wjharing

Level 7
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Ziggo GO, hogere resolutie

Ik begrijp enerzijds wel dat Ziggo er expliciet voor kiest om de resolutie in de Ziggo Go en Ziggo Go TV app laag te houden (max 720p). 

 

Maar wanneer je op een 65" TV via de Ziggo go tv app kijkt, dan begint de lage resolutie toch te veel op te vallen. Op mijn 43" tv is het goed genoeg, maar niet op mijn 65".

 

Zou Ziggo niet kunnen overwegen dat wanneer je de Ziggo Go TV app thuis gebruikt (of iig op het Ziggo netwerk), dat je dan wel een mogelijkheid krijgt voor een betere resolutie?

 

Ook met die nieuwe Ziggo Next Mini ga ik ervan uit dat de resolutie toch wel 1080p moet gaan worden, want als die box ook gelimiteerd gaat worden naar 720p, dan is dat wel een duidelijke stap terug.

Uitgelicht
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Reacties
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi allen! Voor de Ziggo GO TV App platformen: Android TV, Google TV, Apple TV 4K en Fire TV hebben we per vandaag een publieke test voor hogere resolutie lopen. Hier lees je er meer over.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Reacties
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Pasi Op de achtergrond vragen we met regelmaat updates met betrekking tot de voortgang en of er nieuws onder de zon is. Weet in ieder geval dat het bij ons op de radar staat en blijft staan. In de tussentijd hebben we helaas nog geen concrete update ontvangen. We blijven in ieder geval updates uitvragen en zodra er meer bekend is dan laten we dat uiteraard hier weten. 

49 Reacties 49
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

1080i is de uitzendnorm voor vrijwel alle HD kanalen, de duitse TV doet het op 720p, daar wordt nooit over geklaagd.

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Je kan overwegen om een mediaplayer te nemen. 1 waarop ziggo go beschikbaar is in de app store. Anders kan je (als dat niet aanwezig is) via side-load de go app erop zetten. Kies voor een apple tv 4k, nvidia shield of een mi. Met deze apparaten kan je de beeldkwaliteit iets meer ‘oppompen’. Op die mediaplayers kan je ook andere apps zetten zoals disney, prime, netflix, enz. Probeer het eens?

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@wjharing wij hebben hier in huis een Apple 4K tv staan met een 4K Samsung tv en die combinatie levert een puik plaatje op moet ik zeggen. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Inderdaad !!

ZiggoGo levert inderdaad een veel te lage resolutie.

Ondanks dat er waarschijnlijk nog genoeg Full HD tv's bestaan, is 4K tegenwoordig de standaard. Ook Ziggo adverteert daarmee volop en probeert zo klanten aan te trekken. Juist daarom is de 720p van ZiggoGo ronduit beschamend.

wjharing
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@Andre Verbeek Ik gebruik ook een Shield met Ziggo Go TV app, maar nog steeds is het op een 65" tv duidelijk slechtere kwaliteit tov de Ziggo Next box zelf, ook wanneer je een opname terug kijkt.  Het upscalen/'oppompen' verzacht iets de pijn, maar een makkelijkere optie is voor Ziggo de resolutie/bitrate te vergroten.

wjharing
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@Hatolex Hoe groet is je 4K Samsung?

Op mijn 43" tv is het nog te doen, maar op 65" niet meer

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Hatolex maar hoeveel inch is dat scherm? Op een 49 inch scherm hier thuis zijn het vooral de SD 576 kanalen die minder mooi zijn. De 720 kanalen zijn inderdaad goed genoeg. Puik wil ik niet direct zeggen.

 

Wat gewoon zuur is de Ziggo Go TV app is bedoeld voor een tweede of derde TV thuis op het Ziggo netwerk, maar dan moeten we wel met iets minder kwaliteit genoegen nemen, of voor twee tot vier euro een extra CI module met smartcard of Mediabox huren.

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Misschien staan de opties in het menu van de tv te hoog? Dat het signaal ‘dubbel’ word bewerkt? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de resolutie is daar geen sprake van. 

Dit is puur het scherm formaat ten opzichte van het aantal pixels 8.3 miljoen voor UHD en iets meer dan 2 miljoen voor HD. 

Kortom die 8 miljoen pixels op een kleiner scherm formaat geven simpelweg een scherpere beeld ten opzichte van een groter scherm. Zeker als er 6 miljoen pixels moeten worden bij verzonnen. Zal dat verschil op een groter beeldscherm formaat eerder zichtbaar zijn.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

720p heeft meer informatie zodat een moderne TV met goede beeld processor het beeld fatsoenlijk kan upscalen, bij 1080i mist er informatie en is er veel raadwerk. Dit is waarom 720P op hoge bitrate er beter uitziet dan 1080i of soms zelfs low bitrate 1080p.

 

Ziggo Go mag inderdaad wel eens een upgrade krijgen, maar dan gaan wij eigenlijk weer terug naar de discussie over de algehele beeldkwaliteit bij Ziggo.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoe bedoel je dat meer informatie? 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

1080i zijn inderdaad feitelijk maar 540 lijnen per beeld ten opzichte van 720 lijnen per beeld bij 720p. Dat staat los van wat de topic starter aangeeft wat de beeld beleving betreft tussen een 43 inch en 65 inch scherm. Het verschil tussen interlaced en progressive scan is voor elk beeld formaat hetzelfde.

 

Vanwege de grotere pixel aantal per beeld is het bijna logisch dat 720p een hogere bitrate heeft dan 1080i. Bitrate zegt niet heel veel, diverse stream diensten hebben slimme logaritme's waardoor het beeld er met een lage bitrate er toch perfect uit ziet.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

 

Had wat mij betreft ook gelijke of variabele bitrate mogen zijn, ik geef puur aan waarom 720P er over het algemeen beter uitziet dan 1080i.

 

Ging niet in op grote van het scherm of andere factoren want dan wordt het nogal een lijst van zaken welke invloed hebben, want zo is ook het beeld waarbij identieke 720p content gepusht wordt op verschillende 65 inch modellen met een identiek paneel niet gelijk.

 

Maar kort om zou het fijn zijn als Ziggo de kwaliteit van Ziggo Go ophoogt naar het moderne tijdperk, maar dan kom je bij deze discussie terecht:

Re: Meer HD zenders - Wanneer wordt HD de standaar... - Page 22 - Ziggo Community

pw1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een uitzending van NPO via ziggo go op de pc is niet om aan te zien, zo wazig.

De meeste tijd kijk ik via NPO zelf.

Zie ook geen settings om het een of ander aan te passen.

Dit ondermijnt wel het hele concept van ziggogo

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@pw1  schreef:

Een uitzending van NPO via ziggo go op de pc is niet om aan te zien, zo wazig.

De meeste tijd kijk ik via NPO zelf.

Zie ook geen settings om het een of ander aan te passen.

Dit ondermijnt wel het hele concept van ziggogo


Inderdaad, eigenlijk is de huidige resolutie en/of bitrate niet meer van deze tijd !!

Volgens mij was tijdens de eerste upgrade van ZiggoGo ( en de app ) in april, het beeld ook scherper ( 1080i? ). Maar dat heeft Ziggo weer teruggedraaid, toen er zo veel klachten en bugs tevoorschijn kwamen.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@pw1 en welk concept bedoeld u dan? 

 

Het is mij niet direct bekend of Ziggo hier een concept voor heeft behalve een extra service binnen het totaalpakket.

 ik heb ook wel eens via de pc gekeken, de resolutie stond vrij hoog 14400*900 wel een vrij klein scherm 17 inch geen last van wat ik wazig zou noemen. Wil niet zeggen dat het best beter mag zeker voor grotere schermen.

pw1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

pw1_1-1663193165155.png

Hier een schermafdruk van Jinek.

Lijkt in dit klein formaat nog scherp maar op een groot scherm is het nog geen videobandkwaliteit.

Als je dan ziggogo links laat liggen omdat bijv. NPO beter beeld laat zien, het nauwelijks bestaansrecht.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ziggo Go is nog geen volwaardige vervanger voor een mediabox. De geboden resolutie is prima voor tablets en telefoons daar staat bij mijn weten de Go voor kijken onderweg. 

 

Daar heeft het bestaansrecht voor, vandaar mijn vraag wat volgens u het concept is.

 

De afbeelding ziet er inderdaad niet fraai uit, echter maak het venster eens kleiner blijft het dan nog slecht/wazig. Wat noemt u een groot scherm, met de SD kanalen (576) weet ik wel dat het er zo uitzag.

Ik zit nu zelf bij een provider die 1080i of p doet met hun app en website, maar ook daar kijk ik via de mediabox. De app en website zijn leuke extra's meer niet.

Uitgelicht topic