1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
KL.

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vpn moet uit op laptop(windows) en tablet (andriod) wat te doen ?

KL_0-1697190635639.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 19
  • 10615Posts
  • 508Oplossingen
  • 5873Likes

@KL.  schreef:

Dit is voor eerst ik dat ik via community probeer een oplossing te krijgen voor mijn probleem.

De VPN is van Bitdefender, staat ie uit dan krijg gewoon alle Ziggo zenders zonder de betr. mededeling. Bitdefender heeft een zogenaamde wittelijst en daar staat Ziggogo.tv vermeld, geen resultaat. Het gekke is, ontdek ik nu zo 15-10 15:10 uur) op mijn tablet als op de Laptop( lenovo) doet een andere website (webcam-binnenvaart.nl) het wel als ik bitdefender na uitzetten en weer aanzet. Zal dit vaker gaan onderzoeken. Maar Ziggogo.tv wil daar kennelijk niet intrappen zowel oplaptop als tablet

Met een VPN verbinding is het niet te achterhalen, waar deze gestart is. Dus zo kan Ziggo niet vaststellen of de VPN b.v. buiten Nederland of buiten de EU is gestart. Daardoor kan Ziggo b.v. aan de zenders/content-bedrijven niet garanderen, dat content met rechten voor alleen Nederland, ook alleen in Nederland te zien is en niet m.b.v. een VPN ook in ( noem wat ) Zuid-Afrika bekeken kan worden.

Dat Ziggo bij Bitdefender op de Whitelist staat, dat maakt niet uit. Het is waarschijnlijk Ziggo's blacklisting van de Bitdefender VPN server ( waar uw VPN verbinding het internet op gaat ), die de verbinding voorkomt.

Ik weet niet of Bitdefender meerdere VPN servers heeft in Nederland. Want dan zou u een andere kunnen proberen, dan hopen dat die server niet in Ziggo's blacklist staat en u dan wel Ziggo tv kan kijken.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Pasi

Level 19
  • 10615Posts
  • 508Oplossingen
  • 5873Likes

Hallo,

WELKOM op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Als u meer privé gegevens kwijt wilt, dan kan u daarvoor ook het veld 'Opmerkingen' gebruiken ( deze 3 velden zijn alleen voor Ziggo zichtbaar ), zodat de moderator direct uw gegevens kan achterhalen.

Error 1002 geeft aan, dat er geen internet verbinding is. Zitten alle netwerkstekkers erin of is de wifi wel verbonden of is de Ziggo Mode/Router Online? Kan u met andere apparaten wel het internet op via Ziggo?

Zonder meer informatie, is het verder onmogelijk hierover nog iets zinnigs te zeggen.

KL.
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is voor eerst ik dat ik via community probeer een oplossing te krijgen voor mijn probleem.

De VPN is van Bitdefender, staat ie uit dan krijg gewoon alle Ziggo zenders zonder de betr. mededeling. Bitdefender heeft een zogenaamde wittelijst en daar staat Ziggogo.tv vermeld, geen resultaat. Het gekke is, ontdek ik nu zo 15-10 15:10 uur) op mijn tablet als op de Laptop( lenovo) doet een andere website (webcam-binnenvaart.nl) het wel als ik bitdefender na uitzetten en weer aanzet. Zal dit vaker gaan onderzoeken. Maar Ziggogo.tv wil daar kennelijk niet intrappen zowel oplaptop als tablet

Pasi

Level 19
  • 10615Posts
  • 508Oplossingen
  • 5873Likes

@KL.  schreef:

Met een VPN verbinding is het niet te achterhalen, waar deze gestart is. Dus zo kan Ziggo niet vaststellen of de VPN b.v. buiten Nederland of buiten de EU is gestart. Daardoor kan Ziggo b.v. aan de zenders/content-bedrijven niet garanderen, dat content met rechten voor alleen Nederland, ook alleen in Nederland te zien is en niet m.b.v. een VPN ook in ( noem wat ) Zuid-Afrika bekeken kan worden.

Dat Ziggo bij Bitdefender op de Whitelist staat, dat maakt niet uit. Het is waarschijnlijk Ziggo's blacklisting van de Bitdefender VPN server ( waar uw VPN verbinding het internet op gaat ), die de verbinding voorkomt.

Ik weet niet of Bitdefender meerdere VPN servers heeft in Nederland. Want dan zou u een andere kunnen proberen, dan hopen dat die server niet in Ziggo's blacklist staat en u dan wel Ziggo tv kan kijken.

Steefb

Level 20
  • 16864Posts
  • 3089Oplossingen
  • 8010Likes

Mark

Opgelost: VPN en Ziggo GO - Ziggo Community

Oud Community Moderator Mark Schreef.

Sinds 1 april 2018 is het mogelijk om Ziggo GO te gebruiken binnen de EU en vanaf 1 augustus 2019 zelfs binnen de EER (zie Ziggo GO in het buitenland), maar buiten deze landen mogen wij niets uitzenden.

Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN ip-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het ip-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald ip als 'bekend VPN ip-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN ip-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het ip-adres als zodanig is geregistreerd.

In Nederland en in de EU (of EER vanaf 1-8-19) kun je gewoon gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.

Karel.

Level 16
  • 2372Posts
  • 290Oplossingen
  • 1634Likes

Het is maar net wat je met de VPN wil bereiken. Het schermt je Ziggo IP adres af en je deelt een bitdefender IP WAN adres. Het kan wat veiligheid bewerkstelligen als je via een openbaar (wifi) LAN netwerk een internet verbinding opzet. Anderen op dat netwerk kunnen dan niet zomaar “meekijken”.

Een VPN maakt je niet anoniem. Je internet gebruik scherm je misschien af voor Ziggo maar Bitdefender kan wel meekijken waar je het internet opgaat en dat kan dan weleens niet onder EU regels vallen. Tevens kunnen websites om een profiel van je te maken, door evengoed nog te achterhalen met wat voor device je het verbinding maakt o.a je schermgrootte, kleurdiepte, geplaatste cookies, besturingssysteem, webbrowser etc. Dus om een profiel van je te maken is niet perse alleen het IP adres nodig. En als je al ergens in moet loggen ben je zo en zo al niet meer anoniem.

Het gebruik van een VPN zal al vaker toegang tot websites en streamingdiensten onmogelijk maken, omdat je dan gewoonweg geblokkeerd wordt. Het zal ook meer van je batterij vragen en ook nog eens je verbinding vertragen. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker. Een VPN kan je beter selectief gebruiken met name als je internet toegang nodig hebt op openbare plekken.