1
Vraag
2
Reacties
djfritzen

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

iPad, IOS versie 10.3.3 - Ziggo Go stopt per 21 juni

Ziggo.PNG

 

Volstrekt onacceptabel.


Mijn iPad voldoet nog prima en gebruik ik voor wat basis dingetjes maar ook voor het kijken van TV.
Ik heb niet de financiële middelen voor de aankoop van een nieuwe(re) iPad of een andere 'moderne' tablet.
Met mij zijn er nog duizenden andere gebruikers met soortgelijke oudere apparatuur die door jullie keihard in de steek worden gelaten.

 

Dus Ziggo, wat gaan jullie hieraan doen ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @djfritzen,

 

Goed dat je hier even navraag over doet! Het klopt inderdaad dat bepaalde OS-versies straks niet meer ondersteund worden, daarom krijg je deze melding te zien. Heb je al gecontroleerd of je op je iPad een hogere iOS beschikbaar is? In sommige gevallen kun je zelf nog een systeemupdate doen. Helaas is er geen alternatief of oplossing als dat niet zo is. Dit zijn noodzakelijke stappen om de app verder te ontwikkelen, maar denk bijvoorbeeld ook aan bepaalde (veiligheids)eisen.

 

@Dave! geeft verder al een paar handige alternatieven, mogelijk ligt daar nog een mooie oplossing.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik zal dit doorzetten naar een moderator als je je gegevens vermeld onderstaand nemen ze contact op.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Mocht je een PC hebben dan kan je Ziggo downloaden zie ook dit topic

Ziggo is gestopt met het aanbieden van de Ziggo GO app voor Windows 10 

 

Of een Chromecast tot 2018 gebruiken die kan nu ook replay TV casten en mee

streamen.

 

Let wel op de Chromecast van 2021 heeft een Ziggo internet verbinding nodig omdat dit een Android TV kastje is.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @djfritzen,

 

Goed dat je hier even navraag over doet! Het klopt inderdaad dat bepaalde OS-versies straks niet meer ondersteund worden, daarom krijg je deze melding te zien. Heb je al gecontroleerd of je op je iPad een hogere iOS beschikbaar is? In sommige gevallen kun je zelf nog een systeemupdate doen. Helaas is er geen alternatief of oplossing als dat niet zo is. Dit zijn noodzakelijke stappen om de app verder te ontwikkelen, maar denk bijvoorbeeld ook aan bepaalde (veiligheids)eisen.

 

@Dave! geeft verder al een paar handige alternatieven, mogelijk ligt daar nog een mooie oplossing.

FC

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Volstrekt onacceptabel! Dat is zacht uitgedrukt!

Ziggo geef hier duidelijk de middle vinger naar veel van zijn klanten!


In maart is Ziggo/Liberty Global begonnen met het bewust saboteren van server request voor deze apps. Met een klein json aanpassing om geen urls van streams te krijgen binnen de app (lijst van linkjes om bepaalde videos te kiezen/afspelen). Iets dat een beetje dev kan fixen binnen een uur ALS een fout was.

Maar moest toch iets kapot zijn om de volgende stap te legitimeren... 


En ja hoor, dan begon de campagne "apple fout, blabla, we doen er alles aan hoor, maar 11.0 is minimum, blabla". Duizenden klanten hebben hier last van maar weken lang, was er stilte op alle topics rondom dit onderwerp. 

Niets werd gedaan om te fixen natuurlijk, rekenen op tech onwetendheid, want idee is simpelweg om niets te doen! Besparen op onderhoud kosten van IOS dev is wat een hotshot manager heeft bedacht. Dat terwijl beetje mobile dev weet dat je kan de ouwe app volledig functioneel houden zonder niets aan te veranderen en nieuw dev proppen in nieuwere versie. De 32 vs 64bits diff van de wat oudere hardware heeft niets met de codecs te maken, ios versie ook niet, de streams/videos draaien gewoon prima soepel op deze machines.
Zelfs als in toekomst meer resolutie nodig zou zijn voor nieuwere hardware, of zelfs nieuw codecs, kunnen ze makkelijk nog steeds een legacy versie exporteren voor al die "ouwe" tablets.

Maar nee hoor, nu met totaal geen respect voor duizenden klanten, is het eindelijk zover: "niet zeuren, koop nieuw IPad, want stekker gaat eruit!"

 

En nu vragen ze ook nog 1.50 euro extra per maand! Niet te geloven!

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het aantal apparaten dat niet verder kan dan iOS 10.3.3 is natuurijk maar beperkt. Het gaat om iPads die verkocht zijn tussen oktober 2012 en oktober 2014.

 

Het is altijd zuur wanneer een apparaat niet meer mee kan. Onze Sony tv uit 2012 krijgt al jaren geen updates meer. Het is een wonder dat Netflix het nog steeds doet.

 

Het is opvallend dat iPads eigenlijk niet kapot gaan. Helaas betekent dat na verloop van tijd er bepaalde apps niet meer ondersteund worden.
Wij hebben een originele iPad uit 2010 liggen. De hardware doet het nog steeds. Maar nuttige apps zijn al jaren niet meer te krijgen.

FC

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@djfritzen 

"denk bijvoorbeeld ook aan bepaalde (veiligheids)eisen."

Mag ik weten wat die "bepaalde (veiligheids)eisen" zijn?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@FC  ben het hier niet geheel met je eens, want Apple's gaan langer mee als Android en Android krijgt meestal 2 grote update's en toestel is klaar, een gemiddelde Apple krijgt 4 tot 5 grote software update's en kan je veel langer mee doen dan Android. Daarom heb ik gekozen voor Apple en omdat dit nog gebruiks vriendelijker is, jammer voor TS dat dit vervelende wending heeft, maar voor € 35,- heb je al een Chromecast en kan je toch met je mobiel Ziggo Go App casten op elke TV zodat hij toch verder kan. Ziggo @Alex  geeft dit zelf ook al aan, maar zal vragen of hij op je reactie wil reageren.

 

Ik heb ook een iPad met IOS 9.3.5 die draait GFK software en een Samsung S7 Edge die GFK software draait. Het is niet alleen Ziggo maar ook Apple die niet verder gaat en ondersteuning niet verder ontwikkeld.

 

@iMark  ik kan me goed vinden in jou verhaal en klopt ipads gaan gewoon door en je Sony TV Netflix is een ligt platform die draait wel door, onze BlueRay van 2010 speler doet Netflix het ook maar Videoland is al af, platform is te zwaar geworden. 

Ja ik begrijp je volkomen. 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als niet Apple gebruiker mogen de meeste gebruikers van Apple's blij zijn dat zij hun hardware langer ondersteunen dan het gemiddelde Android merk.

 

Is het vervelend jazeker, wat mij blijft verbazen dat er genoeg klanten zijn die wel elk jaar of elke twee jaar een nieuwe telefoon op afbetaling kopen ( lees een duur nieuw abonnement) maar geen bedrag apart zetten om ooit een tablet te kunnen vervangen. 

 

@FC waar veiligheids eisen staat moeten we ongetwijfeld  nieuwere en betere kopieer beveiligingen lezen.

 

djfritzen
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

@FC , bedankt voor je inbreng. Ik wist wel dat je ook zou aanhaken. Top.

 

Terug naar mijn post. Mijn vraag "Wat gaan jullie hieraan doen ?" is nog steeds niet beantwoord.
En oh, genoeg mogelijkheden om Ziggo op andere manieren te bekijken maar daar gaat het niet om, het gaat om iPad's met versie 10.3.3 als maximum IOS. Wordt zo moe van "probeer eens te updaten", of "koop een Chromecast", etc etc.

 

Ik support FC in zijn comments dat een aanpassing niet de wereld zal kosten, ook niet aan tijd.
Kijk terug naar 15 maart, daar ergens is iets door iemand aangepast waardoor de problemen zijn ontstaan.

 

Maar waar zijn die developers als we ze nodig hebben ?
Kunnen ze niet, mogen ze niet of durven ze niet ?
Is er dan niemand met ballen die met die vuist op tafel wil slaan en tegen het management (morgen zijn die toch weg) hard wil maken dat dit duizenden gebruikers treft ?

 

Laten we eens even bij Talpa snuffelen.
Hun eisen voor de app 'KIJK';

Android vereist
6.0 en hoger

iPhone
Vereist iOS 10.3 of nieuwer.
iPad
Vereist iPadOS 10.3 of nieuwer.
iPod touch
Vereist iOS 10.3 of nieuwer.

 

Dus nogmaals... hoe ga ik straks TV kijken op mijn (oude) iPad ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dus nogmaals... hoe ga ik straks TV kijken op mijn (oude) iPad ?

 

Bij Ziggo niet of de webpagina openen op je Ipad.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik vrees dat het einde oefening is voor de Ziggo Go app op iPads die niet draaien op iOS 11 of hoger. Ziggo stopt met de ondersteuning.

Iets vergelijkbaars hebben wij gehad met onze Sony tv. We konden de rode knop op de afstandsbediening gebruiken om via HbbTV naar de NPO te kijken. De NPO is gestopt met deze dienst toen NPO Start werd gelanceerd. Voor onze tv is geen app beschikbaar voor NPO Start.

 

Het is heel vervelend wanneer een apparaat functionaliteit verliest. Helaas is er niet veel aan te doen. Het gaat in het geval van de iPad om apparaten die tussen de ruim 6 en 8 jaar oud zijn. Voor sommigen is dat jong, voor anderen oud. Maar op zich is het geen slechte score qua ondersteuning.

djfritzen
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

@RoWi.  schreef:

Dus nogmaals... hoe ga ik straks TV kijken op mijn (oude) iPad ?

 

Bij Ziggo niet of de webpagina openen op je Ipad.


Werkt ook niet.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Je eerste zin in je openings bijdrage is dat je iPad nog uitstekend voldoet. Dat is maar deels waar natuurlijk, je kunt de ziggo app niet gebruiken. 
En vervolgens geef je ziggo daarvan de schuld, maar je kunt moeilijk volhouden dat alle content aanbieders tot in lengte van jaren oude systemen blijven ondersteunen. Een ipad gaat niet snel kapot, maar verouderd wel. Dus ik denk dat je aan een nieuwe iPad toe bent, of tv kijken op je tv.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Hoe ouder de iPad, des te minder er ondersteund wordt. Het is helaas niet anders.

djfritzen
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

@Hatolex  schreef:

Je eerste zin in je openings bijdrage is dat je iPad nog uitstekend voldoet. Dat is maar deels waar natuurlijk, je kunt de ziggo app niet gebruiken. 


Uhm, ik gebruik de iPad voor het kijken van TV, met de Ziggo Go app 😁

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@djfritzen  schreef:

@Hatolex  schreef:

Je eerste zin in je openings bijdrage is dat je iPad nog uitstekend voldoet. Dat is maar deels waar natuurlijk, je kunt de ziggo app niet gebruiken. 


Uhm, ik gebruik de iPad voor het kijken van TV, met de Ziggo Go app 😁


@djfritzen 

Heb je dan wel een abonnement bij Ziggo of heb je inlog van iemand anders. Anders zou je via de PC of Chromecast aan de TV doen zo Ziggo Go kijken. Chromecast is de goedkoopste oplossing die van 2018 bij Media Markt of CoolBlue andere zaken kan ook. 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Zoals @Dave! al meerdere keren heeft opgemerkt wordt het tijd om op zoek te gaan naar een alternatief voor de iPad. Per 21 juni is het afgelopen voor Ziggo Go op deze iPad, hoe vervelend ook.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic