johnnie1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

storing CS9097

Het is al diverse keren besproken, maar ook ik heb last van plotselinge storingen (bv. CS9097).
Ik heb een keer een ZIGGO-medewerker aan de lijn gehad, maar die kon mij ook niet helpen.
Ondanks de opgestuurde coax-kabel en de splitter, die niet bruikbaar waren.

Maar ik waag het te bestrijden, dat de oorzaak bij mijn kabels en/of splitter ligt.
Ik heb de storing een tijdje terug gehad en na een paar dagen was er niets meer aan de hand.
Tot ik gisteren weer diverse keren uitval van de tv had.
Als het aan de kabels zou liggen, dan zou ik daar constant last van moeten hebben.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Geregeld! Ik heb de afspraak gepland op donderdag 25 augustus tussen 12:00 en 18:00. Mocht deze dag en tijdstip niet uitkomen, kan je de afspraak makkelijk verzetten via de link die in de bevestiging staat. 

Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop? 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kabels en stekkers en contact in wandcontactdozen kunnen haperen, dus dagen geen probleem en dan bergen haperingen en weer geen probleem.

En dan is de oorzaak zoeken bij het begin beginnen en alle mogelijkheden stap voor stap uitsluiten, tot de oorzaak gevonden is.

75% van de storingen zit in wandcontactdozen / splitters / stekkers / kabels.

Meestal begint het met het vervangen van verouderde aansluitmaterialen, waarvan een deel en/of alles gratis vervangen wordt door Ziggo.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV op aangesloten zit?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit, als je die hebt?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @johnnie1. Kunnen we je nog helpen? 

johnnie1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik denk het niet.
De laatste 2 dagen geen last gehad.
Wanneer ik daar wel last van had, was het steeds van korte duur.
De eerste reactie hierboven geloof ik gewoonweg niet.
Mij maak je niet wijs dat een storing in de kabel plotseling zichzelf oplost, om vervolgens weer op te treden.

Zelf heb ik het vermoeden dat het aan de mediabox ligt, maar helaas kan ik dat niet hard maken.

Ik heb me al opgegeven voor glasvezel, dus tot dan zal ik het maar uit moeten zingen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@johnnie1 "Mij maak je niet wijs dat een storing in de kabel plotseling zichzelf oplost, om vervolgens weer op te treden."

Ik probeer niemand iets zomaar wijs te maken.

 

Ik haal dat uit 10 jaar ICT troubleshooting op locatie en de laatste jaren de hulp aan buren wat betreft Ziggo apparatuur en gezien de oplossingen voor problemen op dit forum.

In wandcontactdozen / stekkers kan b.v. een aardedraadje net de kern raken en dan net weer niet.

Splitters kunnen simpelweg defect raken en dan weer wel en weer niet het signaal doorgeven.

Aansluitingen / coax stekkers op apparaten kunnen bij koud net wel verbinding maken en bij warm worden door uitzetting net weer geen verbinding maken of andersom.

75% van de problemen zit in verouderde of loszittende wandcontactdozen, splitters, kabels enz.

 

Het overgrote deel wordt gratis door Ziggo opgelost door gratis nieuwe aansluitmaterialen te sturen of door een gratis monteur.

 

johnnie1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oké Bert,
ik was een beetje over de plas.

mijn excuses hiervoor.

maar spullen opsturen heeft m.i. weinig zin.

dan zie ik liever een monteur verschijnen.

 

grt, John

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @johnnie1

Fijn dat je toch openstaat voor de hulp! Ik wil prima een monteur inplannen. Hierbij moet ik wel aangeven dat de monteur alleen gratis is wanneer het probleem in "ons" domein ligt. Dus ons signaal, het eerste aansluitpunt of onze apparatuur. Als blijkt dat de verstoring veroorzaakt wordt door een verouderde kabel, dan is deze in je eigen beheer en helpt de monteur hier natuurlijk wel bij, maar worden er dan toch kosten in rekening gebracht. 

De reden dat wij (en Bert) dus vragen naar een foto van de aansluitingen, is om je behoeden voor onnodige extra kosten. Stel bijvoorbeeld (en ik zeg natuurlijk niet dat dit bij jou gaande is) dat wij op een foto zien dat er een kabel wordt gebruikt met een scheurtje erin. Of een verouderde splitter, dan kan ik een gratis vervangend exemplaat opsturen en ben je dus alsnog geholpen zonder iets uit te geven. 

Dus voor ik zomaar een monteur inplan; wil je dit alsnog direct, of liever nog even je aansluitingen eerst checken met een foto? 

johnnie1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij deze de foto's1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien1x rechtsom draaienIMG_20220815_062044364.jpgIMG_20220815_062057713.jpg1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien1x rechtsom draaien

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@johnnie1 Hier is sowieso een gratis monteur van toepassing, omdat er geen hedendaags Abonnee Overname Punt aanwezig is op de plek van dat groene blok.

 

De andere wandcontactdozen zijn voor jezelf en eigen kosten, maar als de monteur er toch is, kan die deze vervangen tegen kostprijs en € 15,00 per kwartier, dan heb je ook garantie op de werkzaamheid en werkzaamheden.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @johnnie1. Wat Bert zegt klopt helemaal. Hier is sowieso een monteur nodig voor de gratis werkzaamheden. Als hij andere werkzaamheden moet doen, zal hij ter plaatse overleggen of dit nodig is en wat dit dan eventueel zou kosten.  Zal ik de gratis monteur voor je inplannen? 🙂 

johnnie1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

is goed.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Geregeld! Ik heb de afspraak gepland op donderdag 25 augustus tussen 12:00 en 18:00. Mocht deze dag en tijdstip niet uitkomen, kan je de afspraak makkelijk verzetten via de link die in de bevestiging staat. 

Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop? 

Uitgelicht topic