaard de internetgeschiedenis telkens bij het afsluiten van firefox.

Wat ik verder nog opgemerkt heb, is dat ik bij het openen van de app ik het wachtwoord niet op kan slaan. Iedere keer als ik de app opstart moet ik opnieuw user naam en ww invoeren ondanks dat ik de optie "blijf ingelogd" activeer.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal duidelijk. Daar kan het dan niet aan liggen.
De automatisch verwijderen van geschiedenis kan er wel weer voor zorgen dat je steeds het wachtwoord opnieuw moet invoeren. 

We wachten mijn collega's in dit geval even af. Laat je even weten wanneer ze contact opgenomen hebben en hoe dit verlopen is? 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic