Vraag
Reacties
Oplossing
Sjors C
Level 1

resolutie ziggo go apple tv

Waarom wordt ziggo go op apple tv maar maximaal in 720p doorgevoerd? En movies en series wel in 1080p?

Zijn er wel plannen om dit naar 1080p te verhogen?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dat is om dat de huidige ziggo go streams voor live tv 720p zijn en voor movies en series 1080i 

of er nog plannen zijn om dat te upgrade naar 1080i of 1080p is niet bekent

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dat is om dat de huidige ziggo go streams voor live tv 720p zijn en voor movies en series 1080i 

of er nog plannen zijn om dat te upgrade naar 1080i of 1080p is niet bekent

0 Kudos
Ga naar reactie
RoWi.
Level 20

Het waarom dat ligt bij Ziggo de meest voor de handliggende reden is de bandbreedte voor de eigen systemen beperkt houden, waarom het on demand aanbod beter is blijft een terugkomende vraag.

0 Kudos
Sjors C
Level 1
Topicstarter

Maar even verder denkend. Ik heb hier een next box staan in de woonkamer. De opnames die ik terugkijk en replay tv zijn wel gewoon in 1080p? Lijkt me toch nagenoeg op dezelfde manier te gaan als ziggo go?

0 Kudos
RoWi.
Level 20
Sjors C wrote:

Maar even verder denkend. Ik heb hier een next box staan in de woonkamer. De opnames die ik terugkijk en replay tv zijn wel gewoon in 1080p? Lijkt me toch nagenoeg op dezelfde manier te gaan als ziggo go?

Klopt. Dat zal van hetzelfde achterliggende systeem komen. Aangezien 1080i in Nederland de uitzend norm is (zover ik weet) voor live TV, is 720p een bewuste downscaling. Net zo goed is 1080p een bewuste upscaling.

Ziggo Go wordt ook op smartphone's gebruikt we willen uiteraard niet door de data heenvliegen dat zal meespelen, dan blijft het vreemd dat de on demand series wel in FullHD worden doorgegeven.

Ik ben nog nergens een echt helder antwoord hierop tegengekomen, het is dus meest aannemelijk dat het met de belasting van de eigen systemen te maken heeft. Hoewel live TV is multicast 1 stream die voor iedereen hetzelfde is. Ondemand is uni cast elke kijker heeft een eigen stream, wat uiteindelijk het systeem zwaarder belast. Het blijft hoe je het ook bekijkt vreemd.

0 Kudos
Sjors C
Level 1
Topicstarter

Inderdaad, en ik snap dat voor tablets en telefoons 720p best prima is. Maar met de komst van android en apple tv apps hoop ik dat voor deze apparaten snel 1080p wordt uitgezonden. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20
Sjors C wrote:

Inderdaad, en ik snap dat voor tablets en telefoons 720p best prima is. Maar met de komst van android en apple tv apps hoop ik dat voor deze apparaten snel 1080p wordt uitgezonden. 

Met jou meerderen. Ik gebruik zelf een Amazon Firestick live tv ziet er prima uit op een HD scherm, ook op een UHD 50 inch scherm merk ik er weinig van dat het bron materiaal 720p is. Hopelijk wordt het beter als het Ziggo netwerk landelijk Gigabit klaar is.

0 Kudos