1
Vraag
2
Reacties
Elaine1970

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ziggo go kijken buiten Nederland

ik ben momenteel op guadeloupe maar ik kan geen ziggo kijken via de wifi van het hotel maar wel via de 4g waarom is dat want op deze manier gaat de data wel erg hard.

wat is er veranderd een paar jaar geleden (ik denk 2) was het wel mogelijk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jesco wel als dat hotel een VPN service gebruikt  als toegang tot het internet met een IP range die niet als Europees wordt beschouwd.

 Van de Ziggo Go pagina vanuit Ziggo is er geen bezwaar zoals aangegeven, anders kon er via 4G ook niet worden gekeken.

En ook op deze acht vakantiebestemmingen kijk je Ziggo GO:

 

Martinique, Mayotte, Guadeloupe, Frans-Guyana en Réunion, Saint-Martin (het Franse deel van Sint-Maarten), Madeira, de Azoren en de Canarische Eilanden.

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heeft het hotel de wifi beperkt?

 

Guadeloupe valt onder de eu, dus vanuit ziggo kan het.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is inderdaad mogelijk dat het hotel bepaalde restricties heeft ingesteld, krijg je een foutmelding ? Start de app wel op?

Elaine1970
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik kijk via mijn MacBook dus eigenlijk via de browser en kan gewoon inloggen maar als ik op een kanaal klik dan krijg ik de regel deze video is buiten de eu niet beschikbaar terwijl als ik via de 4G probeer hij het wel gewoon doet.

2 jaar geleden was het geen probleem toen deed hij het gewoon

 

Elaine1970
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja precies heb er in het verleden ook geen probleem mee gehad ik zit ook in hetzelfde hotel.

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Misschien zit het netwerk van het hotel op een VPN? 

Jesco

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Kennelijk wordt de ip-range van het vaste netwerk van Guadeloupe door Ziggo gezien als een range van buiten de EU. Als je zelf een VPN dienst zou hebben draaien op je MacBook dan had je dit wellicht kunnen omzeilen door eerst via VPN naar een EU land te verbinden. Waarom het via 4G wel werkt weet ik niet zeker. Mogelijk ziet Ziggo dat het van een NL simkaart af komt?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kijk dat verhelderd een paar zaken.

De VPN en niet geaccepteerde IP range zijn de verklaring. Wat 4G betreft het op range wat je op die methode krijgt zal wel aan geaccepteerde  bereiken voldoen.

Jesco

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

VPN is niet ‘de verklaring’ of ‘de oorzaak’. De oorzaak zal de ip-range van Guadeloupe zijn. Waarvan Ziggo vindt dat die buiten EU gebied is. Een VPN opzetten (naar bijv. een Nederlandse server) zou waarschijnlijk wél als oplossing voor dit probleem kunnen dienen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jesco wel als dat hotel een VPN service gebruikt  als toegang tot het internet met een IP range die niet als Europees wordt beschouwd.

 Van de Ziggo Go pagina vanuit Ziggo is er geen bezwaar zoals aangegeven, anders kon er via 4G ook niet worden gekeken.

En ook op deze acht vakantiebestemmingen kijk je Ziggo GO:

 

Martinique, Mayotte, Guadeloupe, Frans-Guyana en Réunion, Saint-Martin (het Franse deel van Sint-Maarten), Madeira, de Azoren en de Canarische Eilanden.

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. De IP range moet binnen de EU liggen, niet perse Europees. Niet heel Europa is onderdeel van, de EU. Echter moet wel het een IP binnen de EU, zijn. EU en Europa is niet gelijk aanelkaar. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template  je hebt gelijk een detail niet echt belangrijk. Waar het om gaat Ziggo houd het kijken daar niet tegen.

Kortom de oorzaak ligt bij het hotel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic