Hallo,
Ik keek net naar het tennis op Ziggo sport (kanaal 14), en kan met de Humax kiezen tussen Nederlands en Engelstalig commentaar.
Als ik hetzelfde programma kijk met Ziggo GO in de browser (Chrome versie 113.0.5672.126) heb ik die keuze ook, maar krijg altijd het Nederlandse commentaar, ongeacht wat ik kies.
Hetzelfde probeem heb ik in de app op een iPad.
Is dit een bekend probleem, en is dit te verhelpen?
bedankt alvast 🙂
Ik heb het zojuist besproken met een collega en er gaat in ieder geval iets niet goed. Belangrijk wat je zelf al aangeeft, is dat niet álle programma's een internationaal audiofeed hebben (zoals Superbike), maar velen ook wel. Dat wordt nu via live tv niet aangeboden, maar zoals ik het ervaar wel bij terugkijken/starten vanaf het begin.
Een tijdelijke workaround is om even een paar minuten terug te scrollen, dan heb je wel internationaal commentaar.
We gaan er mee aan de slag, maar houd er rekening mee dat dit lange tijd in beslag kan nemen. Het gaat hier om een flinke change. Zodra er nieuws is, laten we dat uiteraard weten!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @hillbillie,
Ik ben hier ook even één en ander gaan testen en ervaar in ieder geval hetzelfde als jij; zowel Nederland als Engels (of standaardtaal in sommige gevallen), geeft me Nederlands commentaar. Echter, ik ervaar hetzelfde op de Mediabox Next, dat zou normaliter duiden op het ontbreken van een tweede audiofeed. Het is nog mogelijk dat er verschil zit tussen onze platformen, aangezien jij een Humax hebt. Om welke uitzending ging het? En heb je bij andere Ziggo Sport uitzendingen ook een Engelse feed op de Humax?
Het ging om de tennisuitzendingen (het toernooi van Genève overdag eerder deze week,
en dat van Rome vorige week bijv.).
Bij andere Ziggo sport uitzendingen heb ik ook een Engelse feed (of beter gezegd, een internationale
feed, als het Italiaans voetbal is bijv. dan is de tweede taal Italiaans, enz.).
Ik zou een filmpje kunnen maken als voorbeeld, als dat helpt.
Een update: op dit moment zenden zowel Ziggo Sport (kanaal 14) als Eurosport (20) tweetalig uit.
Op de TV + Humax kan ik schakelen tussen Nederlands en Engels commentaar.
In de Ziggo GO app kan ik bij Eurosport wel schakelen tussen de twee talen, maar bij Ziggo Sport niet 😞
Het lijkt dus een probleem te zijn specifiek voor kanaal 14.
Dank voor je bericht, @hillbillie! Ik ga voor je uitzoeken waar dit precies misgaat, in mijn veronderstelling was er niet altijd bij elke uitzending een tweede audiofeed, maar na deze vergelijking gaat die vlieger ook niet meer op. Wil je voor de volledigheid nog je adresgegevens invullen in je profiel? Dan kan ik ook nog checken welke box je precies hebt en het onderzoek koppelen aan je account. Dank alvast!
Bedankt voor de hulp, ik heb het eea. nu in mijn profiel ingevuld.
Top, dank je! Ik ben zojuist opnieuw even aan het testen geslagen en het lijkt er op dat er in de tussentijd iets is veranderd. Wil je eens kijken of dat jou ook het geval is? Toen ik vanmiddag nog Ankaragucu – Galatasaray ging testen bleef het ook bij mij op Nederlands staan. Ik test het zojuist weer, maar nu switcht hij wel naar Engels. Hetzelfde ervaar ik nu ook bij andere programma's.
Sorry dat het even duurde, ik heb net weer even getest.
Nu op Ziggo Sport: "PGA Tour Highlights" (7 juni, 15.30-16.25).
Via de Humax kan ik schakelen tussen Nederlands en Engels, via Ziggo GO in de browser blijft de audio altijd Nederlands... 😞
Hi @hillbillie,
Ik krijg het vermoeden dat de Engelse audiofeed later wordt ingeladen. Ik krijg op dit moment namelijk wel Engels commentaar, maar we zijn inmiddels 2 dagen verder. Wil je hem ook weer eens opnieuw testen?
Aanvulling:
Zojuist ook het live programma getest: Moto GP3 geeft inderdaad 2x Nederlands commentaar. Als ik echter kies voor 'start vanaf het begin', krijg ik wel Engels. Ik ga hier achteraan!
Ik kan het voor dat specifieke programma niet testen, sinds een tijdje kan ik maar één dag terug met Ziggo GO.
(dat was altijd een week (?)).
Goeie vondst, dat teruggaan naar het begin. Het werkt op dit moment niet (12.10, "Superbike"),
maar misschien zijn niet alle programma's tweetalig.
Ik heb het zojuist besproken met een collega en er gaat in ieder geval iets niet goed. Belangrijk wat je zelf al aangeeft, is dat niet álle programma's een internationaal audiofeed hebben (zoals Superbike), maar velen ook wel. Dat wordt nu via live tv niet aangeboden, maar zoals ik het ervaar wel bij terugkijken/starten vanaf het begin.
Een tijdelijke workaround is om even een paar minuten terug te scrollen, dan heb je wel internationaal commentaar.
We gaan er mee aan de slag, maar houd er rekening mee dat dit lange tijd in beslag kan nemen. Het gaat hier om een flinke change. Zodra er nieuws is, laten we dat uiteraard weten!
Getest nu met de tennisuitzending die nu aan de gang is (maandag, 14.35, grastoernooi Den Bosch),
en de "workaround" werkt inderdaad.
Humax schakelt tussen Nederlands en "internationaal" (wat een stil kanaal blijkt te zijn, maw. geen commentaar).
Ziggo GO in browser is Nederlands voor beide, behalve als ik een paar minuten terugga (!)
Bedankt voor alle hulp 🙂
Top! Mooi dat dat in ieder geval werkt. Uiteraard gaan wij verder onderzoeken waar het live mis mee gaat, tot die tijd houd ik dit topic open en laat ik weten als er nieuws is.
De "truuk" werkt nu niet: 10.45 donderdag, een herhaling van het tennis van gisteren.
Ook als ik een aantal minuten terugga in de app, met internationaal ingeschakeld, blijft het commentaar Nederlands.
Het zou natuurlijk kunnen dat alleen live uitzendingen tweetalig worden gedaan (?)
Edit: de uitzending is net live gegaan, en het is weer zoals het was, maw. als ik een paar minuten terugga, krijg ik het internationale kanaal (zoals eerder gezegd, zonder commentaar).
.. en nu is het tennis verhuisd naar kanaal 13 ("Ziggo TV"), waar kennelijk niet tweetalig wordt uitgezonden, helaas 😞
Klopt, dat kanaal lijkt geen 2e feed te hebben @hillbillie - Het maakt het helaas ook niet makkelijker dat we niet eenvoudig kunnen zien óf het beschikbaar is 😅
Het onderzoek loopt in ieder geval!
Nog een update: we wisten al dat:
- live uitzending altijd NL (ongeacht taal instelling)
- ga terug bijv. 5 minuten: audio wel correct (nu bijv. engels voor het tennis uit Halle)
Nieuw:
- schuif het "bolletje" in de tijdlijn helemaal naar rechts, en kijk live met engels commentaar (!)
(als je expliciet "kijk live" etc. kiest, krijg je nederlands..)
Weer een update: alles lijkt nu te werken.
Bijv. nu live Eastbourne tennis op kanaal 14, Engelstalig commentaar, en kan schakelen
tussen Nederlands en Engels 🙂
Dat is goed nieuws, @hillbillie ! Het ticket is nog niet afgemeld, en ik zie op dit moment nog wel verschil tussen de tekst (Engels vs. Internationaal), maar de eerste stappen zijn er dus 🙂
Inderdaad goed om het ticket open te laten: het probleem is er weer 😞
Het bolletje +/- 5 minuten terugschuiven werkt (commentaar wordt weer Engels),
maar live uitzending, of het bolletje helemaal naar rechts schuiven is altijd Nederlands ..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.