1
Vraag
2
Reacties
Ronald2

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ziggo go spanje werkt niet

Hallo,

Wij zijn momenteel in Spanje op vakantie en willen graag via de mi-box4 die op de tv aangesloten is van ziggo go gebruik maken. We hebben hier wifi. Via deze mi-box4 kunnen we wel netflix kijken. Ook op de laptop en de mobiel kunnen we ziggo go kijken. Op de mi-box4 lukt dit niet wat in nederland wel lukt. We krijgen hier de melding: Helaas je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken. De laptop die alleen wifi heeft kan dit wel, ook de mobiel kan het wel. Waar kan dit aan liggen?

Ik heb al de app op de mi-box4 opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp ook niet. 

 

groeten Ronald

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

OK hartelijk bedankt voorde uitleg, het ligt dus niet aan mijn apparatuur en instellingen.

 

groeten Ronald

Bekijk in context

11 Reacties 11
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronald2 dat komt door de gebruikte Ziggo Go versie. Ziggo Go TV mag enkel op het eigen Ziggo netwerk worden gebruikt.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo go voor androidTV werkt alleen op je ziggo verbinding .

 

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

 

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Ronald2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Toch snap ik dat niet, het werkt wel op mijn mobiel en laptop die beide op hetzelfde wifi netwerk aangesloten zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronald2  schreef:

Toch snap ik dat niet, het werkt wel op mijn mobiel en laptop die beide op hetzelfde wifi netwerk aangesloten zijn.


Het is ook best lastig, de app voor smartphone's en Tablets en de website worden gezien als flexibel inzetbaar die hebben geen geoblokkade meer. Ondanks dat de Ziggo Go TV app ook bruikbaar is op makkelijk mee te nemen apparaten wordt door alle providers in overleg met de content providers(NPO  Talpa etc) afgesproken dat deze enkel thuis, op het netwerk van de provider mag worden gebruikt.

 

Zo kunnen/mogen we de Ziggo Go TV app ook niet gebruiken als KPN of TMobile vast internet levert. Zelfs op het Vodafone mobiele netwerk zal Ziggo Go TV niet werken.

Ronald2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ook lees ik dat het in de hele EU werkt, of haal ik nu wat dingen door elkaar.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronald2  schreef:

Ook lees ik dat het in de hele EU werkt, of haal ik nu wat dingen door elkaar.

 


Daar lijkt het wel op. Er zijn twee varianten 1 is voor in de EU, 2 is alleen voor thuis deze laatste zal op de Mi box staan.

Screenshot_20211004-181555_Chrome.jpg

Ronald2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ok dat verschil had ik nog niet gezien. Ik kan alleen Ziggo go tv installeren dus daarom zal het niet werken. Echter ik was van mening dat het wel zou gaan omdat ik deze app ook in nederland (niet thuis maar ergens in een landal of roompot park) gebruikt heb. Klopt het dat het daar wel werkt?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als deze via het Ziggo netwerk internet leveren kan dat kloppen, dan zijn we niet aan huis gebonden wel aan een Ziggo verbinding.

Ronald2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

OK hartelijk bedankt voorde uitleg, het ligt dus niet aan mijn apparatuur en instellingen.

 

groeten Ronald

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Hoe kom je erbij dat Ziggo Go, op Vodafone netwerk niet werkt? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template  schreef:

@RoWi. Hoe kom je erbij dat Ziggo Go, op Vodafone netwerk niet werkt? 


@Template Goed lezen de Ziggo Go TV versie en eigen ervaring door mijn Firestick met mijn mobiel ingesteld als hotspot te verbinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic