Iemand hier een oplossing voor? Zodra ik de app klein maak blijf ik dit zien. Als ik eerst het scherm verklein en dan de app klein maak gaat het wel goed. Dit heb ik al geruime tijd op een iPhone 2020 SE en nu op de nieuwe iPhone 13 nog steeds. Mijn vraag heeft exact dezelfde telefoon en heeft dit probleem niet, rara. Geen idee wat te doen!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goed dat jullie je even opnieuw melden! Er vindt op korte termijn (hopelijk deze maand nog) een grote update plaats voor Ziggo GO. We moeten deze even afwachten om alles verder te kunnen analyseren, maar hopelijk is het daarmee zelfs al opgelost 🙂
Allen, die update heeft volgens mij het probleem verholpen!
Wat minder positief nieuws: De ontwikkelaars zijn ervan op de hoogte dat dit speelt, maar er is op korte termijn nog geen oplossing voor. Het heeft te maken met de resolutie en werking van de native player. Er is voor zover bekend ook geen workaround, behalve de truc wat @Bozz aangeeft en handmatig de app kleiner te maken. Uiteraard willen we dat het op termijn weer werkt, maar dat zal vermoedelijk pas in het nieuwe jaar zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
NB ik heb dit al eens eerder ter sprake gebracht, helaas nog geen oplossing sindsdien. Het lijkt dus op een instellingsprobleem op mijn iPhone setup die ik doorkopieer?
Goedemiddag @Mvndam! Wat raar dat het beeld zwart blijft. Dit is via Ziggo Go? In de app zelf werkt het wel begrijp ik? Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? Als je vanaf dit scherm het scherm weer vergroot, werkt het dan wel weer?
Hoi Maud, dank voor je reactie. Het is inderdaad de Ziggo Go app. Ik heb dit dus al langer en ook op 2 verschillende telefoons. Op mijn iPhone 7 van werkt functioneert het wel, net als op de iPhone 2020 SE van mijn vrouw. Kennelijk is er iets in mijn instellingen corrupt of hoe je dat ook zegt? Voor wat betreft je vraag wat ik gedaan heb, opnieuw installeren, opnieuw inloggen, account vernieuwen. Als ik nu op het plaatje op het scherm vergroten druk, dan start de app weer op en is het beeld wel goed. Gek hè. Enig idee wat ik kan doen?
Dat is een hoop wat je al gedaan hebt @Mvndam heel goed!
Doordat we het hier niet gelijkwaardig terug zien op andere iOS apparatuur, is het inderdaad een lastige. De enige lijn die erin te zien is is jouw iCloud account, aangezien het op de laatste 2 toestellen (SE 2020 + 13) niet werkt. Wat dan wel weer gek is aangezien het wel en direct werkt op de iPhone 7 (zeker weten zelfde account?)
Verkleinen: bedoel je dat je uit de full screen mode gaat? Kun je me er iets meer over uitleggen hoe je dit doet? Is dat op beide toestellen gelijk?
We hebben hier geen pasklaar antwoord op, heb jij een idee @EnergieBoy waar hij dit zoeken kan?
Eigenlijk zou ik niet meer kunnen testen maar ik heb even de inlog van mijn buren mogen lenen en ik merk bij mijn iPhone 13 geen probleem. Als ik het aanklik dan krijg ik gewoon een pop-up scherm met het programma, wat ik dan wil kijken.
Wil je anders deze pagina eens bekijken. Werkt het wel met YouTube? Zo ja, dan ligt het niet aan je toestel maar aan de instellingen van Ziggo GO app en dan is Ziggo aan zet 🙂
Hier hetzelfde probleem, Op mijn iPhone 12 werkt picture-in-picture (verkleinen scherm) automatisch wel goed, op mijn iPad Pro uit 2020 echter niet en krijg ik ook zo'n scherm als bij @Mvndam . De iPad is een redelijk nieuw Apple apparaat (met iPadOS 15), daar kan het m.i. niet aan liggen.
Handmatig het scherm verkleinen werkt op de iPad wel goed, maar is wat omslachtiger dan het automatisch verkleinen.
@Jos dank voor je reactie. Niet zelfde iCloud account, wel zelfde ziggo go account.
Je andere vraag, als ik in de ziggo go app iets kijk, druk ik op het logo helemaal rechts bovenaan.
@EnergieBoy dank voor je reactie. Lees ik het goed dat dit alleen bij YouTube Premium kan?
@Bozz exact dat kan maar het zo anders moeten werken. Fijn dat ik toch niet alleen ben. Zal eens kijken of het op de iPad wel functioneert.
Het probleem heb ik al langere tijd, tot op heden had ik daar echter geen melding van gemaakt (er zijn belangrijkere dingen dan dit, vind ik). Maar toen ik jouw melding voorbij zag komen dacht ik, je bent niet de enige! 😉
Oh oeps, dat meen je niet. Dan heb ik niet verder gekeken dan mijn neus lang is 😞 - maar begrijp hier dat wij een Premium hebben, daarom kon ik het dus zelf ook testen. Chips, dat is dus een beetje lastig. Dan zou er een andere app moeten zijn waar je dit kan testen, zelf geen idee eigenlijk.
Zo te zien sta je nu niet alleen meer, dat is wel fijn. Want dan denk ik toch dat het aan Ziggo ligt en dat ze een update moeten uitbrengen. Waarschijnlijk gaat er dan toch iets mis met de nieuwe iOS versie en de Ziggo GO app. @Jos dan toch iets voor jou om uit te zoeken 🙂 😉
Ik constateer op mijn iPad hetzelfde probleem.
Voor de volledigheid @EnergieBoy, bij andere apps (o.a. Netflix, BBC iPlayer) die PiP ondersteunen wordt het scherm wel automatisch verkleind, ook bij Chrome en Safari wanneer een video in fullscreen wordt afgespeeld en ik naar een andere app overschakel wordt PiP vanzelf geactiveerd. Daar leid ik uit af dat het niet aan mijn iPad ligt, die functioneert prima!
In het verleden heeft het ook goed gewerkt, maar nu al weer enige tijd (eerder een jaar of langer dan een paar maanden) niet meer. Ik vind het geen enorm probleem, handmatig heb ik wel de PiP mogelijkheid, maar ergens zit er wel iets fout.
Bedankt voor alle info! We zetten het intern door, maar zijn altijd gebaat bij nieuwe voorbeelden. Voor nieuwe andere users hier tegenaan lopen, vermeld het merk + type apparaat, iOS versie + Ziggo GO App versie in een reactie.
Wat minder positief nieuws: De ontwikkelaars zijn ervan op de hoogte dat dit speelt, maar er is op korte termijn nog geen oplossing voor. Het heeft te maken met de resolutie en werking van de native player. Er is voor zover bekend ook geen workaround, behalve de truc wat @Bozz aangeeft en handmatig de app kleiner te maken. Uiteraard willen we dat het op termijn weer werkt, maar dat zal vermoedelijk pas in het nieuwe jaar zijn.
Beste @Alex , heel veel dank voor je reactie. Geen leuk nieuws, maar wel positief dat het probleem bekend is en dat er (op termijn) aan gewerkt wordt.
Mag ik uit interesse vragen wat het veroorzaakt en hoe het komt dat er zo relatief weinig mensen last van hebben? Kan ik zelf nog iets anders doen dan ik al gedaan heb om het probleem te voorkomen?
Sluiten we deze posts af en wachten wij op een update ergens volgend jaar?
Dank voor de terugkoppeling @Alex, het ligt dus niet aan onze eigen instellingen (wat ook al het vermoeden was). Het vreemde is dat bij gelijke toestellen ( @Mvndam en zijn vrouwen hebben beiden een 2020 SE valt te lezen) toch de ene wel het probleem heeft en de andere niet.
Zelf heb ik ook nog wat oude Apple apparaten hier getest, op mijn iPad Air 2 heb ik ook het probleem net als bij de iPad Pro 2020 (beiden laatste versies van iPadOS en Ziggo GO + volop geheugen beschikbaar). Zoals gezegd doet mijn iPhone 12 (Pro Max) het prima met PiP en zelfs bij m’n oude iPhone 6S plus gaat het goed (ook uitgerust met de laatste versies van iOS en Ziggo GO).
Onder de motorkap van Ziggo GO gaat er dus iets fout, maar daar heb ik verder geen verstand van. Succes met het oplossen, al zal dat nog even duren.
Mag ik uit interesse vragen wat het veroorzaakt en hoe het komt dat er zo relatief weinig mensen last van hebben? Kan ik zelf nog iets anders doen dan ik al gedaan heb om het probleem te voorkomen?
Dat mag zeker, maar helaas heb ik weinig details anders dan al genoemd. Met 'native player' wordt de player van het toestel zelf bedoeld, dat is ook de reden waarom het niet op alle apparaten misgaat. Dat gecombineerd met bepaalde resoluties. Verdere details moet ik je helaas schuldig blijven, als ik die wel heb, laat ik het weten!
Sluiten we deze posts af en wachten wij op een update ergens volgend jaar?
Wat mij betreft laten we het topic voorlopig open, zo kunnen ook anderen de informatie snel vinden en/of advies uitwisselen. Jij bent de topicstarter, als je liever wilt dat we het topic sluiten of archiveren, mag dat uiteraard ook 🙂
Het vreemde is dat bij gelijke toestellen ( @Mvndam en zijn vrouwen hebben beiden een 2020 SE valt te lezen) toch de ene wel het probleem heeft en de andere niet.
Klopt, dit vind ik zelf ook het vreemdste en heb ik ook niet écht een heel bevredigend antwoord op gekregen. Wel zien we dat het mis kan gaan op het moment dat er geüpgraded wordt naar iOS 15, maar de Ziggo GO app níet de laatste update heeft. Dat is uiteraard wel eenvoudig op te lossen en is in dit geval ook niet aan de orde, gezien een herinstallatie ook al is geprobeerd. Mogelijk valt er verder op het apparaat zelf nog zaken in te stellen qua resolutie of soortgelijke instellingen? Dat is het enige wat ik me kan bedenken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.