1
Vraag
2
Reageer en help mee
remk0

Level 5
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

resolutie of bandbreedte instellen in de (FireTV) app?

Is het mogelijk om de resolutie te kiezen in de Ziggo Go (FireTV) App? Doel is uiteindelijk om minder bandbreedte te gebruiken zodat er ook wat overblijft voor andere gebruikers op het netwerk dus een bandbreedte beperking zou ook een oplossing kunnen zijn!

8 Reacties 8
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hi,

Daar durf ik niet zo maar een antwoord op de geven daar ik de Fire Tv app niet gebruik.

OP de appel TV 4 k kan ik dit niet of ben ik nog niet tegen gekomen.

 

Gemiddeld is de bandbreedte  +_ 10 Mb/s bij de normale resolutie.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welke internet snelheid heb je? om dat je date wilt besparen 

bij 250 of 500 mbps lijkt mijn niet zo groot probleem om op de hoogst mogelijke kwaliteit te streamen

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @remk0

 

Super goed dat je aan het kijken bent naar manieren om met de bandbreedte om te gaan. Tot zoverre is het niet mogelijk om dit zelf in te stellen. Het is wel zo dat de kwaliteit binnen Ziggo GO rekening houdt met de bandbreedte. Wanneer de beschikbare snelheid minder is, zal je dit ook in de kwaliteit merken in Ziggo GO. Die past zichzelf daar op aan :-).

remk0
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

De snelheid schommelt tussen de 20-30 mbit/s maar belangrijker: ik heb een limiet van 10 GB/dag en dat gaat best hard... Voorlopig heb ik als workaround de resolutie van de FireTV op 720p ingesteld (ipv 1080p of 4k). Het valt vooral op dat Netflix of youtube veel minder bandbreedte  (betere compressie/codec?) verbruiken.

remk0
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Helder, het zou mooi zijn als je dit zelf kon instellen of aanpassen, ook in de mobiele apps trouwens.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Waarom een limiet van 10 Gb per dag ? als je op de kabel zit van Ziggo is er geen limiet en als je heel erg veel data gebruik geld er een fair use beleid.

 

Zit je eigenlijk wel op de kabel ?  

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

als @remk0  via de FireTV de ziggo go app gebruikt zou hij wel verbonden moeten zijn met internet van ziggo want de ziggo go tv app werkt alleen met internet van ziggo dus zou dat onbeperkt moeten zijn

 

denk dat TS in de war is met vodafone mobiel internet

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Daarom en dan zou je denken dat hij via zijn mobiel streamt ? , maar zoals je zegt is er een vaste internet verbinding van Ziggo noodzakelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic