1
Vraag
2
Reacties
javerhagen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ziggo go app werkt niet met chromecast

wij proberen met de Ziggo Go app tv te kijken via een chromecast, dit op aanraden van een ziggo monteur omdat een extra mediabox xl niet werkt. Tot dinsdag 2 oktober lukte dat perfect en wij waren dan ook erg blij echter tot onze grote frustratie werkt het niet meer en krijgen we steeds dezelfde foutmelding 2103. de helpdesk gebeld maar die kunnen om niet helpen

- Apparaat: Samsung A3 (2017) Motorola G6plus (merk en type)
- OS + versie: (Android 8.0.0.)
- Ziggo GO versie: (2.3.7 prod(16900
- Chromecast type: ( Gen2
- Ziggo GO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ja
- Chromecast gereset? Ja
- Werken andere apps wel goed via de Chromecast? Ja
- Speelt het probleem bij alle content (LiveTV en On Demand films/series)? Ja
- Hoe heb je de Chromecast aangesloten op de stroom? adapter aangesloten op het stroomnetwerk
- Titel: (niet van toepassing)
- Zendernaam/nummer (alle zenders)
assing)

- Wat is het probleem:
Bij het eerste gebruik van de Ziggo Go app kun je naar het geselecteerde programma kijken, bij het wisselen naar zender komt er een foutmelding (2103) en is er geen verbinding met de chromecast, wat je ook doet het lukt niet meer om TV te kijken. alles geprobeerd tot terugzetten naar fabrieksinstellingen van zowel de chromecast de telefoon en wat niet meer.

Ik lees veel berichte op het forum hierover wanneer, hoe gaat Ziggo ons helpen zodat we weer TV kunnen kijken

Mvg Jos
69 Reacties 69
AMAMSNL

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eh ik probeer via diverse netwerken, in diverse landen neem de Chromecast ook mee op reis dus, willekeurige hdmi tv's alles werkt zonder problemen zoals ik hierboven schrijf behalve ziggo go. Zelfs F1 tv die neurotisch zijn met copy write straalt prima ja ook in verschillende landen.
FormerZi

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een update van de situatie. Ziggo heeft inmiddels wel degelijk aanpassingen gedaan in de app.
Zo is de foutcode vervangen door een melding dat de verbinding niet meer gemaakt kan worden. Verbind de chromecast opnieuw.
En de mogelijkheid om het scherm te casten is op de tablet/telefoon geblokkeerd.

Dus de programmeurs zijn wel kundig kuddedieren, ze volgen alleen de opdrachten van het management op.
FormerZi

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
P.S. F1 is de afgelopen jaren zo saai en voorspelbaar geworden, daar kijk ik al niet eens meer naar. Je gaat bij voetbal toch ook niet naar de onderste clubs kijken om het spannend te maken? Slaapverwekkend.
acoster

Level 16
  • 1315Posts
  • 56Oplossingen
  • 131Likes
FormerZi wrote:
P.S. F1 is de afgelopen jaren zo saai en voorspelbaar geworden, daar kijk ik al niet eens meer naar. Je gaat bij voetbal toch ook niet naar de onderste clubs kijken om het spannend te maken? Slaapverwekkend.


Een opmerking wat kant nog wal raakt natuurlijk en heeft totaal geen nut mbt dit topic.

AMAMSNL , ik herken de problemen die jij onderschrijft totaal niet. Binnen ons gezin casten we al lange tijd naar de Chromecast, via de Ziggo-GO-app. En dat doen we vanaf verschillende devices, Samsung tablets, Motorola telefoons, iPhones... In combinatie met de Next is het zelfs mogelijk om opnames te casten, wat helemaal fijn is.
Ik vraag me dus af waar het probleem bij je dan in zit...zou het een account-setting van je Ziggo account kunnen zijn? Heeft Ziggo daar als eens naar gekeken?
FormerZi

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
acoster wrote:

FormerZi wrote:
P.S. F1 is de afgelopen jaren zo saai en voorspelbaar geworden, daar kijk ik al niet eens meer naar. Je gaat bij voetbal toch ook niet naar de onderste clubs kijken om het spannend te maken? Slaapverwekkend.
Een opmerking wat kant nog wal raakt natuurlijk en heeft totaal geen nut mbt dit topic.

AMAMSNL , ik herken de problemen die jij onderschrijft totaal niet. Binnen ons gezin casten we al lange tijd naar de Chromecast, via de Ziggo-GO-app. En dat doen we vanaf verschillende devices, Samsung tablets, Motorola telefoons, iPhones... In combinatie met de Next is het zelfs mogelijk om opnames te casten, wat helemaal fijn is.
Ik vraag me dus af waar het probleem bij je dan in zit...zou het een account-setting van je Ziggo account kunnen zijn? Heeft Ziggo daar als eens naar gekeken?


Wel voor wat betreft het probleem, wel voor veel mensen de reden waarom ze ziggo nemen.
AMAMSNL

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor de zekerheid nog maar eens een hard reset gedaan op de Chromecast, Ziggo Go verwijderd telefoon uit en aan Ziggo Go opnieuw geïnstalleerd. Ik geef toe de tekst in de foutmelding is nu anders maar nog wel (7).
Ik gebruik overigens af en toe een VPN als ik in een vreemd WiFi netwerk zit. Geen zin in pottenkijkers of anderszins.
Maar met of zonder vpn foutmelding blijft. Ziggo Go denkt tenminste 15 seconden na en en geeft dan foutmelding.

Terwijl bv NPO start het prima doet.
Op win10 laptop werkt de app wel alsook via Chrome. Hoewel de lipsync bij m.n. Replay tv kuren heeft.

ZZiggo go app op Android 5, 7,8 en 9 foutmelding terwijl eerder genoemde apps zonder uitzondering het altijd doen. Nog nooit heb ik een foutmelding gehad omtrent casten met al mijn apps die casting voorziening hebben. Zelfs samsung smartview werkt uitstekend maar als ik dan tv in de Chrome browser start dan wordt de stream onderbroken. Terwijl als ik dat bv met YouTube doe werkt dat uitstekend.
acoster

Level 16
  • 1315Posts
  • 56Oplossingen
  • 131Likes
Heb je familie/vrienden die ook Ziggo hebben en misschien een Chromecast, waar het wel goed werkt?

Wat je nog kan proberen (om uit te sluiten of het je account/toestel/Chromecast is):


  • Met jouw toestel en jouw account, op zijn Chromecast casten.
  • Met jouw toestel en andermans account, op zijn Chromecast.
  • Met andermans toestel en jouw account, op zijn Chromecast.
  • Met jouw toestel en andermans account, op jouw Chromecast.
  • Met andermans toestel en andermans account, op jouw Chromecast.
  • Met andermans toestel en jouw account, op jouw Chromecast.
Quack83

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste allemaal...

Zoals iedereen die hier in dit forum zit had ik ook dezelfde problemen. Bij mij foutcode 2005. Tijdinterval van de disconnect was wisselend. De ene keer na 4 minuten, de andere keer na een dikke 30 minuten. In ieder geval om moedeloos van te worden.
Ik heb de Chromecast v3 (2018) toen gekocht in de hoop dat er met de verbeterde software dit probleem verleden tijd zou zijn. Maar nee...nog steeds problemen.
Ik heb toen de batterijbesparings stand in mijn telefoon voor de Ziggo app aangepast naar altijd aan. Iaw: de app wordt ook op de achtergrond nooit afgesloten. Resultaat: geen problemen meer....de app valt niet meer uit en kan ongerust weer streamen naar de Chromecast met de Ziggo go app. Zeker proberen waard.

AcE Krystal

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben echt teleurgesteld in wat Ziggo Go allemaal aan limitaties lijkt te handteren.
Het is gewoon zo moeilijk om simpel even iets op onze tv (beamer) te kijken.

Om even op te sommen wat we hebben geprobeerd :


  • We hebben een android computer (Odroid C2) gebruikt met Ziggo Go app, maar dit werkte (als enigste app) niet vloeiend. (youtube, cruncyrolll, Netflix, VLC, Kodi, etc. werken allemaal wel goed.)
  • Via Laptop met Ziggo Go app via HDMI is niet heel handig sinds alles in de meterkast moet staan, en er ook geen goed vloeiend beeld is (Ziggo applicatie lijkt moeite te hebben als er multi screen is op iig windows 10 met GeForce 1070 kaart). Ook is remote aansturen dan lastig (RDP via mobiel naar laptop etc. Of een draadloos muis toetsenbord aanschaffen).
  • Inplaats daarvan een Nvidia shield gekocht, met Chome cast, maar :
  • - Geen Ziggo Go installatie toegestaan op Nvidia shield?
  • - Geforceerd Ziggo Go geïnstalleerd via APK, werkt, maar alleen in portret mode.
  • - Via Smartphone (Samsung S8) Ziggo Go starten en F1 opzoeken en proberen te chome casten : Niet toegestaan! Wat? Waarom wordt dit gelimiteerd als HDMI wel gewoon mag? Zelfs HDMI via Smartphone lukt met een HDMI uit op de USB-C poort.
  • - Via screen cast ( Smart View van de Smartphone zelf) scherm casten melding : Unfortunately we are not allowed to stream video on an external device. Wat? Weer geblokkeerd?
  • - Via laptop een desktop cast doen naar de chromecast zodat we iig met de laptop op de bank kunnen zitten lijkt Ziggo ook te hebben geblokkeerd. Al het beeld materiaal blijft zwart.

Ik begreep ook dat Ziggo zou komen met een TV (android) app, maar deze laat al erg lang op zich wachten. Daarbij verwacht ik eerder dat dit weer alleen toegankelijk gaat zijn op een nieuw speciaal ziggo media kastje wat je moet aanschaffen naast als je huidige apparatuur of special gelicenseerd apparatuur.

Ben echt verbaast dat Ziggo zo'n goede basis heeft, maar toch zo achter blijft rondom smart tv's / Media Center oplossingen en zo angstvallig alles maar preventief dicht gooit (wat mij ook heel bureaucratische lijkt gezien alles wel gewoon via een HDMI kabel kan.)

We vinden het echt heel jammer, Ziggo Go leek echt een goede oplossing voor ons, en het werkt echt goed op de android van smartphones waardoor het na ons idee super flexibel zou zijn gezien wat je allemaal met Android en ook smartphones kan doen naar andere media devices. Maar helaas haalt Ziggo al deze flexibiliteit er af en heb je er gewoon weer net niks aan.

Na echt heel wat uren alle problemen met Ziggo Go proberen op te lossen (Zowel op Android, als op Chrome cast, als op Windows 10, en hier ook posts en youtube filmpjes over maken) zijn we nu echt klaar met Ziggo Go en gaan we dus maar op zoek naar andere oplossingen zoals andere streams op internet of andere providers.

Ik hoop echt dat Ziggo de boot niet gaat missen. Ziggo Go heeft echt veel potentie na ons idee, maar niet met alle limitaties die het nu heeft en wat lijkt op een gelimiteerd support voor devices.

PS. mocht ik toch ergens er goed naast zitten hoor ik dit graag, m'n post kan mogelijk toch iets getint zijn door onze toch wel opgehoopte frustratie, maar dit geeft iig een goed duidelijk beeld hoe wij als gebruikers Ziggo Go ervaren.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17262Posts
  • 722Oplossingen
  • 3988Likes
AcE Krystal Het is eigenlijk heel simpel. Dit heeft te maken met rechten. Ziggo moet zich houden aan afspraken met content eigenaren. Die geven nu eenmaal evt aan wat wel en niet mag. Zo is het streamen toegestaan maar mirror screen via hdmi kabel dus niet.

Het ligt dus niet alleen aan ziggo.. Ook content eigenaren hebben hun eisen. Al is het om hun eigen apps die juist wel die extra functies heeft..te "promoten"?? Het is zo als het is helaas. Echter een laptop aan een tv aansluiten wordt tv scherm gewoon als monitor behandeld. dus niet te verwarren met mirror screen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic