fboecom
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

opgelost: dramatisch slechte videokwaliteit ziggogo ... firefox

Ook maar eens een vraag met gelijk een antwoord. Ik wilde op mn win10 computer de ziggogo app starten, maar kreeg de mededeling dat die niet meer werkt. Dus dat ik via de website ziggogo.tv moest kijken. OK geen probleem, maar ik merkte al gauw dat de beeldkwaliteit slecht was. Niet een beetje slecht, zoals 720p, maar zelfs niet eens 480p misschien maar 240p. Echt DRAmATISCH slecht.

Ik ben daarna gaan proberen met de iOS app - die was prima, daarna met een andere computer, en een andere browser ... Ook een grote verbetering!

Ik kwam er achter dat mijn standaard browser mozilla firefox, waar ik toch bij zweer om security en privacy redenen, de oorzaak is van de slechte kwaliteit. Chrome of Opera - geen probleem; Edge installeert een aparte web-app- ook goed en een goed alternatief voor de app uit de ms store.

Met andere woorden: helaas moet ik het zeggen: gebruik Firefox NIET voor ziggogo.tv. Er is wellicht een extensie voor in firefox maar ik vind dit verschijnsel teleurstellend en afkeurenswaardig voor een browser.

Voor ziggogo.tv zou het handig zijn als die een firefox browser constateert om een melding te geven dat firefox de videos niet goed afspeelt.

1 Reactie 1
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 791Posts
  • 90Oplossingen
  • 172Likes

Hoi @fboecom,
Welkom op de Community van Ziggo! Super om te lezen dat je gelijk van alles bent gaan testen en de resultaten hier met ons deelt! Hierdoor kunnen andere klanten (als ze dit lezen) ook gelijk een andere browser proberen. Ik zal je feedback hierover intern aankaarten. Mocht je in de toekomst vragen hebben, dan weet je de community te vinden! 

Uitgelicht topic