1
Vraag
2
Reacties
Remair

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

waarom kan/mag je Replay TV niet streamen met de Ziggo GO app.

wat is de reden waarom je Replay TV niet MAG/kan steamen? ik zat iets op mijn iPhone te kijken en dacht na 2 min, ik wil dit graag verder kijken op mijn tv. Aangezien ik geen Mediaboxen heb steam ik altijd mijn Live tv naar mijn Chromecast of Apple TV. Maar dit moet ik dus op mijn iPhone blijven kijken?

 

**Moderator: Goed nieuws! Dit is inmiddels wel mogelijk via Chromecast [link] **

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dat heeft alles met rechten te maken.
Meer mogelijkheden kosten meer rechten en dan zou het abonnementsgeld weer omhoog moeten en dat wil bijna niemand.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dat heeft alles met rechten te maken.
Meer mogelijkheden kosten meer rechten en dan zou het abonnementsgeld weer omhoog moeten en dat wil bijna niemand.
Remair
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Bert, dit kan het niet zijn. Ik mag/kan Live alle zenders gewoon casten naar mijn chromecast of Apple TV. Maar op het moment dat het 1 min afgelopen is mag het niet meer. Als het wel zou kunnen ga ik voor de 2e keer een programma kijken, wat zowel commercieel voor het programma, als de reclame die erin zit juist commercieel heel goed is. Daarnaast kan ik een programma wat ik gemist heb niet meer casten en dus niet kijken op mijn tv waardoor ik juist commercieel van alles mis.

Het moet iets anders zijn. Ik mag/kan dit namelijk wel allemaal op mijn iPhone, iPad of Laptop.. maar casten naar Chromecast en Apple TV dan weer net niet....

Vind dit van zowel Ziggo als eventueel de Zender helemaal niet sterk
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Remair
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

En toch heeft Bert gelijk!
Dit heeft allemaal met geld te maken en zolang jij wilt dat Ziggo je niet teveel in rekening gaat brengen is het niet mogelijk. Wie weet komt het ooit in de toekomst nog, als het bij alle providers standaard gaat worden en Ziggo niet anders kan. Maar zolang er meer abonnementsgeld zal moeten worden voldaan denk ik dat Ziggo hier nog even over gaat nadenken.

We zullen zien wat de toekomst gaat brengen. Eerst kon je ook nooit terug kijken en dat kan nu wel en opnemen was ook al iets wat nooit kon en nu kan je er een aantal programma's tegelijk opnemen en terug kijken. Wie weet komt dit ook ooit nog eens en dan hoop ik wel dat Ziggo NIET zijn abonnementsgeld omhoog brengt maar daar een extra abonnement voor vragen voor wie het graag wel zo willen 🙂
jhermans

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja, maar ondertussen kan je bij concurrenten die geen hogere prijs berekenen voor tv aansluiting via hun apps sinds een tijdje wel degelijk ook bijvoorbeeld RTL terugkijken (met reclame). Voorbeelden zijn o.a. XS4ALL en KPN. Ziggo moet dus stoppen met smoesjes en gewoon opnieuw om de tafel met de zenders om er een goede deal uit te slepen!
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
jhermans
Hier even een melding van KPN, vanaf hun eigen website:
Voor sommige zenders (RTL 4-7, SBS 6-9, Fox en MTV) is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Programma’s kunnen altijd teruggespoeld worden. Daarna kun je ook weer doorspoelen tot het moment waar je gebleven was.

Zoals je kunt lezen, ook KPN heeft deze mogelijkheid NIET omdat ze deze rechten niet gratis aanbieden. Dan zou je kunnen zeggen dat je bij Ziggo misschien niet vooruit kan spoelen als je teruggespoeld hebt, maar dat weet ik niet, heb ik nog nooit gedaan en heb dit ook nog niet getest.

Waarschijnlijk is het bij XS4all ook zo, want die zijn van KPN. Jammer dat je aangeeft dat Ziggo smoesjes zou moeten verzinnen, zoals je leest hebben andere providers daar ook last van en willen deze daar ook NIET extra voor betalen, of wel laten betalen door de klant. En een deal zal er wel kunnen zijn maar dan moet je meer gaan betalen en dat willen we niet, tenminste, ik niet! En wie weet wat de toekomst ons gaat brengen in 2019/2020? Want de TV zenders gaan nu zoveel sprongen maken om overal maar te kunnen uitzenden.

Overigens kan je bij Ziggo ook van RTL terug kijken hoor, ook met reclame erin (Replay TV) en dat kan ook in je Ziggo Go.
MauriceW67

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Als je een PC of laptop hebt met de Chrome browser kun je Replay TV wel casten. Log in op de Ziggo GO website, start het gewenste programma en cast de hele tab naar je Chromecast...
jhermans

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@EnergieBoy
@MauriceW67

Het ging niet om kijken naar replay tv vanaf scherm laptop/desktop computer, telefoon of tablet zelf, of omslachtig en met slechte kwaliteit casten naar tv via truc met chromecast browser op laptop/desktop computer. Veel bejaarden hebben bovendien geen laptop/desktop computer, dus die kunnen die truc niet toepassen om replay te casten naar hun tv.

Evenmin werd aangegeven dat er geen enkele beperking geldt bij concurrenten als KPN en XS4ALL, reclameblokken noemde ik zelf al, spoelen inderdaad eveneens.

Maar wat ik wél aangaf was dat anno nu onder andere KPN en XS4ALL wel degelijk mogelijk is om naar tv te casten vanaf iOS device zoals een iPhone of iPad.

Inmiddels is wat betreft ontbreken van die mogelijkheid als gevolg van 'meerprijs' wel degelijk een smoesje geworden van Ziggo, daar waar dat oorspronkelijk niet zo was.

In de Ziggo Go app is casten naar Chromecast of Apple TV wat betreft onder andere RTL Replay uitzendingen momenteel nog steeds niet mogelijk vanuit iOS device zoals iPhone of iPad.

Ziggo moet gewoon meer pro-actief zijn en bestaande contracten gedeeltelijk proberen open te breken als concurrenten betere deals krijgen met zenders.
jhermans

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vraag aan Ziggo is dus: wanneer worden contracten met onder andere RTL weer heronderhandeld (of is dat al gebeurd) en per wanneer gaan te verwachten wijzigingen voor abonnees vervolgens in?!

Als dat niet per begin 2019 is maar pas in 2020, dan zullen veel Ziggo klanten overwegen om te verhuizen naar concurrent die het als nu al biedt denk ik.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Weet je wat, maak een afspraak met Ziggo CEO en de commerciële omroepen, of de netbeheerders, en ga met ze rond de tafel. Je weet het allemaal zo goed te verwoorden, misschien kan jij ze dan een stukje wijzer maken?

Bedoel het positief hoor! Voor het geval ik de melding krijg dat ik er niet serieus in ben. Maar zoals je het allemaal opschrijft zou ik me wel door je willen laten vertegenwoordigen als klant bij Ziggo en te zorgen dat het gaat werken. Wie weet zitten ze al wel rond de tafel hier over? Dat zegt Ziggo ons niet ?
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
EnergieBoy Maar andere providers konden dit wel regelen... het echte antwoord is simpel:
Ziggo dwingt je zo hun decoders te blijven gebruiken en wat Ziggo meld in de media is 1 grote leugen te bestempelen... pas als iets werkt is het waarheid... Ziggo heeft immers al veel en veel te vaak gelogen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Tjonge jonge, ik vraag me dan nog af waarom je klant bent bij Ziggo.
Klinkt niet echt positief allemaal, jammer! Mijn ervaringen zijn toch stukken beter.
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
EnergieBoy Heb helaas GEEN keuze... en als Ziggo niet hun dictatoriale zin door blijft drijven... in 2019 eindelijk wel...
larsvanoosterom

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helemaal eens. Wel elke maand 120 euro van mijn rekening halen maar dan geen volledige service van Ziggo? Wordt dit niet opgelost dan ben ik heel

binnenkort geen klant meer. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic