Eagle75

Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

terugspoelen werkt niet

Beste,

Sinds een andere halve week, kunnen wij met de ziggo go app niet meer terugspoelen op alle tv zenders in ons pakket, We hebben van ziggo door een storing een nieuw modem gekregen dit lost het probleem gelijk niet op.

Zij verwezen ons aan de telefoon naar dit forum. als we het programma voor het live programma kijken dan doet hij het wel.

Wat heb ik zelf al gedaan.

1 kabel check, kabels vervalen * Keurmerk kabels ziggo
2 App verwijdert app opgenieuw geïnstalleerd

3 tv opnieuw geïnstalleerd .

Wij zouden het handig vinden als dit weer mogelijk zou zijn, ter ver duidelijkheid we gebruiken de app op tv niet de next box alhoewel wij deze wel hebben maar we wilde geen kabels meer.

Bedankt alvast, daar naast tevens nog een vraag, zodra we iets downloaden op de pc, hapert de app ook dit was voorheen ook niet alle kabels zijn wederom ook hier vervangen door keurmerk.

Nogmaals bedankt voor uw reactie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels, is dit ook opgelost zojuist door een colega. @anoniemforum de app is verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ook dan blijft het probleem de opnamens doen het wel. dit is de  philips tv waar het speelt 

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Welk internet en TV abonnement heb je precies?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Bijgaande alle fotos, te weten de tv is op de wifi aangesloten van de  gekochte m4 deco modems. deze aansluiting aan de muur zit al vanaf dag 1 dat monteur ziggo dit zo heeft aangesloten. het klepje krijgen we zelf alleen niet meer erop. ik ben kwa websites maken enzo technisch handig maar hiermee verder niet.  (de vriend van jullie aansluitadres. de pc zelf is met vaste kabel naar modem aangesloten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Die splitter die ertussen zit heeft geen functie met 1 stekker eraan.

Kun je die kabel zonder die splitter in de wandcontactdoos steken om te kijken of er een verbetering is?

 

Welk internet en TV abonnement heb je precies?

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Zonder splitter geen verbetering , tijdens het downloaden blijft tv knipperen, ook terug spoelen op live zenders werkt niet. Wij hebben intrrnet compleet en tv compleet.

 

Internet pakket 350mbps en 35 mps upload.

Ik heb een online zender waarmee ik ook nog eens regelmatig band breedte upload. Tot de storing was dit geen enkel probleem

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Is er al een oplossing?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Geen idee.

 

Wanneer kun je niet terug spoelen?

Als ik de app open en live ga kijken, kan ik dat programma terugspoelen via de balk onderin en met de het pijltje rondom 10, 10 seconden terug.

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Als je om 20.30 een programma kijkt live bijv massa is kassa. voorheen kon je het pauzeren en terug spoelen, op het live tijdstip, dit weigert de app nu ook de app op de telefoon.

Daarnaast blijf ik nog met knipperend beeld zitten als ik download cq stream op de pc.

Bedankt voor een reactie te geven. het is nog niet opgelost 13-9-2022 20.37.

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Sorry, maar ik ben van plan zodra we ons teveel betaalde geld terug hebben, het abonement toch op te zeggen, telefonische worden we verwezen naar dit forum, maar hier kom je heelaas ook niet verder. De keuze is reuze. Je kunt klanten tich niet met happerend zwart beeld zetten. We waren zeer tevreden tot kort geleden

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Eagle75

 

Ik kan mij voorstellen dat het irriteert wanneer je niet alle functies kunt gebruiken. Daarnaast begrijp ik dat het beeld gaat bufferen wanneer je tegelijkertijd iets op je PC doet? 

Het eerste probleem heb ik nog niet helemaal duidelijk in kaart. 
Je start een programma en wil dan terug spoelen, maar daar reageert de app niet op? 
Dit ervaar je op zowel de app op TV als de app voor jouw telefoon? 
Wat krijg je precies te zien wanneer je dit hebt?

Wat eventueel ook nog een optie is in dit geval is dat je voor beneden ook een Next Mini ontvangt. Deze zou je ook draadloos aan kunnen sluiten als gaat de voorkeur wel uit naar bekabeld internet maar deze hoeft niet meer via coax aangesloten te worden. 

Het laatste duidt op iets met de internet verbinding. Nu ben ik hier ingedoken en zit het signaal wel echt aan de hoge kant. Hiervoor wil ik dan ook een monteur langs sturen om dit beter te krijgen. Ik heb hiervoor een afspraak ingepland voor 21-09 tussen 8.00 & 13.00. Mocht dit niet gelegen komen, kun je de afspraak verplaatsen via Mijn Ziggo.
Aan zo'n afspraak zitten wel altijd voorwaarden. Deze krijg je per mail gestuurd. Neem deze even goed door zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan. 

We horen graag van je.

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Beste Jiri en Bert,

Dank voor jullie reactie,  de next mini hebben we al op de slaap kamer, ter info we zijn een apparte mente complex wat nog al vrij oud decteerd kwa datum. echter tot de storing van 3 weken terug toen half brunssum eruit lag. was downloaden en streamen geen enkel probleem. het pauzeer probleem gebeurd inderdaad op live tv. Het frustreerd namelijk erg dat telefonisch wordt doorgestuurd naar het forum, maar vervolgens weet men het hier ook niet. voor de storing was niets aan de hand. de computer verplaatsen  naar een andere locatie in de zelfde kamer verhelpt het probleem ook niet. alvorens ik normaal reageer kijk ik eerst naar eigen oplossingen, het is iritant dat idd zwart beeld komt tijdens een download. nogmaals excuses als ik bot overkom.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Eagle75 Begrijpelijk dat storingen irriteren en helemaal als de oorzaak lastig te vinden is, is hier niet anders.

 

Als er een vreemd probleem is, zoals je nu ervaart, wat niet bekend is en ik ook nog nooit zo tegengekomen ben en Ziggo blijkbaar ook niet, dan is het zoeken naar een mogelijke oorzaak.

De standaard helpdesk heeft niet alle mogelijkheden zo diep te kunnen kijken in het systeem als de Ziggo moderators hier en dan kunnen zij wel een standaard monteur sturen, die dan weer een andere monteur aan moet vragen, dan gaat er een hoop tijd overheen en kunnen ze beter naar hier doorsturen.

Ziggo moderators kunnen ook de juiste monteur sturen die voor je probleem het beste is en ook meer kan dan een standaard monteur, dat is de snelste weg.

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je antwoord, idd het probleem blijft. is het handiger dan ook om een monteur te sturen gelijk die ook de buiten kant kent, ik weet bij mijn ouders dat er toen een monteur moest komen die buiten de straat kant wel kon. hier zit nog verschil in. stel het komt niet van binnen. ik houd jullie tot die tijd wel op de hoogte. wil niet als vervelende klant overkomen. samen komen we uiteindelijk wel tot een oplossing.

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Even voor onze duidelijkheid, in de mail staat als er reparaties nodig zijn, dan kost het 50 euro, maar als goed is hadden wij nog recht op een gratis monteur.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als het goed is staat in de mail: 

 

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening.

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt, tot nu toe lijkt het opgelost, echter nog een vraag, zouden we alsnog naar het giga pakket kunnen met tv compleet zoals nu is. we hebben nu de giga box. zouden blij zijn als het mogelijk is op korte termijn.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Natuurlijk @Eagle75, dit maak ik graag voor je in orde! Wat fijn dat de problemen zijn opgelost 😄 

Ik neem aan dat je bedoelt de Giga snelheid voor het internet icm TV compleet met de Next? 😄

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Klopt.

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Sorry, als het mogelijk is internet start en tv compleet. per oktober.

Eagle75
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@Madelon ik bedoelde toch Giga snelheid voor het internet icm TV compleet met de Next klopt.

Uitgelicht topic