robverstegen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

foutcode: sbox_fatal_memory_exceeded

als ik op mijn laptop een film zit te kijken via ziggogo app browser ,stopt de film ineens en krijg ik de foutcode : SBOX_FATAL_MEMORY_EXCEEDED

dan moet ik alles sluiten en opnieuw beginnen.

het gebeurt bijna elk half uur

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Afgelopen weekend is de nieuwe update verschenen voor www.ziggogo.tv. We hebben goede hoop dat deze het aantal crashes aanzienlijk vermindert. Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn de komende tijd! 

 

@RechtterLeede@GeurtsenRG @annemieke12, @Peter Horizon@Toon83 

Bekijk in context

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Toon83, dank voor het uitgebreide verslag en details!

 

Ik zie dat @Steefb al linkt naar het topic waar ik meer uitleg geef over de situatie, die grotendeels bekend is. Het is onder te verdelen in twee zaken: De site/app is van zichzelf aan de zware kant, dit wordt in toekomstige updates verbeterd en geoptimaliseerd. 

 

In jouw specifieke situatie geef je echter ook aan dat Replay TV de grootste boosdoener lijkt te zijn. Als je op de pagina van een programma bent, dan laadt hij gegevens in van alle afleveringen die je op dat moment kunt kiezen. Dat betekent dus ook dat je mogelijk veel moeite gaat hebben bij het terugkijken van het NOS Journaal, want daar zijn zeer veel afleveringen van. Op de achtergrond worden dan dus bijvoorbeeld die stills ingeladen. Of dit bij jou ook aan de hand is, is simpel te testen: Ervaar je bij het terugkijken van bijvoorbeeld een film minder problemen dan bij een dagelijks programma zoals het NOS Journaal?

41 Reacties 41
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Vermoedelijk gebruik je te veel programma's tegelijk, of er is een programma dat te veel geheugen in beslag neemt.

 

sbox_fatal_memory_exceeded - Google Zoeken

 

 

Wat is je besturingssysteem? Hoe oud is je laptop?

Peter Horizon

Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Ik heb dit de afgelopen dagen tijdens replay ook.
Door al de problemen op te lossen met ZiggoGo.TV heb ik een nieuwe laptop (12gen intel core) gekocht en is dit het eerste nieuwe probleem. 

@Steefb ik heb ook op Google gezocht en daar staat telkens dat het probleem in de website zit (of een app, of extensie, of een Eset virus programma, maar deze heb ik allemaal niet).

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Rob en Peter. 
Ik ben benieuwd; als jullie het programma een stukje terugspoelen. Komt de foutmelding dan op hetzelfde moment weer naar voren? 
En gebruiken jullie ZiggoGo ook wel eens op een telefoon/tablet? Ervaren jullie het daar ook op? 

robverstegen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De foutcode komt willekeurig

ik gebruik Google Chrome en de laptop is een lenovo en draait op Windows 11

het probleem blijft ook al wis ik alle data en cache geheugen en geschiedenis 

 

Peter Horizon

Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

@Lycke  Het zit in het geheugengebruik en komt na een bepaalde tijd telkens terug, niet op dezelfde plaats in een programma en alleen bij replay.

Ik heb FireFox installeert en hier heb ik nog geen melding gehad.

Ik heb in Edge de geschiedenis gewist (was van twee maanden) en hier heb ik tot nu toe ook geen melding.

Mijn nieuwe laptop heeft een geheugen van 10 mb smart cache - 8 gb ram.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor de aanvullingen, @robverstegen en @Peter Horizon! Sinds wanneer ervaren jullie dit ongeveer?

Toon83

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb hier inmiddels ook al iets meer dan een week last van.

 

M'n computer heeft een Intel Core i7 processor, 12 gig werkgeheugen, 1TB Samsung 860 SSD, GTX 1660 GPU en draait Windows 10. Als browser gebruik ik Edge. Naast wat achtergrondprocessen heb ik voor de rest geen andere programma's draaien.

 

Ik heb tijdens het afspelen van Youtube 4K, Ziggo Go live TV en Ziggo Go Replay even de prestaties in taakbeheer zitten bekijken en bij Replay zie ik echt iets raars.

 

Bij Youtube 4k wordt de processor redelijk constant belast met een maximum van zo'n 10%, geheugengebruik zit continue op 4,5GB, de SSD wordt niet belast, data komt met pieken van zo'n 40Mbps binnen en de GPU wordt redelijk constant belast met een maximum van zo'n 44%.

 

Bij Ziggo Go live TV wordt de processor redelijk constant belast met een maximum van zo'n 16%, geheugengebruik zit continue op 5,2GB, de SSD wordt minimaal tot niet belast: maximaal 1%, data komt met pieken van zo'n 22Mbps binnen en de GPU wordt redelijk constant belast met een maximum van zo'n 30%.

 

Bij Ziggo Go Replay wordt de processor redelijk constant belast met een maximum van zo'n 34%, data komt met pieken van zo'n 12Mbps binnen en de GPU wordt redelijk constant belast met een maximum van zo'n 29%.

Maar de SSD gaat nu echt als een bezetene tekeer, continue pieken van 70 à 80% belasting. En ook het geheugengebruik gaat op en neer tussen de 5 en 10 gig.

Er zijn zelfs momenten dat de SSD het helemaal niet meer kan bijhouden en een tijd lang tegen de 100% aan zit. Als dit gebeurt dan zie je ook het geheugengebruik snel oplopen. Gebeurt dit op een moment dat het geheugengebruik al hoog was en het geheugengebruik schiet door naar de 12gig dan klap Ziggo Go Replay er uit met de melding: sbox_fatal_memory_exceeded.

 

Het rare is, er zijn ook genoeg momenten dat het wel goed gaat met Replay. Dan worden het geheugen en de SSD wel zwaar belast, maar blijven het beeld en geluid gewoon prima. Of soms als het geheugengebruik heel hoog is dan begint het beeld en geluid even te stotteren, maar draait alles wel door.

 

Maar aangezien er zo'n groot verschil zit tussen Ziggo Go live TV en Ziggo Go Replay denk ik toch dat er ergens bij Replay iets niet goed gaat. Aan het netwerkverkeer te zien gebruikt Replay ook de laagste bitrate, maar toch vraagt het de meeste resources. Dit kan volgens mij niet kloppen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Toon83  schreef:

 

 

Het rare is, er zijn ook genoeg momenten dat het wel goed gaat met Replay. Dan worden het geheugen en de SSD wel zwaar belast, maar blijven het beeld en geluid gewoon prima. Of soms als het geheugengebruik heel hoog is dan begint het beeld en geluid even te stotteren, maar draait alles wel door.

 

 

 

Schijfverbruik Ziggo GO op PC: Waarom saved ziggog... - Ziggo Community

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Toon83, dank voor het uitgebreide verslag en details!

 

Ik zie dat @Steefb al linkt naar het topic waar ik meer uitleg geef over de situatie, die grotendeels bekend is. Het is onder te verdelen in twee zaken: De site/app is van zichzelf aan de zware kant, dit wordt in toekomstige updates verbeterd en geoptimaliseerd. 

 

In jouw specifieke situatie geef je echter ook aan dat Replay TV de grootste boosdoener lijkt te zijn. Als je op de pagina van een programma bent, dan laadt hij gegevens in van alle afleveringen die je op dat moment kunt kiezen. Dat betekent dus ook dat je mogelijk veel moeite gaat hebben bij het terugkijken van het NOS Journaal, want daar zijn zeer veel afleveringen van. Op de achtergrond worden dan dus bijvoorbeeld die stills ingeladen. Of dit bij jou ook aan de hand is, is simpel te testen: Ervaar je bij het terugkijken van bijvoorbeeld een film minder problemen dan bij een dagelijks programma zoals het NOS Journaal?

Toon83

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Als ik de site/app net heb geopend en naar Replay navigeer dan zie ik voor 30 seconden wel wat verhoogde activiteit, maar niks noemenswaardigs. Zolang ik geen stream start keren proc, mem, ssd en gpu ook weer terug naar het niveau waarop de computer idle is.

 

Idle.png

Dit is wat ik zie als Ziggo Go meerdere minuten idle open staat op de Replay pagina.

 

Maar als ik dan een stream start dan begint het feest. De eerste minuut draait het (op het ssd gebruik na) nog wel redelijk normaal, maar op een gegeven moment gaat het geheugengebruik oplopen en gaat de ssd tegen de 100% aanklappen.

 

Journaal.png

Dit is tijdens het afspelen van het NOS 20:00 journaal van gisteren. Het beeld was al gaan stotteren en niet veel later rond de 2 minuten speeltijd liep het geheugengebruik nog iets verder op en klapte de stream er uit met de melding: sbox_fatal_memory_exceeded.

 

Hellboy.png

Dit is tijdens het afspelen van de film Hellboy, rond de 4 minuten speeltijd. Het beeld stotterde dit keer niet en hierna liep het geheugengebruik ook weer sterk terug. Maar het was volgens mij wel kantje boord. En toen ik het gisteren probeerde met de film Jurassic Park III  klapte deze er na een paar minuten wel uit met de melding: sbox_fatal_memory_exceeded.

 

Met het journaal gaat het vaak "goed", en met films gaat het vaak "goed" (het ssd gebruik blijft natuurlijk ridicuul). Maar af en toe kunnen beide er uit klappen, ik denk niet dat daar veel verschil in zit.

 

SSD.png

Dit is trouwens de beschikbare ruimte op mijn SSD, dus onvoldoende schijfruimte kan sowieso niet een oorzaak zijn.

Peter Horizon

Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Ik heb een nieuwe Core I3 van de 12e generatie, nog steeds geen probleem na wissen.
Privacy, zoeken en services / Browsegegevens wissen bij afsluiten ingesteld en aangezet !

geheugenreplayziggogo.jpg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor je uitgebreide verslag, @Toon83! Ik heb dit doorgezet, als ik je bevindingen zo bekijk lijkt er inderdaad slechts geringe impact van het inladen van andere afleveringen.

annemieke12

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik krijg exact dezelfde foutmelding. Raar want het ging altijd vlekkeloos en sinds een paar weken werkt het niet meer, Heel vervelend. Na 2 minuten gooit hij je eruit

GeurtsenRG

Level 5
  • 47Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Bij mij ook steeds raak. mogelijk alleen bij terugkijken.

Moet toch door de specialisten reproduceerbaar zijn?

RechtterLeede

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik probeer via ziggogo xl op mijn laptop dci banks te kijken. Het beeld lijkt af en toe te haperen en dan volgt er de foutcode sbox_fatal_memory_exceeded. Het zelfde gebeurt bij het terugkijken van 2 voor 12. Het probleem is er al een aantal weken.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

Volgende week verschijnt naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe update voor www.ziggogo.tv, we hebben goede hoop dat het hiermee aanzienlijk minder voorkomt. Ik stel voor dat we die even afwachten om opnieuw naar de bevindingen te kijken. Ik houd jullie op de hoogte!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Afgelopen weekend is de nieuwe update verschenen voor www.ziggogo.tv. We hebben goede hoop dat deze het aantal crashes aanzienlijk vermindert. Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn de komende tijd! 

 

@RechtterLeede@GeurtsenRG @annemieke12, @Peter Horizon@Toon83 

annemieke12

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vanavond langdurig kunnen kijken en dat ging prima op het wisselen van zender na. De ene keer ging dat gewoon en de andere keer bleef het hangen. Dan was het een kwestie van afsluiten en opnieuw opstarten. Hele verbetering weer!

annemieke12

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Gisterenavond toch weer 2x die foutmelding. Verder wekt het nog steeds.

Uitgelicht topic