1
Vraag
2
Reacties
josje22

Level 6
  • 85Posts
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

ziggo go app: Hoogste tijd voor openheid/verklaring/duidelijkheid door Ziggo

Hallo Ziggo, (moderatoren van dit forum)

Ik vind dat het nu de hoogste tijd is om eens aan ons gebruikers uit te leggen wat er nou echt aan de hand is met die problemen met de ziggo app.

Het duurt nu al maanden zonder werkende oplossingen. Iedereen hier wacht hierop.

De protocollen bij ziggo zijn veranderd, dat is wel duidelijk. Daardoor worden de problemen veroorzaakt. De app wordt hierop vervolgens aangepast, maar zonder positief resultaat.

Uitleg a.u.b.

mvrgr,

josje22

(zelf ook nog steeds crashes om de 20-30 minuten) 

36 Reacties 36
Meldingen
Aan Uit
Hatolex

Level 16
  • 1610Posts
  • 51Oplossingen
  • 1069Likes

@RvanDalen , maar een reactie op mijn link, "wat een bagger artikel" is ook niet echt fijnzinnig te noemen, zeker niet zonder je eerst eens te informeren. En wat is er mis met mijn reactie?

RvanDalen

Level 5
  • 92Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

@Hatolex Daar heb je gelijk in, "Bagger" is weinig fraai. Hoe zou jij het omschrijven met een zelfde lading?

Dat ik niet goed geïnformeerd ben is een invulling die jij doet, je kent me immer niet.

Hatolex

Level 16
  • 1610Posts
  • 51Oplossingen
  • 1069Likes

@RvanDalen , nou mijn invulling, je vroeg je af of @VZWatcher  misschien de schrijver was, als je goed had gekeken/geïnformeerd wist je dat dat niet zo was.

RvanDalen

Level 5
  • 92Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

@Hatolex Sorry, ik dacht dat je met "informeren" het over de inhoud van het artikel had....

In mijn beleving is een forum naam niet altijd gelijk aan de echte naam.

Maar goed, laten we stoppen met het vervuilen van het Topic van @josje22 

Het bagatelliseren van het probleem, maar ook mijn reacties daarop dragen niet bij aan een oplossing.

BerHav

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Als ik me onder "iedereen"moet scharen dan kan ik melden dat de app bij mij op een Philips  Android TV (55PUS8804) prima werkt en een verademing is in vergelijking met de KPN app.

roger1965

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Sinds enkele weken ineens weer last van het dagelijks moeten inloggen op de Google TV ZiggoGo app.

Kippesoep

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een android tv gekocht omdat dat handig leek voor op de slaapkamer.

Nu moet ik bijna iedere avond een irritant lang & moeilijk ww via het tv scherm invoeren.

En dat is alleen bij de ziggo app.

Beetje jammer 😢

Als dat niet gaat veranderen moet ik helaas ziggo gaan verlaten.

Hatolex

Level 16
  • 1610Posts
  • 51Oplossingen
  • 1069Likes

@Kippesoep , lees even de bijdrage van @BerHav . Het gras bij de buren is niet altijd groener.

Dus, zint eer gij begint.

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

Beste lezers en deelgenoten 

Allereerst dank allemaal voor jullie reacties. Zeer geinteresseerd heb ik dezen zonet gelezen, inclusief het artikel van  Jarco Kriek. 

Bij populaire software als bijvoorbeeld adobe en avid ging het altijd zo: (en ik spreek echt uit jarenlange professionele ervaring):

In alle software zitten wel fouten en foutjes, dat is altijd zo. Maar regelmatig vaak ook essentiele fouten, die je "workflow" echt in de weg zitten. Waardoor je iets niet kan uitvoeren. Natuurlijk wordt daar over geklaagd bij de uitgever/omtwikkel team door de gebruikers. Soms blijven die nare fouten er in meerdere vervolg versie's er in zitten. Maar wat gebeurt er dan vaak, de nieuwe versie wordt met vele eyecatching nieuwe functies aangeprezen, terwijl die nare essenciele fouten nog niet opgelost zijn.  Kijk eens wat onze software allemaal kan!

Ik kom nu terug naar de ziggo app. Deze moet zijn basis functies gewoon goed en foutloos uit kunnen voeren. Dat inloggen is heel vervelend maar nog te overzien. Maar al die crashes die al vanaf eind vorig jaar veelvuldig voorkomen, dat mag echt niet gebeuren. En als beweerd wordt dat dat aan de externe (gebruikers) hardware ligt, dan moeten ze de verscheidenheid aan ondersteunende hardware inperken, En vervolgens zorgen dat de app goed en betrouwbaar functioneert op die beperkte hoeveelheid apparaten. hard/software requirements voor de app. 

En nu over het artikel van Jarco. Dat hij een onafhankelijke journalist is met een geweldige staat van diensten moeten we maar aannemen. Maar ik mis de bronvermelding. Waar vandaan, en hoe komt hij aan zijn gegevens? Zonder deze gegevens is dit stuk waardeloos.

Blijft bij mij staan dat de mensen van ziggo veel te lang bezig zijn met het oplossen van onze problemen, en nou niet echt duidelijk en transparant zijn naar ons toe.

mvrgr,

josje22    

VZWatcher

Level 12
  • 724Posts
  • 3Oplossingen
  • 610Likes

Dat er niet iets fundamenteel mis met de app is blijkt uit het feit dat Ziggo Go niet bij iedereen slecht functioneert. Sterker, juist bij het overgrote deel werkt het probleemloos. Waarom lees je (bijna) nooit klachten over deze app bij gebruik van Apple TV?  Omdat Apple hiervoor dezelfde hardware in elk model gebruikt, En je dus de app geheel kan finetunen op die hardware. Bij Android ligt dit veel moeilijker. In de duurdere modellen en merken zit degelijke hardware met goede specificaties/ In de goedkopere modellen/merken onderdelen met mindere kwaliteit, snelheid, opslag en levensduur. En daar gaat het vaak mis.

Ook met televisie die Android inside hebben. Ook daarbij is de hardware niet gelijk en soms kwalitatief heel matig. Ook zit in televisies vaak een oudere versie Android. Dus een televisie uit 2019 heeft wellicht technisch gezien Android hardware stammend uit 2018 of soms zelfs 2017. En zeker bij goedkopere modellen televisies laten fabrikanten de update van het Android deel achterwege. De doorlooptijd van een televisie was vroeger minimaal zes jaar maar tegenwoordig willen fabrikanten met kortere ondersteuning van updates van software voor de televisie en gebruikte apps of vod-platform.

En ja over dat artikel. Het is hoe Nederland op dit moment in elkaar steekt en velen denken met elkaar om te moeten gaan. Polariserend dus. Mijn mening telt en alles wat er anders over denkt dat moet tot het bot bekritiseerd, belachelijk gemaakt, gecanceld of iets dergelijks worden. Er staat niet echt veel poep in dat artikel, alleen kan het afwijken van de bevindingen die je zelf bij dit onderwerp hebt. En daar kunnen redenen voor zijn.

Hatolex

Level 16
  • 1610Posts
  • 51Oplossingen
  • 1069Likes

Mooie reactie. Niets aan toe te voegen. 👍

En nu maar hopen dat het gelezen wordt.

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

Hallo vereerde VZwatcher en lezers,
Wat je aangeeft is dat apple producten (combinatie van hardware en os) van betere kwaliteit zijn en daardoor goed/betrouwbaar functies kunnen uitvoeren zoals er in de ziggo app zitten. In een apple apparaat kan je niet of nauwelijks niet-apple hardware aanpassingen aanbrengen en het os is zo goed als "sandboxed", niet of nauwelijks te modificeren. Dat hebben ze niet voor niks gedaan. Ze behouden hun eigen markt in stand (exclusief en monopolist), maar nog belangrijker is dat ze kunnen/willen garanderen dat de door hun gecertificeerde software ook daarwerkelijk goed/betrouwbaar draait op apple apparaten. Dit wordt als waardevol ervaren door de gebruikers en overzichtelijk voor de ontwikkelaars/programmeurs. (overigens zijn de ios en osx OS versies ook niet zonder fouten)
De niet apple apparaten die de ziggo app kunnen laten werken zijn pc's (windows/linux) en android os draaiende zijn een verzameling ongeregeld zootje. Vooral de android OS-sen zijn meestal gebaseerd op de standaard (vanilla) android versie van google, en dan gemodificeerd en/of "verrijkt" met (bloat)software (oa. shell) van de fabrikant van de hardware. Natuurlijk is dat vaak vragen om (compatibiliteits-)problemen. Dus ziggo geeft geen enkele garatie op een goede/betrouwbare werking van de app.

ps, ik zie nog steeds ook vele gebruikers met problemen die apple (ios) apparaten hebben.
ps2, Mijn 6 jaar oude iphone SE heeft nog nooit problemen gehad met de app (4.46.6214+4088 - IOS 14.8.1)

Lang verhaal kort:
Advies aan ziggo, stel een lijst samen van apparaten incl. software (OS) dmv een zogenaamde "system requirement list". Dan is er een hogere waarschijnlijheid van goed functioneren van de app als jou spullen voldoen aan die lijst.

quote:
"En ja over dat artikel. Het is hoe Nederland op dit moment in elkaar steekt en velen denken met elkaar om te moeten gaan. Polariserend dus. Mijn mening telt en alles wat er anders over denkt dat moet tot het bot bekritiseerd, belachelijk gemaakt, gecanceld of iets dergelijks worden. Er staat niet echt veel poep in dat artikel, alleen kan het afwijken van de bevindingen die je zelf bij dit onderwerp hebt. En daar kunnen redenen voor zijn."

Dat wat je schrijft staat helemaal niet in dit artikel. En ehh Jarco, bronvermelding graag.

mvrgr,
josje22

Hatolex

Level 16
  • 1610Posts
  • 51Oplossingen
  • 1069Likes

@josje22 , er zijn nagenoeg geen Apple TV gebruikers met problemen met de ziggo go. Lees de klachten hier op het forum er maar op na, zijn vrijwel geen Apple gebruikers. Je gaat te veel uit van je eigen perceptie. En nogmaals, ziggo gaat jou geen gegevens verstrekken over het hoe en wat over de interne werking van de app. Dus die vraag kun je in het vervolg wel achterwege laten volgens mij.

hoelang denk je dat de lijst wordt waarnaar je vraagt?

😉

VZWatcher

Level 12
  • 724Posts
  • 3Oplossingen
  • 610Likes

@josje22 je hele betoog gaat over het systeem dat Apple gebruikt en dat voor gebruikers minder vrijheden/mogelijkheden heeft. Wellicht dat juist hierdoor de werking van Ziggo Go probleemloos is? Je ziet dit ook terug in alle ophef over problemen bij Viaplay. Android gebruikers melden veel klachten, Apple TV gebruikers die kunnen gewoon kijken. Dat jij kiest voor extra vrijheden met Android dat is je goed recht. Maar er zijn dan wel enkele mogelijke nadelen. Een lijst van apparaten opstellen is voor Ziggo onbegonnen werk. Onder Android vallen wellicht honderden hardware mogelijkheden die niet alleen door Ziggo zijn te testen. 

En ik hoef geen onderbouwing voor de meldingen in artikelen te geven. Ik concludeer met mijn kennis alleen dat er geen of nauwelijks poep staat in dit artikel. Ik kan persoonlijk met mijn kennis over dit onderwerp genoemde zaken aan eerder officieel door belanghebbenden gemaakte meldingen koppelen. En nee, dat ga ik niet voor je doen om alvast een vraag voor te zijn.

TinkerWell

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik ben er zo langszamerhand wel een beetje klaar mee. Helemaal nu ook het maandelijkse tarief weer met €6,75 omhoog gaat. Binnenkort krijgen we glasvezel en ik denk dat ik eens ga overstappen.

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

zeer vereerde lezers,

Eerst iets over de ios (apple) devices. Als ik hier lees:
https://www.appwereld.nl/app/ziggo-go/1156417365/reviews/
... zijn er wel degelijk apple device problemen met de ziggo app.
Hoeveel dat er zijn is natuurlijk gissen, maar als dat er weinig zijn ben ik blij voor de apple gebruikers dat zij weinig problemen ervaren met het gebruik van de ziggo app.
Ik zelf ben ook al vele jaren apple gebruiker en ben erg tevreden over mijn iphone, ipad en mijn professionele apple (audio/visueel) computer. Goed en betrouwbaar spul.

Om films, docu's en af en toe tv te kijken heb ik een moderne amazon FireTV4kMAX gekocht . Hier ging het fout vanaf eind vorig jaar, waardoor ik in de pen ben geklommen en van me heb laten horen hier op het forum. (overigens heb ik de app weer perfect werkend, zie mijn andere topic hierover)
Ik snap dat ziggo z'n handling protocollen niet aan ons prijs geeft maar ik vond dat de ziggo moderatoren heel erg vaag deden over de oorzaak van hun problemen (android/login/crashes), de stand van zaken, en over de mogelijke oplossingen. Mischien zijn ze gelimiteerd in hun rol als moderator door afspraken met hun werkgever, wie zal het zeggen. Maar het viel mij gewoon op hoe veel doorsnee (niet bijzonder technisch onderlegde) gebruikers melding maakten van nagenoeg dezelfde problemen: De login problemen en de crashes. En het duurt ookj zo lang, inclusief enkele app updates verder.

VZwatcher, waar zijn uw conlusies op gestoeld? Uw kennis? Zonder bronvermelding? U weet inmiddels hoe ik daarover denk. In de journalistiek een belangrijke regel.

Mijn vereerde mede gebruikers van dit forum, ik ben niet uit op spelletjes over wie nu de wijsheid in pacht heeft, en wie gelijk heeft of niet. Ik ben ook best tevreden over de diensten van ziggo waar ik voor betaal (internet).

Eigenlijk wil ik mij hierbij geheel terugtrekken uit dit forum, gezien de staat van de ziggo app op mijn firestick. Ik heb nu zelf geen problemen meer (voorlopig?), en hoop dat de gebruikers met problemen ooit, maar liefst zo snel mogelijk van een goed funcionerende ziggo go tv app kunnen genieten.

Ik wens u allen nog een een fijne avond/dag toe

mvrgr,
josje22

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

Nog 1 keertje dan. De boel staat hier op scherp? Er wil zich hier kennelijk niemand z'n vingers branden, ook de ziggo moderatoren niet.

reactie?

mvrgr,

josje22