foutcode 321 chromecast

Sinds een week of 2 valt mijn ziggo go app om de zoveel minuten uit en Krijg ik foutcode 321 te zien. Ik moet dan opnieuw verbinding maken met de chromecast en dat gaat vaak heel lastig. Ik gebruik thuis 2 verschillende chromcasts in combinatie met een iPhone. Bij beiden heb ik veel problemen. Andere apps zoals Amazon, Disney+ en Netflix draaien vrijwel probleemloos. Iemand een tip? Of weet iemand wat foutcode 321 betekend? 
 

Ik hoor graag van jullie,

 

Venloos
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
36 Reacties 36

Ook ik heb deze fout 321 op mijn nieuwe chromecast. Zeer irritant, stopt steeds na enkele minuten. Moet dan weer opnieuw verbinding maken.

Netflix werkt prima.

Graag oplossing

JIBRO2
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond @Venloos 
Allereerst welkom hier op het Ziggo forum. Leuk dat je de Community hier hebt ontdekt 🙂
Ik lees dat zowel jij als @JIBRO2 problemen ervaren met het streamen van Ziggo GO naar Chromecast en de verbinding wordt verbroken. Op dit moment zijn er problemen bekend met Chromecast in combinatie met Ziggo GO op Apple devices. Maak jij ook gebruik van Apple? @JIBRO2 
Uit onderzoek blijkt dat het veelal voorkomt door een conflict in de ondertiteling. Willen jullie beide eens testen of het wel werkt door de Nederlandse ondertiteling UIT te schakelen?

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 824Reacties
  • 91Oplossingen
  • 141Likes

Ook ik heb sinds 1 a 2 weken dat de chromecast verbinding via de Ziggo GO app wordt verbroken.

Helaas er is iets misgegaan ... Foutmelding 321.

Ik keek naar de MotoGP op Autosport en dat programma heeft geen ondertiteling.

Ik keek via de Ziggo GO app op mijn Android telefoon.

Dit is een irritante fout en hoop dat Ziggo dit op kan lossen.

Met andere streaming diensten zoals Netflix heb ik dit probleem niet.

Ton Willems
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De aflevering van handmades tale aflevering 13 seizoen 2 HBO werkt niet foutcode 321. Andere afleveringen werken wel. Wat is de oplevering?

sanders.peters
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Code 2031

 

sanders.peters
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jamyla Ziggo ik heb er even naar gekeken maar alle ondertiteling staat uit. Ook heb ik ter test mijn werktelefoon ( Samsung) gebruikt en die heeft het wel minder maar geeft nog steeds foutcode 321.

Venloos
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook wij hebben last van deze foutmelding. We streamen via Apple devices op een Philips televisie met ingebouwde Chrome cast. De melding verschijnt om de paar minuten. Verder geen ondertiteling of wat dan ook ingeschakeld. Andere streamdiensten werken zonder problemen.
 

Graag horen we z.s.m. hoe we dit kunnen oplossen. Het is namelijk een erg vervelend probleem. 

Wouter96
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag allen! @Venloos  @Wouter96 @sanders.peters en @JIBRO2 
We krijgen meerdere berichten binnen over problemen met Chromecast. Dit is inmiddels een bekend probleem en ligt bij de ontwikkelaar. Zouden jullie voor het gemak de Chromecast willen resetten door deze te ontkoppelen van de stroom? Bij een ingebouwde Chromecast betekent dit de TV van de stroom verwijderen. Test het daarna nog eens.
Werkt het dan nog niet door dezelfde foutmelding? Dan is het helaas afwachten tot een komende update.

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 824Reacties
  • 91Oplossingen
  • 141Likes

de problemen met specifiek Handmaid's Tale s2e13 heb ik ook. Zowel op een Chromecast Ultra als ook op een v2. Meerdere keren gereset, ook met spanning eraf en gecast vanaf verschillende toestellen. Op het mobieltje zelf wel te kijken maar dit is toch iets anders dan met de familie op de thuisbioscoop... ?

Andy M.
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier ook foutcode 321 bij gebruik van Chromecast (Samsung/Android en Next-box). Erg vervelend.…

Alles meerdere malen gereset en opnieuw opgestart, maar dat helpt niet...

BaBs1975
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super vervelend dat jullie nog steeds tegen de foutcode aanlopen, @Andy M.  en @BaBs1975 ! Als je in de app zelf kijkt, ervaar je de foutcode dan ook of is het alleen tijdens het streamen?

 

@Venloos , @JIBRO2 , @Ton Willems@sanders.peters en @Wouter96 ; hoe gaat het nu bij jullie?

 

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1702Reacties
  • 216Oplossingen
  • 292Likes

Marije Ziggo wrote:

Super vervelend dat jullie nog steeds tegen de foutcode aanlopen, @Andy M.  en @BaBs1975 ! Als je in de app zelf kijkt, ervaar je de foutcode dan ook of is het alleen tijdens het streamen?

 

@Venloos , @JIBRO2 , @Ton Willems@sanders.peters en @Wouter96 ; hoe gaat het nu bij jullie?

 

Enkel met streamen. App zelf doet het prima.

Ik moet het nog een paar keer proberen, maar nadat ik een tijdje overschakelde naar 'ondertiteling aan' in de app en dit vervolgens weer uitschakelde bleef het wel werken.... Nu even afwachten of dat eenmalig is, toeval is of een blijvende oplossing is... Wellicht het proberen waard!

BaBs1975
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik gebruik Ziggo Go bijna altijd in combinatie met streamen via ChromeCast.
Afgelopen weekend heb ik de kwalificatie (1 uur) en de race (2 uur) van de Formule 1 gekeken.
De chromecast verbinding is goed gebleven en de Foutmelding 321 heb ik dan ook niet gezein.

 

Ton Willems
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is er al wat meer bekend over de 321 foutcode? Ik ontvang deze nog geregeld als ik aan het streamen ben. Ik kan ook niet zo snel een oplossing vinden.

Bertslaper
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zowel op een Samsung tablet als een iPad nog continue deze foutmelding. Soms gaat het een paar uur goed, maar daarna komt de melding terug. Vandaag is het wel een drama, continue de foutmelding. Wanneer is een oplossing te verwachten?

H.zefat
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook hier hetzelfde probleem, maakt niet uit wat je reset (Chromecast, tv, connect box, telefoons) of waarmee je streamt (iPhone, Android, Macbook of Windows laptop) en met of zonder ondertiteling, de foutmelding blijft om de paar seconden verschijnen en het casten stopt. Andere streamingdiensten zoals Netflix, Disney+ en PrimeVideo werken prima.

JC020
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas hier ook weer vele 321- meldingen..…

Ik word er nu een beetje boos om.... Dit duurt natuurlijk al veel te lang!

BaBs1975
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi allen,

We hebben sinds het aanmaken van dit topic verbeteringen geleverd bij het casten naar een Chromecast, maar ik begrijp dat sommigen nog steeds tegen deze irritante melding aanlopen. Daarom heb ik wat meer informatie nodig om de rode draad te ontdekken:

-Vanaf welk apparaat cast je? Met welk besturingssysteem?

-Welke generatie Chromecast heb je? Indien je versie een usb-adapter heeft; zit deze in de TV aangesloten of met een losse adapter?

-Wanneer krijg je de foutmelding -321? Staat er nog iets anders bij en/of krijg je ook andere foutmeldingen?

-Gebeurt het bij zowel Live TV als bij Movies & Series?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4215Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1179Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

We hebben sinds het aanmaken van dit topic verbeteringen geleverd bij het casten naar een Chromecast, maar ik begrijp dat sommigen nog steeds tegen deze irritante melding aanlopen. Daarom heb ik wat meer informatie nodig om de rode draad te ontdekken:

-Vanaf welk apparaat cast je? Met welk besturingssysteem?

-Welke generatie Chromecast heb je? Indien je versie een usb-adapter heeft; zit deze in de TV aangesloten of met een losse adapter?

-Wanneer krijg je de foutmelding -321? Staat er nog iets anders bij en/of krijg je ook andere foutmeldingen?

-Gebeurt het bij zowel Live TV als bij Movies & Series?

Alex,
Hierbij reactie op de door jou gestelde vragen:
* Apparaten: vanaf diverse telefoons (allen Samsung/Android) én tablets (Samsung/Android en Apple)
* Generatie Chromecast: Chromecast 3 (2018)
* Wanneer 1: Na enkele minuten komt de melding, de ene keer wat sneller dan de andere keer; variërend van 1 minuut tot 10 minuten). Geen aanwijsbare verklaring.
Tekst die verschijnt: ‘<Logo ZIGGO> Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw. Foutmelding 321
* Wanneer 2: Zowel bij Live TV als bij Movies&Series.

Hoop op snelle verbetering….

BaBs1975
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

Ook wij worden al maanden geteisterd door dit probleem, wij hebben 4 chromecasts in het huis, uit 2018 en 2019. De ultra en 3 normale. Wij streamen vanaf een ipad pro, een iphone 8 en een samsung galaxy s10. Op alle devices krijgen we de in dit topic genoemde meldingen. Dit kan zo echt niet, we kunnen op deze wijze niet normaal gebrukm maken van ons pakket, we hebben namelijk op een aantal plekken in de woning geen mogelijkheid tot het trekken van kabels of het plaatsen van een settopbox en zijn afhankelijk van streaming. 

Jhbackus
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb last van foutcodes 905 en 321 op chromecast. Nu ook al maanden lang.Elke keer stopt een programma halverwege, om gek van te worden 

Mirjamgeerling
Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Mirjamgeerling,

Erg zuur dat je telkens deze melding aanloopt! Wil je deze vragen nog beantwoorden:

-Vanaf welk apparaat cast je? Met welk besturingssysteem?

-Welke generatie Chromecast heb je? Indien je versie een usb-adapter heeft; zit deze in de TV aangesloten of met een losse adapter?

-Wanneer krijg je de foutmelding -321? Staat er nog iets anders bij en/of krijg je ook andere foutmeldingen?

-Gebeurt het bij zowel Live TV als bij Movies & Series?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4215Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1179Likes

Chrome cast 3,Samsung Galaxy s7 Android. Bij live tv en movies en series, 321 tijdens het kijken en er staat bij maak opnieuw verbinding, de ene keer lukt dat vrijwel direct, een andere keer pas na een half uur of langer.

Mirjamgeerling
Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem dat ik foutmelding 321 krijgwanneer ik FoxSports vanaf mijn telefoon wil chromecasten naar mijn Samsung Smart TV.

Elke keer doet hij het een minuut en dan krijg ik de zelfde melding weer

Ik heb de Google Chromecast 3 die met een USB in mijn TV geplugd zit.

Ik cast vanaf een Samsung telefoon met Android dus als besturingssystem en ik heb dit probleem tot nu toe alleen met het casten van FoxSports. 

 

Graag hoor ik hoe dit opgelost kan worden.

 

Groet, 

 

David

David344
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @David344, goed dat je je hier meldt, welkom!

Je hebt dit probleem uitsluitend bij Fox? Alle andere kanalen blijven probleemloos streamen?

Ben je in de gelegenheid eens te testen of het wel goed gaat als je je Chromecast aansluit in een stopcontact in plaats van de TV?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4215Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1179Likes

Ook ik heb dit probleem. 

Chromecast vesie 2018

Cast vanaf een huawei p20 pro

Krijg melding bij live tv kijken om de 5 minuten. Resetten van chromecast helpt niet.

 

Edit 20:24 

Door een vast wifi-kanaal in te stellen gaat het nu goed. 

Fenna90
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We zijn inmiddels 4 maanden verder, Ziggo WebCare kan niet helpen, en verwijst me naar dit forum waar ik ook geen werkende oplossingen langs zie komen. Ik wordt met de dag chagrijniger. Kan een Moderator aangeven hoe het er voor staat en of er een eind van het probleem in zicht is?
Ik heb veel geduld, maar dat is inmiddels op…..

BaBs1975
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @BaBs1975,

We hebben in de afgelopen updates al diverse verbeteringen aangebracht voor wat betreft Chromecast. Op twee grote storingen na die kort hebben geduurd, speelt er op dit moment niets meer. Dat betekent dat als je nog steeds problemen ervaart, we dat verder onder de loep moeten nemen. Als we bijvoorbeeld naar de situatie van @Fenna90 kijken, zie ik dat een vast wifi-kanaal het probleem heeft verholpen wat dus duidt op een verbindings- of signaalprobleem. Ik zie dat het modem in Bridge staat, dus weet niet goed hoe alles er daar achter uit ziet, maar heb je dit al uitgesloten?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4215Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1179Likes

Helaas werkt dit bij mij niet. Vast kanaal ingesteld, alles opnieuw opgestart, maar hetzelfde resultaat: 321- melding na een minuut of 4....

BaBs1975
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als ik je eerdere bericht erbij pak, lees ik dit:

 Apparaten: vanaf diverse telefoons (allen Samsung/Android) én tablets (Samsung/Android en Apple)
* Generatie Chromecast: Chromecast 3 (2018)
* Wanneer 1: Na enkele minuten komt de melding, de ene keer wat sneller dan de andere keer; variërend van 1 minuut tot 10 minuten). Geen aanwijsbare verklaring.
Tekst die verschijnt: ‘<Logo ZIGGO> Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw. Foutmelding 321
* Wanneer 2: Zowel bij Live TV als bij Movies&Series.

Vooral het eerste stuk is belangrijk; het gaat dus mis op al je apparaten in huis. Je hebt een normale Chromecast, Gen 3 en na enkele minuten klapt ‘ie eruit. Het gebeurt nog steeds op alle apparaten toch? 

Het enige wat dan overblijft om uit te sluiten, is het thuisnetwerk. Iets zorgt ervoor dat hij er na een paar minuten mee stopt. Ik zie dat je je modem in Bridge-modus hebt, wat het analyseren weer iets lastiger maakt. 

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4215Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1179Likes

Hi @BaBs1975,

Nog een aanvulling op mijn vorige bericht: Kun je controleren op welke manier je Chromecast stroom krijgt? Heb je de USB in de TV zelf of op een andere manier?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4215Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1179Likes

Stroom rechtstreeks uit stopcontact (dus niet uit TV).

Goed nieuws:
Veel dingen geprobeerd en daarna rigoureus mijn router (TP-Link) teruggezet naar fabrieksinstellingen en helemaal opnieuw ingesteld. Vanaf dat moment werkt het eindelijk en gelukkig weer!
Zat inderdaad dus in het eigen thuisnetwerk.
Thanks voor het meedenken!

BaBs1975
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Marije Ziggo @Jamyla Ziggo @Alex Ziggo 

kunnen jullie verklaren hoe het komt dat ik bij een externe chromecast na een half uur eruit wordt gegooid en dat ik dan storing 321 krijg? Zonder iets te doen kan ik na 10 minuten weer streamen en dan herhaald zich alles weer opnieuw. Dit is sinds vandaag nadat de chromecast het eindelijk weer een langere tijd deed. Ik zie uit na een langere periode zonder gezeik met het streamen!! Wanneer gaat dat Ziggo eens lukken?

DaanVrijdag
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @DaanVrijdag,

Dat kunnen meerdere oorzaken zijn. Storing 321 is vrij algemeen in de zin dat er geen verbinding gemaakt kan worden (foutmelding van Chromecast zelf). Ik zie in ieder geval dat je internet van het modem gebruikt, maar als ik me niet vergis is er wel een repeater aangesloten. Heb je nog meer netwerkapparatuur er tussen, zoals een router? We zien op dit moment geen grote problemen met Chromecast, vandaar dat ik graag het netwerk wat verder onder de loep neem.

Ook lijkt het er op dat je je Mediabox XL hebt aangesloten in je thuisnetwerk, is dat mogelijk? Indien deze (bekabeld) is aangesloten op het modem, wil ik je vragen deze los te koppelen en je modem opnieuw op te starten. Deze kan voor problemen zorgen namelijk.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4215Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1179Likes

Hallo, alle mensen die problemen hebben met casten voor Ziggo go met de foutmelding 321. Ook wij hadden dat probleem. Ongeacht met welk device we casten. Erg irritant. Ook al via chat en app contact opgenomen met Ziggo, maar die konden ons ook niet helpen. Toevallig kregen onze jongens in december een gaming pc en zij klaagden over slechte wifi. Dat onderzocht te hebben, bleek dat het Ziggo kastje in de meterkast slecht functioneert als router. We hebben een nieuwe router gekocht van TP link waarmee we verbinden met Wifi. Die hebben we nu ongeveer 3 weken en sindsdien de foutmelding niet meer gehad en veel betere wifi. Perfect opgelost aangezien we eerst overwogen om de nog al dure snelste internetverbinding bij Ziggo te kiezen voor 10 euro per maand meer. Maar dat was het probleem dus helemaal niet. Hopelijk heb ik zo veel mensen een oplossing kunnen bieden voor het cast probleem.

 

Miepje
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Miepje,

Top dat hier je situatie én oplossing deelt, dank daarvoor! Ik hoop dat anderen er inderdaad ook iets aan hebben 

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4215Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1179Likes

Uitgelicht topic