Tjok

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

standaard ondertiteling aan Ziggo Go Apple TV

Sinds de laatste update staan bij Nederlandstalige zenders de ondertitels aan. Enige optie is om dit nu elke keer uit te zetten. Voorheen stond dit standaard uit. Hebben meer mensen hier last van of zie ik een setting over het hoofd?

49 Reacties 49
Tjok
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

In min geval:

CI+ module

IOS versie 14.4 (Apple TV 4K)

Ziggo go app versie: 4.29.12 676

 

probleem is dat bij Nederlandstalige zenders, ook bij Nederlandstalige programma’s (niet bij reclames) de ondertiteling standaard aan staan. Deze kun je uit zetten maar zodra je van kanaal wisselt staan ze weer aan. 

Tjok
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Gebruik ook de Android tv versie maar daar geen probleem.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Tjok,

Hartelijk dank voor het doorgeven van de gevraagde informatie! Ik stuur dit door richting de ontwikkelaars ter aanvulling op het openstaande ticket. 

Tjok
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb! Ik had de ondertiteltaal in de settings van de Apple TV op Nederlands staan. Deze heb ik nu op automatisch gezet en het is nu opgelost. Dit kun je vinden bij; Instellingen -> video en audio -> audio -> ondertiteltaal

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Tjok Top dat je dit met ons deelt! Mogelijk dat veel andere Apple TV gebruikers ook iets hebben aan deze tip.Ik ben blij dat het werkt! 
Laat je het weten als wij je nog ergens mee kunnen helpen?

Alvast een prettig weekend!
Groeten,

Paul 

Tjok
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Nog wel een toevoeging, bij de instellingen van de Appletv moet ook de audio taal op “standaard” staan anders krijg je bij de Appletv+ app niet automatisch NL ondertiteling. Als je deze dan weer aanpast in de appletv+ app,dus de ondertiteling handmatig op Nederlands zet, zal deze ook weer aan staan in de ziggogo app op NL.

Zodra je dus weer de ziggogo app gebruikt moet dit weer bij instellingen aangepast worden. Dit vind ik trouwens ook omslachtig in de Apple TV software. Wellicht toch aan de ontwikkelaars doorgeven om de niet geforceerde ondertiteling standaard uit te zetten in de ziggogo app.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik snap dat het niet ideaal is zo, @Tjok. Fijn dat het werkbaar is, maar het zou zeker makkelijker zijn als het werkt zoals je voorstelt. Ik ga dit zeker met de ontwikkelaars delen! Mochten we hier updates over ontvangen, melden we het hier! 

HMes

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
  • Beste Tjok, super bedankt voor de oplossing / work around van dit probleem. Echt top. Moet wel kwijt dat het een soort van heel droevig is dat Ziggo hier zelf niet mee is gekomen. En dat na maanden wachten de reactie was dat Ziggo het niet kon reproduceren en er meer detail info moest komen. De echte oplossing ligt inderdaad om geforceerde ondertiteling niet standaard aan te zetten. Ik denk alleen dat daar nu geen aandacht meer voor is.  Moet ook eerlijk zeggen dat ik deze reactie ook stuur omdat de ervaring met de AppleTV app de afgelopen weken weer zo verslechterd is qua beeldkwaliteit, continue vastlopen (niveau van het begin) dat de app eigenlijk onbruikbaar aan het worden is. En de vraag zal hoogstwaarschijnlijk zijn: wat vervelend. Kunt u aangeven hoe de configuratie is, hoe is eea bekabeld etc. Terwijl er werkelijk niets veranderd is qua configuratie. Ik heb er gewoon geen zin meer in. Maar geluk bij ongeluk: ondertiteling hoeven we niet meer iedere keer handmatig uit te zetten. 
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@HMes Bedankt voor je feedback hierover. De workaround die @Tjok beschrijft is absoluut een goede oplossing. De feedback om een aanpassing door te voeren voor wat betreft de standaard ondertiteling optie ligt inmiddels bij de ontwikkelaars. Zodra hier meer over bekend is zullen wij dit delen onder het topic.
 

Rhd

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Vincent!

Misschien lees ik over het juiste antwoord heen, maar kan het niet vinden. Ik heb geen Apple tv, maar wel dit probleem bij tv kijken via de Ziggo kanalen. Weet jij hoe ik het in dit geval op kan lossen? Ik heb een Sony tv btw. Gr Ron

Uitgelicht topic