Volstrekt onacceptabel! Dat is zacht uitgedrukt!
Ziggo geef hier duidelijk de middle vinger naar veel van zijn klanten!
In maart is Ziggo/Liberty Global begonnen met het bewust saboteren van server request voor deze apps. Met een klein json aanpassing om geen urls van streams te krijgen binnen de app (lijst van linkjes om bepaalde videos te kiezen/afspelen). Iets dat een beetje dev kan fixen binnen een uur ALS een fout was.
Maar moest toch iets kapot zijn om de volgende stap te legitimeren...
En ja hoor, dan begon de campagne "apple fout, blabla, we doen er alles aan hoor, maar 11.0 is minimum, blabla". Duizenden klanten hebben hier last van maar weken lang, was er stilte op alle topics rondom dit onderwerp.
Niets werd gedaan om te fixen natuurlijk, rekenen op tech onwetendheid, want idee is simpelweg om niets te doen! Besparen op onderhoud kosten van IOS dev is wat een hotshot manager heeft bedacht. Dat terwijl beetje mobile dev weet dat je kan de ouwe app volledig functioneel houden zonder niets aan te veranderen en nieuw dev proppen in nieuwere versie. De 32 vs 64bits diff van de wat oudere hardware heeft niets met de codecs te maken, ios versie ook niet, de streams/videos draaien gewoon prima soepel op deze machines.
Zelfs als in toekomst meer resolutie nodig zou zijn voor nieuwere hardware, of zelfs nieuw codecs, kunnen ze makkelijk nog steeds een legacy versie exporteren voor al die "ouwe" tablets.
Maar nee hoor, nu met totaal geen respect voor duizenden klanten, is het eindelijk zover: "niet zeuren, koop nieuw IPad, want stekker gaat eruit!"
En nu vragen ze ook nog 1.50 euro extra per maand! Niet te geloven!