1
Vraag
2
Reacties
javerhagen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ziggo go app werkt niet met chromecast

wij proberen met de Ziggo Go app tv te kijken via een chromecast, dit op aanraden van een ziggo monteur omdat een extra mediabox xl niet werkt. Tot dinsdag 2 oktober lukte dat perfect en wij waren dan ook erg blij echter tot onze grote frustratie werkt het niet meer en krijgen we steeds dezelfde foutmelding 2103. de helpdesk gebeld maar die kunnen om niet helpen

- Apparaat: Samsung A3 (2017) Motorola G6plus (merk en type)
- OS + versie: (Android 8.0.0.)
- Ziggo GO versie: (2.3.7 prod(16900
- Chromecast type: ( Gen2
- Ziggo GO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ja
- Chromecast gereset? Ja
- Werken andere apps wel goed via de Chromecast? Ja
- Speelt het probleem bij alle content (LiveTV en On Demand films/series)? Ja
- Hoe heb je de Chromecast aangesloten op de stroom? adapter aangesloten op het stroomnetwerk
- Titel: (niet van toepassing)
- Zendernaam/nummer (alle zenders)
assing)

- Wat is het probleem:
Bij het eerste gebruik van de Ziggo Go app kun je naar het geselecteerde programma kijken, bij het wisselen naar zender komt er een foutmelding (2103) en is er geen verbinding met de chromecast, wat je ook doet het lukt niet meer om TV te kijken. alles geprobeerd tot terugzetten naar fabrieksinstellingen van zowel de chromecast de telefoon en wat niet meer.

Ik lees veel berichte op het forum hierover wanneer, hoe gaat Ziggo ons helpen zodat we weer TV kunnen kijken

Mvg Jos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Quack83

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste allemaal...

Zoals iedereen die hier in dit forum zit had ik ook dezelfde problemen. Bij mij foutcode 2005. Tijdinterval van de disconnect was wisselend. De ene keer na 4 minuten, de andere keer na een dikke 30 minuten. In ieder geval om moedeloos van te worden.
Ik heb de Chromecast v3 (2018) toen gekocht in de hoop dat er met de verbeterde software dit probleem verleden tijd zou zijn. Maar nee...nog steeds problemen.
Ik heb toen de batterijbesparings stand in mijn telefoon voor de Ziggo app aangepast naar altijd aan. Iaw: de app wordt ook op de achtergrond nooit afgesloten. Resultaat: geen problemen meer....de app valt niet meer uit en kan ongerust weer streamen naar de Chromecast met de Ziggo go app. Zeker proberen waard.

Bekijk in context

69 Reacties 69
Technodad

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier hetzelfde.
Andoid 8.0 op telefoon, android 7 op tablet.
Op chomecast 1e versie werkt het, de chromecast 2 bij zender wisselen ook deze melding.
Terug fabrieksinstellingen helpt niet.

KPN tv app en videoland allemaal perfect.

Lijkt me toch in de app te zitten.
Wie een oplossing weet heel graag
Nikeco

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klinkt hetzelfde als mijn probleem...

Hallo, ik krijg sinds kort, deze week ook de foutmelding op mijn tv te zien 'helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je chromecast-dongel en probeer het opnieuw. Geprobeerd vanaf meerdere apparaten: samsung tablet, nokia telefoon en nexus telefoon. Het lijkt erop dat het eerste kanaal wel werkt en als je gaat zappen komt de foutmelding.

Wel raar. Ik kijk al langer via mijn chromecast 2 maar dit probleem heb ik sinds kort. Een harde reset helpt. Maar lijkt mij niet de bedoeling om dit te doen voordat je kunt zappen. Andere apps werken wel goed.

Net geprobeerd. Movies en series xl doet het wel.
IDBnl

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
+1, sinds een paar dagen ook de melding. Af en toe werkt het wel even, maar als ik dan switch naar een andere zender komt de melding weer terug. "Quickfix" is een reset van de chromecast naar fabrieksinstellingen, maar vandaag al 5 keer gedaan...beetje jammer.

Werk op Android 8.1, met Chromecast2
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
2.4 en 5 ghz een andere naam gegeven? De chrome cast kan wat gevoelig zijn als deze de zelfde naam hebben. Idem met meerdere netwerken, die de zelfde naam hebben. Dus geef deze apart een andere naam.
IDBnl

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn SSID's hebben verschillende namen. Heb ook beide geprobeerd en heb op beide het probleem.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Om alles even uit te sluiten: de ziggo go app up to date?
Verwijder anders de app, en installeer deze eens opnieuw.
IDBnl

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook gedaan. Ook geprobeerd: cache wissen, cromecast op een ander netwerk testen, oudere versie van ziggo go app testen, ander statisch ip adres, op een ander device (android ook). Allemaal zonder succes. Heb helaas geen ios device om het mee te testen, dus dat zou nog de enige optie zijn. Heb al een paar jaar zelfde netwerk en zelfde chromecast dongel, maar nu ineens werkt het dus niet meer.

(Dank voor het meedenken ;))
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok jammer. Heb je ipv 6 ?
Nikeco

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik Movies en series XL probeer af te spelen dan werkt dat wel. Dan ligt het tocht niet aan ipv 6 oid? (Ik heb ipv4 btw.)

Het moet aan de app in combinatie met de chromecast liggen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dan speelt het evt ipv 6 probleem niet bij jou die ik hier en daar lees.
IDBnl

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook ipv4..
Erik75

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dit probleem ook sinds 1.5 week. Ik heb een 2e chromecast kunnen lenen van iemand anders en ben er achter gekomen dat een ChromeCast met firmware 1.32 wel werkt met de ZiggoGO aop maar een ChromeCast met 1.35 niet meer. die 1.35 firmware krijg je alleen geinstalleerd als je in het 'preview programma' zit van Google. deze firmware is sinds 1.5 week geleden in omloop en veroorzaakt dus de problemen met de ZiggoGO app.

Kunnen jullie kijken via de 'home' app van google of jullie toevallig ook op Firmware 1.35 zitten?
IDBnl

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Firmware 1.35, indd. Is daar iets aan te doen?
Erik75

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
IDBnl wrote:
Firmware 1.35, indd. Is daar iets aan te doen?

nee helaas, je kan niet downgraden, ik kan je wel adviseren je af te melden van het preview programma zodat je geen 'beta' firmware upgrades meer krijgt
Nikeco

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook Firmwareversie van Cast: 1.35.134464. Maar ben geen lid van preview. Hoe vaak wordt de firmware geupdatet? En is het nou een probleem van chromecast of zit er iets niet goed in de ziggo go app? Aangezien andere apps nog wel goed werken.

Thnx voor jullie hulp btw!
Erik75

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nikeco wrote:
Ik heb ook Firmwareversie van Cast: 1.35.134464. Maar ben geen lid van preview. Hoe vaak wordt de firmware geupdatet? En is het nou een probleem van chromecast of zit er iets niet goed in de ziggo go app? Aangezien andere apps nog wel goed werken.

Thnx voor jullie hulp btw!


tja dat is een goede, het is inderdaad alleen de ZiggoGO app die problemen heeft. het zal een combinatie zijn van factoren. ik gok erop dat ZigggGO op een bepaalde manier de Chromecast aanspreekt waar hij sinds 1.35 niet goed meer mee werkt. google zal iets aangepast hebben.

wel vreemd dat jij op 1.35 zit en niet in preview, met 1.32 zonder preview vindt hij geen nieuwe updates.
Nikeco

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zou kunnen dat ik ooit de preview aan heb gezet. Kan het mij niet meer herrinneren. Ik las dat na een factory reset het weer uit wordt gezet. Dat heb ik ook, bij dit probleem, een aantal keer gedaan.

Nu zou de stabiele versie binnen twee weken? Gepushed moeten worden. En werkt het hopelijk weer goed.

Hopelijk wordt er wel naar dit probleem gekeken voordat 1.35 de stabiele versie wordt!
JohanZ

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, so there is a problem with the Ziggo Go app in combination with the latest Chrome firmware. Is Ziggo doing something about it...? Do they read the support questions posted here? Or is this another one of those "zoek het maar zelf uit" situations... 😞
Kazgom

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dag alle,

Ik heb last van exact hetzelfde probleem als in het eerste bericht beschreven. Ondertussen zijn er meerdere topics over dit probleem gestart.

O.a.
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/chromecast-ziggo-go-app-32053
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic