Ik ben echt teleurgesteld in wat Ziggo Go allemaal aan limitaties lijkt te handteren.
Het is gewoon zo moeilijk om simpel even iets op onze tv (beamer) te kijken.
Om even op te sommen wat we hebben geprobeerd :
- We hebben een android computer (Odroid C2) gebruikt met Ziggo Go app, maar dit werkte (als enigste app) niet vloeiend. (youtube, cruncyrolll, Netflix, VLC, Kodi, etc. werken allemaal wel goed.)
- Via Laptop met Ziggo Go app via HDMI is niet heel handig sinds alles in de meterkast moet staan, en er ook geen goed vloeiend beeld is (Ziggo applicatie lijkt moeite te hebben als er multi screen is op iig windows 10 met GeForce 1070 kaart). Ook is remote aansturen dan lastig (RDP via mobiel naar laptop etc. Of een draadloos muis toetsenbord aanschaffen).
- Inplaats daarvan een Nvidia shield gekocht, met Chome cast, maar :
- - Geen Ziggo Go installatie toegestaan op Nvidia shield?
- - Geforceerd Ziggo Go geïnstalleerd via APK, werkt, maar alleen in portret mode.
- - Via Smartphone (Samsung S8) Ziggo Go starten en F1 opzoeken en proberen te chome casten : Niet toegestaan! Wat? Waarom wordt dit gelimiteerd als HDMI wel gewoon mag? Zelfs HDMI via Smartphone lukt met een HDMI uit op de USB-C poort.
- - Via screen cast ( Smart View van de Smartphone zelf) scherm casten melding : Unfortunately we are not allowed to stream video on an external device. Wat? Weer geblokkeerd?
- - Via laptop een desktop cast doen naar de chromecast zodat we iig met de laptop op de bank kunnen zitten lijkt Ziggo ook te hebben geblokkeerd. Al het beeld materiaal blijft zwart.
Ik begreep ook dat Ziggo zou komen met een TV (android) app, maar deze laat al erg lang op zich wachten. Daarbij verwacht ik eerder dat dit weer alleen toegankelijk gaat zijn op een nieuw speciaal ziggo media kastje wat je moet aanschaffen naast als je huidige apparatuur of special gelicenseerd apparatuur.
Ben echt verbaast dat Ziggo zo'n goede basis heeft, maar toch zo achter blijft rondom smart tv's / Media Center oplossingen en zo angstvallig alles maar preventief dicht gooit (wat mij ook heel bureaucratische lijkt gezien alles wel gewoon via een HDMI kabel kan.)
We vinden het echt heel jammer, Ziggo Go leek echt een goede oplossing voor ons, en het werkt echt goed op de android van smartphones waardoor het na ons idee super flexibel zou zijn gezien wat je allemaal met Android en ook smartphones kan doen naar andere media devices. Maar helaas haalt Ziggo al deze flexibiliteit er af en heb je er gewoon weer net niks aan.
Na echt heel wat uren alle problemen met Ziggo Go proberen op te lossen (Zowel op Android, als op Chrome cast, als op Windows 10, en hier ook posts en youtube filmpjes over maken) zijn we nu echt klaar met Ziggo Go en gaan we dus maar op zoek naar andere oplossingen zoals andere streams op internet of andere providers.
Ik hoop echt dat Ziggo de boot niet gaat missen. Ziggo Go heeft echt veel potentie na ons idee, maar niet met alle limitaties die het nu heeft en wat lijkt op een gelimiteerd support voor devices.
PS. mocht ik toch ergens er goed naast zitten hoor ik dit graag, m'n post kan mogelijk toch iets getint zijn door onze toch wel opgehoopte frustratie, maar dit geeft iig een goed duidelijk beeld hoe wij als gebruikers Ziggo Go ervaren.