Tjok

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

standaard ondertiteling aan Ziggo Go Apple TV

Sinds de laatste update staan bij Nederlandstalige zenders de ondertitels aan. Enige optie is om dit nu elke keer uit te zetten. Voorheen stond dit standaard uit. Hebben meer mensen hier last van of zie ik een setting over het hoofd?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Tjok
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb! Ik had de ondertiteltaal in de settings van de Apple TV op Nederlands staan. Deze heb ik nu op automatisch gezet en het is nu opgelost. Dit kun je vinden bij; Instellingen -> video en audio -> audio -> ondertiteltaal

Bekijk in context

Tjok
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Nog wel een toevoeging, bij de instellingen van de Appletv moet ook de audio taal op “standaard” staan anders krijg je bij de Appletv+ app niet automatisch NL ondertiteling. Als je deze dan weer aanpast in de appletv+ app,dus de ondertiteling handmatig op Nederlands zet, zal deze ook weer aan staan in de ziggogo app op NL.

Zodra je dus weer de ziggogo app gebruikt moet dit weer bij instellingen aangepast worden. Dit vind ik trouwens ook omslachtig in de Apple TV software. Wellicht toch aan de ontwikkelaars doorgeven om de niet geforceerde ondertiteling standaard uit te zetten in de ziggogo app.

Bekijk in context

49 Reacties 49
Niemsz

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Heel erg irritant; kan geen optie vinden dit uit schakelen

svenappel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier idem, super irritant....

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Hebben jullie misschien een next? Neemt ziggo go daar de instelling van over?

svenappel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, ik heb geen next of een andere mediabox.

 

Tjok
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Nee ik ook niet. CI+ module in de tv.

Niemsz

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Het is alleen bij Nederlandse publieke zenders, zie ik nu.

mikedemunck

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Same here, super irritant. Zou fijn als hier snel een hotfix voor uitgerold wordt.

 

@Niemsz Het probleem doet zich trouwens niet alleen voor bij publieke zenders, maar bij elke uitzending die ondertitels meelevert. Dit is wel vaker (bijna altijd?) het geval bij de publieke omroepen.

Niemsz

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Helder, bedankt voor de correctie.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@AppleUser 

Uit dit Topic ik ga in dd ochtend even kijken dan zet ik de foto’s hier neer.

AppleUser

Level 4
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 43Likes
Dave- wrote:

@AppleUser

Uit dit Topic ik ga in dd ochtend even kijken dan zet ik de foto’s hier neer.

Dank je, ben benieuwd. In de andere topic heb je mijn foto gezien.

mikedemunck

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
AppleUser wrote:
Dave- wrote:

@AppleUser

Uit dit Topic ik ga in dd ochtend even kijken dan zet ik de foto’s hier neer.

Dank je, ben benieuwd. In de andere topic heb je mijn foto gezien.

Er is geen manier om die subs centraal uit te zetten… Het is een bug in de laatste release van de Apple TV app. Wachten op een update is de enige optie op dit moment (voor zover bekend)

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor alle meldingen! Het is knap irritant als je iedere keer handmatig de ondertiteling uit moet zetten. Dit is inderdaad een probleem, wat intern is uitgezet. We onderzoeken het probleem en hopen het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak.

Tjok
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

@Vincent Ziggo bedankt voor de terugkoppeling, hopelijk hebben jullie dit snel gefixed!

 

AppleUser

Level 4
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 43Likes

Het is zelfs nog erger: als je Buitenhof kijkt zondagmiddag dan is er na 40 minuten een gesprek die eerder is opgenomen. Het is een Engels interview dus je krijgt de normale ondertitels, echter deze worden door Siri ( AppleTV) uitgesproken. Je moet bij de 3 Dots (...) vervolgens gesproken ondertitels uitzetten. Dus Buitenhof, zondag 18 oktober, aflevering 32 na 40 minuten. Hier kunnen jullie wel intern op testen lijkt me om te kijken wat er niet goed gaat.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Goedemorgen!

Er wordt een suggestie gedaan dat het probleem wellicht kan verhelpen. 

Willen jullie eens naar www.ziggogo.tv gaan en daar op NPO1 de ondertiteling uitschakelen (eventueel in en uitschakelen, als ze niet ingeschakeld staan) en daarna kijken hoe het op de AppleTV gaat? 

 

Ik hoor het graag!

AppleUser

Level 4
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 43Likes

Gedaan maar lost het probleem  op. Als je de applicatie afsluit en opnieuw opstart heb je hetzelfde probleem. Het is knap irritant als je de AH reclames met ondertiteling ziet

Hansie_P

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Is er al zicht op een oplossing? Ik heb hier namelijk nog steeds last van, ondanks de geboden tijdelijke oplossingen

Vandenbrakel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je kan het wel uitzetten op de ATV. Swipe naar beneden op de remote. Klik en kies geen ondertiteling. 

Hansie_P

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ja maar t probleem is juist dat dit elke dag toch opnieuw aanstaat. Zeer irritant

Uitgelicht topic