standaard ondertiteling aan Ziggo Go Apple TV

Sinds de laatste update staan bij Nederlandstalige zenders de ondertitels aan. Enige optie is om dit nu elke keer uit te zetten. Voorheen stond dit standaard uit. Hebben meer mensen hier last van of zie ik een setting over het hoofd?

Tjok
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
2 Geaccepteerde oplossingen

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb! Ik had de ondertiteltaal in de settings van de Apple TV op Nederlands staan. Deze heb ik nu op automatisch gezet en het is nu opgelost. Dit kun je vinden bij; Instellingen -> video en audio -> audio -> ondertiteltaal

Bekijk in context

Tjok
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Nog wel een toevoeging, bij de instellingen van de Appletv moet ook de audio taal op “standaard” staan anders krijg je bij de Appletv+ app niet automatisch NL ondertiteling. Als je deze dan weer aanpast in de appletv+ app,dus de ondertiteling handmatig op Nederlands zet, zal deze ook weer aan staan in de ziggogo app op NL.

Zodra je dus weer de ziggogo app gebruikt moet dit weer bij instellingen aangepast worden. Dit vind ik trouwens ook omslachtig in de Apple TV software. Wellicht toch aan de ontwikkelaars doorgeven om de niet geforceerde ondertiteling standaard uit te zetten in de ziggogo app.

Bekijk in context

Tjok
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
48 Reacties 48

Heel erg irritant; kan geen optie vinden dit uit schakelen

Niemsz
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier idem, super irritant....

svenappel
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hebben jullie misschien een next? Neemt ziggo go daar de instelling van over?

Steefb
Expert
Expert
  • 7717Reacties
  • 1342Oplossingen
  • 2148Likes

Nee, ik heb geen next of een andere mediabox.

 

svenappel
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee ik ook niet. CI+ module in de tv.

Tjok
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Het is alleen bij Nederlandse publieke zenders, zie ik nu.

Niemsz
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Same here, super irritant. Zou fijn als hier snel een hotfix voor uitgerold wordt.

 

@Niemsz Het probleem doet zich trouwens niet alleen voor bij publieke zenders, maar bij elke uitzending die ondertitels meelevert. Dit is wel vaker (bijna altijd?) het geval bij de publieke omroepen.

mikedemunck
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Helder, bedankt voor de correctie.

Niemsz
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@AppleUser 

Uit dit Topic ik ga in dd ochtend even kijken dan zet ik de foto’s hier neer.

Dave-
Super Expert
Super Expert
  • 13744Reacties
  • 554Oplossingen
  • 2635Likes

Dave- wrote:

@AppleUser

Uit dit Topic ik ga in dd ochtend even kijken dan zet ik de foto’s hier neer.

Dank je, ben benieuwd. In de andere topic heb je mijn foto gezien.

AppleUser
Gedreven Ontdekker
  • 52Reacties
  • 0Oplossingen
  • 43Likes

AppleUser wrote:
Dave- wrote:

@AppleUser

Uit dit Topic ik ga in dd ochtend even kijken dan zet ik de foto’s hier neer.

Dank je, ben benieuwd. In de andere topic heb je mijn foto gezien.

Er is geen manier om die subs centraal uit te zetten… Het is een bug in de laatste release van de Apple TV app. Wachten op een update is de enige optie op dit moment (voor zover bekend)

mikedemunck
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank voor alle meldingen! Het is knap irritant als je iedere keer handmatig de ondertiteling uit moet zetten. Dit is inderdaad een probleem, wat intern is uitgezet. We onderzoeken het probleem en hopen het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak.

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1185Reacties
  • 95Oplossingen
  • 219Likes

Dit probleem is nog steeds niet opgelost. Is er meer nieuws @Vincent Z ?

 

Tjok
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hey all. 

Ik weet niet goed waarom dit topic zo lang op de achtergrond gebleven is voor ons. Sorry! 

 

Het vreemde is dat wij dit probleem momenteel niet kunnen reproduceren. We gaan hier nog even het een en ander testen en nakijken en ik kom zsm terug als ik hier meer over weet! 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11168Reacties
  • 855Oplossingen
  • 3926Likes

Geachte Ziggo,
Is er inmiddels al een oplossing voor dit zeer irritante probleem? En wanneer is deze oplossing beschikbaar? Het duurt echt veel te lang dat dit nog steeds niet is opgelost.

Met vriendelijke groeten, Dennis

dvmierlo
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is er al een oplossing voor de ondertiteling bug? Het oplossen van dit probleem duurt echt veel te lang. Ik zie alleen maar heel veel berichten van Ziggo moderators dat het probleem onderzocht wordt en dat we maar weer geduld moeten hebben. Maar het is inmiddels al bijna een half jaar verder!

dvmierlo
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Vincent Ziggo bedankt voor de terugkoppeling, hopelijk hebben jullie dit snel gefixed!

 

Tjok
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Het is zelfs nog erger: als je Buitenhof kijkt zondagmiddag dan is er na 40 minuten een gesprek die eerder is opgenomen. Het is een Engels interview dus je krijgt de normale ondertitels, echter deze worden door Siri ( AppleTV) uitgesproken. Je moet bij de 3 Dots (...) vervolgens gesproken ondertitels uitzetten. Dus Buitenhof, zondag 18 oktober, aflevering 32 na 40 minuten. Hier kunnen jullie wel intern op testen lijkt me om te kijken wat er niet goed gaat.

AppleUser
Gedreven Ontdekker
  • 52Reacties
  • 0Oplossingen
  • 43Likes

Goedemorgen!

Er wordt een suggestie gedaan dat het probleem wellicht kan verhelpen. 

Willen jullie eens naar www.ziggogo.tv gaan en daar op NPO1 de ondertiteling uitschakelen (eventueel in en uitschakelen, als ze niet ingeschakeld staan) en daarna kijken hoe het op de AppleTV gaat? 

 

Ik hoor het graag!

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11168Reacties
  • 855Oplossingen
  • 3926Likes

Per zender de ondertiteling handmatig uitzetten is een tijdelijke oplossing omdat deze vanzelf weer wordt aangezet. Ook dit gebeurt willekeurig. Soms bij het wisselen van zender en soms ook weer niet. Het is gewoon heel irritant. Het meest vervelende is dat het zo ontzettend lang duurt voordat er een definitieve oplossing wordt geleverd door Ziggo.

dvmierlo
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gedaan maar lost het probleem  op. Als je de applicatie afsluit en opnieuw opstart heb je hetzelfde probleem. Het is knap irritant als je de AH reclames met ondertiteling ziet

AppleUser
Gedreven Ontdekker
  • 52Reacties
  • 0Oplossingen
  • 43Likes

Is er al zicht op een oplossing? Ik heb hier namelijk nog steeds last van, ondanks de geboden tijdelijke oplossingen

Hansie_P
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Je kan het wel uitzetten op de ATV. Swipe naar beneden op de remote. Klik en kies geen ondertiteling. 

Vandenbrakel
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja maar t probleem is juist dat dit elke dag toch opnieuw aanstaat. Zeer irritant

Hansie_P
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hansie_P wrote:

Ja maar t probleem is juist dat dit elke dag toch opnieuw aanstaat. Zeer irritant

Ja helemaal mee eens. Maar dacht zeg het even want ik moest er zelf erg naar zoeken. 

Vandenbrakel
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo, wanneer komt er nu een fix uit?

Hansie_P
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Hansie_P @Vandenbrakel Sorry voor de lange radiostilte! We hopen het in de eerstvolgende update te verhelpen. Helaas nog niet bekend wanneer. Het is dus nog even afwachten, waarvoor excuses. 

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1185Reacties
  • 95Oplossingen
  • 219Likes

Is er al bekend wanneer deze bug wordt opgelost?

dvmierlo
Gedreven Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De gesproken ondertitels zijn bij mij ook elke keer aan bij het terugkijken van bijvoorbeeld het journaal, en die zijn niet uit te zetten.Valt dit ook onder deze bug?

gpsmit
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook standaard de ondertiteling aan op NL zenders. Zappen naar andere zender betekent weer opnieuw ondertiteling uitzetten. 
3 weken geleden werd gezegd dat het streven was een oplossing te hebben bij de volgende update. Wanneer is die? 

Mmarieke
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Echt bizar dat dit zolang duurt...

Hansie_P
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nog steeds, hoe lang moeten we hier nog op wachten?

jvdplank
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Precies hetzelfde probleem hier voor al een aardige tijd.. Apple TV helemaal resetten werkt, maar heel kort. Daarna gaat het weer standaard aan, inclusief Gesproken Ondertiteling. Heel irritant..

Chevro
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Duurt echt veel te lang!

M. Nijhof
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo, kom nou eens met een oplossing! Iedere keer als ik tv wil kijken moet ik de ondertiteling uitzetten. SUPER IRRITANT en heeft nu al veel te lang geduurd (meer dan 3 maanden)...

Hansie_P
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Vincent Ziggo Ik heb hetzelfde probleem maar dan als ik via Safari op mijn macbook TV kijk. Via de instellingen staat ondertiteling wel uit maar die is toch in beeld. Dit is elke keer zo als ik een nieuwe sessie start.

Ik moet dan de ondertiteling in het menu eerst aan zetten en kan m daarna pas uitzetten.

Jørgen
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uiterst irritant verschijnsel. Ziggo zal wel heel blij zijn met klanten als ons die bugs en product verbeteringen melden. Ook heel fijn te zien dat @Ziggo Community zo snel met een oplossing komt. ? @Ziggo #ziggogoappletv

Ruuf
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is hier al een oplossing voor?

Joozje
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen allemaal!

 

Omdat we hier de boel niet kunnen reproduceren hebben we wat meer informatie nodig om hiermee bezig te kunnen gaan. Kunnen jullie voor mij onderstaande gegevens invullen? 

 

- CI+ of mediabox (welk model) in abonnement: 

- iOS versie: 

- Ziggo Go app versie:

- Korte probleemomschrijving: 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11168Reacties
  • 855Oplossingen
  • 3926Likes

Uitgelicht topic