elbreaky

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

helaas, je kan dit volgens afspraak met de content aanbieder niet bekijken via ziggo go

Nieuw jaar nieuw MotoGP seizoen gestart, en hiermee ook wederom problemen met het afspelen of beter gezegd het niet kunnen afspelen van de opgenomen live uitzendingen van de eerste race 2023 te Portugal van ZiggoSport kanaal.

Alle uitzendingen vanaf de vrije trainingen van de moto3, moto2 en MotoGP tot de hoofdrace staan tussen de opnamen. Echter bij het afspelen krijg ik het volgende te zien.

helaas, je kan dit volgens afspraak met de content aanbieder niet bekijken via ziggo go

Ik krijg deze melding zowel op de Ziggo Go app op de mobiele telefoon (android 13) als op GoogleTV 4K  Ziggo Go TV app op mijn ziggo thuis netwerk. 


Wat is er nu aan de hand? Andere opnamen van andere zenders kunnen wel afgespeeld worden.

Kan iemand mij vertellen hoe dit nu weer op te lossen?

Owja, de uitzendingen terug kijken via TVreplay en de ziggo Go app op dezelfde apparaten en Ziggo thuis netwerk werkt wel, maarja beperking is de 7 dagen.

Hoor graag van iemand die een idee heeft hoe dit op te lossen?

Wat is er anders dan vorig jaar bij mij, ondertussen een gigabit internet verbinding van Ziggo met de daarbij behorende nieuwe gigabit Nextrouter (de zwarte variant) En een nieuw IPadres. 

28 Reacties 28
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de Ziggo go tv app voor Android tv en Apple tv werkt alleen via een Ziggo internetverbinding,

 

gebruik je een vpn ?

elbreaky
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Neen geen vpn, gewoon thuis op de ziggo netwerk verbinding, zoals ik al aangeef in het bericht.

In mijn andere ticket, welke van vorig jaar is, had ik andere problemen. Deze waren toen opgelost op de Mediabox, echter dat probleem is ook weer terug.


Dus ook op de Mediabox van Ziggo kan ik niet de opnamen afspelen, krijg daar de fout dat 4K niet wordt ondersteund, nee ligt niet aan de instellingen. Geen 4K ingesteld en ook geen 4K TV, normaal full HD 1080P.

Is enkel bij de opnamen van ZiggoSport kanaal zelf, overige opnamen van andere kanalen bijv. Discovery of rtl4 kan ik overal afspelen, binnen en buiten ziggo netwerk. Weliswaar Via Vodafone mobiel abbo en Ziggo Go.

 

Kan op geen enkel apparaat deze opnamen terug kijken/afspelen via het Ziggo thuis netwerk zonder VPN 😉

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een moderator komt binnen enkele werkdagen langs het topic

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @elbreaky, wat frappant dat het maar niet wil lukken in de Ziggo Go app, je hoort dit gewoon te kunnen kijken als je een Ziggo sport abonnement hebt. Je hebt al van alles geprobeerd maar het wil gewoon niet werken, dit lijkt me erg frustrerend. 

Nu ben ik erg benieuwd, hangt er een chromecast tussen of wil je gewoon via de app bekijken op een iPad bijvoorbeeld? En zit je in de Ziggo Go app of in de Ziggo Sport Totaal app? En ik ben benieuwd als je het wel kan afspelen op je 4G netwerk? Helaas kan ik je abonnement er niet bij pakken want ik zie geen gegevens staan. Zou je dit willen invullen in je Community account bij persoonlijke gegevens? 

Ook lees ik dat je de Ziggo Sport opnames niet kunt terugkijken via de mediabox, kun je dit wel terugkijken via ziggosporttotaal.nl? Nu geef je aan dat je vorig jaar ook problemen had en dat het met de mediabox te maken had, daarom ontvang ik graag je persoonlijke gegevens zodat we er goed in kunnen duiken. 

elbreaky
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Danitsja,

 

Ik heb wat extra toegevoegd aan mijn profiel, hoop dat dat voldoende is, zo niet hoor ik het graag van u.

Even voor de duidelijkheid als dat nog niet voldoende was in het origineel bericht.

 

Ik heb geen ziggo sport totaal, ik gebruik Ziggo sport kanaal welke gratis in het pakket zit, daardoor ben ik niet bekend met ziggosporttotaal.nl nog de app hiervan.

 

Wat ik wel gebruik heb ik al in de originele post gezet. Maar als dat om wat voor reden nog niet duidelijk genoeg is komt het hier nogmaals.

 

1: mediabox next, ziggosport opnemen kan ik niet terug kijken, melding 4K wordt niet ondersteund (zie mijn andere post, welke dateert van vorig jaar)

2: Ziggo Go app op android, kan ik deze opnamen ook niet op terug kijken, krijg dan de melding zoals in titel van deze post.

3: Ziggo Go app streamen vanaf Android 13 mobiel naar chromecast v3, zelfde melding als bij punt 2.

4: Ziggo Go TV app op Google TV HD, zelfde melding als bij punt 2 en 3

5: Ziggo Go TV app op Google TV 4K, zelfde melding als bij punt 2, 3 en 4.

 

Ik gebruik bovenstaande apparaten op mijn Ziggo thuisnetwerk waar alles op werk en elke opname op terug kan kijken welke niet van ZiggoSport kanaal afkomstig zijn.

 

Ook kan ik alles bekijken via Android 13 en Ziggo Go app op 4G netwerk mobiel van vodafone, behalve dus de ZiggoSport opnamen.

 

De andere post van vorig jaar was vorig jaar opgelost, maar is nu ook weer terug.
Wat is er anders, sinds vorige maand Nieuw en snelste internet abbo van Ziggo, het giga abbo. hierbij een nieuwe modem de zwarte Next en ook een nieuw IP adres.

 

Als dit nog onvoldoende is, verneem ik graag wat u nog meer wil weten.

 

Met vriendelijke groet,

Lodewijk

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Dankjewel voor je uitgebreide uitleg Lodewijk! @elbreaky 

Kan je wel gewoon live tv kijken of werkt dat ook niet? Dus het gaat vooral om opnames die je wil terug kijken op wat voor manier dan ook wat niet werkt? Correct? En om welk kanaal gaat het? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het gaat dus weer fout met het naar 4K opgeschaalde kanaal 14 waar het de Next betreft.

Omdat er geen 4K TV in gebruik is moet de Next de HD Stream doorgeven en opnemen.

Mogelijk heb ik het mis het lijkt er op dat de 4K stream wordt gereserveerd terwijl dit de HD variant moet zijn.

 

Wat ik zo in het andere topic lees lijkt het een herhaling van het vorige probleem.

 

De melding die wordt weergegeven in de Ziggo Go en Ziggo Go TV app is vreemd zeker als er wel opnames kunnen worden ingepland. Dat kan samenhangen met de fout op de Next namelijk dat de 'verkeerde' stream wordt gereserveerd voor het terugkijken. 

 

Wat nu heel vreemd is dat er wel 'gewoon' vanuit de gids kan worden teruggekeken ( Replay). Cloudopname is zover mij bekend hetzelfde platform alleen worden er langere terugkijk recht gereserveerd.

 

elbreaky
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@RoWi. Je hebt gelijk, precies dat is er denk ik aan de hand. Raar dat replay gebruiken binnen de 7 dagen en live TV van kanaal 14 ZiggoSport wel werkt. Maar de opnamen op de next de 4K melding geven en op ziggo Go of ziggo go tv app de andere melding komt.

 

Dat is wat er gebeurd. 1 jaar geleden was dit exact hetzelfde echter met de 4K fout op de next maar op de ziggo go app kreeg ik toen een andere melding dat het even niet beschikbaar was met een foutcode, welke weet ik zo niet meer.

 

Hoort gewoon te werken, HD opname afspelen op HD apparaat en op Google Chrome Tv (4K, heb beide in gebruik op niet 4K tv's in huis) of android met ziggo go app of ziggo tv app hoort t ook gewoon te werken binnen  het ziggo thuis netwerk, wat dus nu niet het geval is.

 

Anyhow, nu nog oplossen ☺️

 

Gr, Lodewijk

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Inderdaad fijne uitdaging voor de techneuten.

 

Ps. de Next staat als ik goed lees ingesteld op 1080i puur voor de volledigheid.

 

@elbreaky via de Replay functie van de Next wordt blijkbaar wel de reguliere HD stream gebruikt en blijkbaar ook voor 'live'kijken.

 

Vandaar mijn gedachtegang dat de verkeerde stream wordt gereserveerd voor de Cloudopname.

elbreaky
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Carlien 

Kanaal 14 ZiggoSport, live uitzendingen of terugkijken via de next, android mobiel op ziggo netwerk thuis of 4G of 5g vodafone of thuis op Google chromecast v3, Google TV HD of Google Tv 4K werkt wel. Opnamen van dit kanaal op geen enkel apparaat afspelen mogelijk.

 

Gr, Lodewijk

elbreaky
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Instelling op P of I, 1080 of zelf enkel 720P maakt niets uit voor het afspelen. Krijg altijd de 4K fout melding.

 

Ik heb nog wel ter test een opname gemaakt vanmiddag van MotoGP hoogtepunten. Deze kan ik zonder problemen op elk apparaat afspelen, dat zal dus geen 4K uitzending geweest zijn. En dan ook direct overal afspeelbaar, dus de next, mobiel en Google tv HD/4K chromecast v3.

 

Zit dus echt in die live 4K uitzending opnamen van kanaal 14.

 

Gr, Lodewijk

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Volgens mij geeft Ziggo de MotoGP helemaal niet in native 4K door, ik kan daar in ieder geval niks over vinden op de Ziggo en VodafoneZiggo website. 

 

Het vervelende is dat voor de Next twee verschillende streams worden gebruikt wie wel een 4K TV heeft krijgt altijd de opgeschaalde 4K stream aangeboden zelfs als voor een lagere resolutie wordt gekozen.

 

Wie via de tuner van de TV zelf kijkt in combinatie met een CI module en smartcard krijgt dat opgeschaalde kanaal te zien op kanaal 400.

elbreaky
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Blijft vreemd dat deze live uitzending die we opnemen en in de cloud staan ook op de diverse apps niet te kijken zijn. Staat los van de next en wel of niet een 4K tv.  Werkt gewoon algeheel niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daarom mijn gedachte dat de verkeerde stream wordt gereserveerd.

 

Gek idee inplaats van via de Next opnemen probeer het eens via de app voor zover dat mogelijk is.

elbreaky
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ja gek idee, ik neem het hele seizoen op en is via de Next ingesteld.

 

Zal die nu annuleren en via de android mobiele app eens instellen. Dan afwachten tot de volgende opname en zien of het resulteerd in iets positiefs, al betwijfel ik dat.

 

Opnamen van serie/seizoen is geannuleerd. Kan nu geen nieuwe instellen omdat de volgende nog niet bereikbaar is, pas einde van deze maand, dus pas in te stellen vanaf 22 april. 

 

Hou u op de hoogte allen ☺️

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het gaat erom of de Next de opname dan wel afspeelt zonder de 4K melding. Dat zal mijn gedachte bevestigen en bied de technici een zoekrichting.

elbreaky
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Goeie gedachte, dan kan het opgelost worden voor zowel de next als de apps als dat zo is.

 

Dank voor het meedenken en hopelijk einde maand meer details.

elbreaky
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Carlien 
voor de volledigheid bedoel ik:

Opnamen van dit kanaal op geen enkel apparaat afspelen mogelijk.

Het gaat dan specifiek om de Live opnamen van de MotoGP welke niet afspeelbaar zijn, ik heb verder geen Live opnamen van andere evenementen geprobeerd. Andere opnamen van kanaal 14 welke niet Live zijn zoals bijv. de hoogtepunten van de MotoGP is geen live evenement of uitzending en werken feilloos 😉

 

Gr, Lodewijk

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Het blijft een bijzonder fenomeen, @elbreaky

Aan deze kant willen we eens gaan kijken of het probleem te reproduceren valt. Wij hebben voor vanavond op Ziggo Sport de Champions League wedstrijd AC Milan - Napoli als opname ingesteld. Voor morgenavond hebben wij het Golf programma ingesteld. 

Zou jij deze ook willen opnemen, alsjeblieft? Dan kunnen we resultaten direct met elkaar vergelijken. 

Uitgelicht topic