Venloos

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go valt uit en geeft foutcode 321 via de chromecast

Sinds een week of 2 valt mijn ziggo go app om de zoveel minuten uit en Krijg ik foutcode 321 te zien. Ik moet dan opnieuw verbinding maken met de chromecast en dat gaat vaak heel lastig. Ik gebruik thuis 2 verschillende chromcasts in combinatie met een iPhone. Bij beiden heb ik veel problemen. Andere apps zoals Amazon, Disney+ en Netflix draaien vrijwel probleemloos. Iemand een tip? Of weet iemand wat foutcode 321 betekend? 
 

Ik hoor graag van jullie,

 

42 Reacties 42
Jhbackus

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo,

Ook wij worden al maanden geteisterd door dit probleem, wij hebben 4 chromecasts in het huis, uit 2018 en 2019. De ultra en 3 normale. Wij streamen vanaf een ipad pro, een iphone 8 en een samsung galaxy s10. Op alle devices krijgen we de in dit topic genoemde meldingen. Dit kan zo echt niet, we kunnen op deze wijze niet normaal gebrukm maken van ons pakket, we hebben namelijk op een aantal plekken in de woning geen mogelijkheid tot het trekken van kabels of het plaatsen van een settopbox en zijn afhankelijk van streaming. 

Mirjamgeerling

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb last van foutcodes 905 en 321 op chromecast. Nu ook al maanden lang.Elke keer stopt een programma halverwege, om gek van te worden 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Mirjamgeerling,

Erg zuur dat je telkens deze melding aanloopt! Wil je deze vragen nog beantwoorden:

-Vanaf welk apparaat cast je? Met welk besturingssysteem?

-Welke generatie Chromecast heb je? Indien je versie een usb-adapter heeft; zit deze in de TV aangesloten of met een losse adapter?

-Wanneer krijg je de foutmelding -321? Staat er nog iets anders bij en/of krijg je ook andere foutmeldingen?

-Gebeurt het bij zowel Live TV als bij Movies & Series?

Mirjamgeerling

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chrome cast 3,Samsung Galaxy s7 Android. Bij live tv en movies en series, 321 tijdens het kijken en er staat bij maak opnieuw verbinding, de ene keer lukt dat vrijwel direct, een andere keer pas na een half uur of langer.

David344

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem dat ik foutmelding 321 krijgwanneer ik FoxSports vanaf mijn telefoon wil chromecasten naar mijn Samsung Smart TV.

Elke keer doet hij het een minuut en dan krijg ik de zelfde melding weer

Ik heb de Google Chromecast 3 die met een USB in mijn TV geplugd zit.

Ik cast vanaf een Samsung telefoon met Android dus als besturingssystem en ik heb dit probleem tot nu toe alleen met het casten van FoxSports. 

 

Graag hoor ik hoe dit opgelost kan worden.

 

Groet, 

 

David

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @David344, goed dat je je hier meldt, welkom!

Je hebt dit probleem uitsluitend bij Fox? Alle andere kanalen blijven probleemloos streamen?

Ben je in de gelegenheid eens te testen of het wel goed gaat als je je Chromecast aansluit in een stopcontact in plaats van de TV?

Fenna90

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem. 

Chromecast vesie 2018

Cast vanaf een huawei p20 pro

Krijg melding bij live tv kijken om de 5 minuten. Resetten van chromecast helpt niet.

 

Edit 20:24 

Door een vast wifi-kanaal in te stellen gaat het nu goed. 

BaBs1975

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

We zijn inmiddels 4 maanden verder, Ziggo WebCare kan niet helpen, en verwijst me naar dit forum waar ik ook geen werkende oplossingen langs zie komen. Ik wordt met de dag chagrijniger. Kan een Moderator aangeven hoe het er voor staat en of er een eind van het probleem in zicht is?
Ik heb veel geduld, maar dat is inmiddels op…..

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @BaBs1975,

We hebben in de afgelopen updates al diverse verbeteringen aangebracht voor wat betreft Chromecast. Op twee grote storingen na die kort hebben geduurd, speelt er op dit moment niets meer. Dat betekent dat als je nog steeds problemen ervaart, we dat verder onder de loep moeten nemen. Als we bijvoorbeeld naar de situatie van @Fenna90 kijken, zie ik dat een vast wifi-kanaal het probleem heeft verholpen wat dus duidt op een verbindings- of signaalprobleem. Ik zie dat het modem in Bridge staat, dus weet niet goed hoe alles er daar achter uit ziet, maar heb je dit al uitgesloten?

BaBs1975

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas werkt dit bij mij niet. Vast kanaal ingesteld, alles opnieuw opgestart, maar hetzelfde resultaat: 321- melding na een minuut of 4....

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Als ik je eerdere bericht erbij pak, lees ik dit:

 Apparaten: vanaf diverse telefoons (allen Samsung/Android) én tablets (Samsung/Android en Apple)
* Generatie Chromecast: Chromecast 3 (2018)
* Wanneer 1: Na enkele minuten komt de melding, de ene keer wat sneller dan de andere keer; variërend van 1 minuut tot 10 minuten). Geen aanwijsbare verklaring.
Tekst die verschijnt: ‘<Logo ZIGGO> Helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw. Foutmelding 321
* Wanneer 2: Zowel bij Live TV als bij Movies&Series.

Vooral het eerste stuk is belangrijk; het gaat dus mis op al je apparaten in huis. Je hebt een normale Chromecast, Gen 3 en na enkele minuten klapt ‘ie eruit. Het gebeurt nog steeds op alle apparaten toch? 

Het enige wat dan overblijft om uit te sluiten, is het thuisnetwerk. Iets zorgt ervoor dat hij er na een paar minuten mee stopt. Ik zie dat je je modem in Bridge-modus hebt, wat het analyseren weer iets lastiger maakt. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @BaBs1975,

Nog een aanvulling op mijn vorige bericht: Kun je controleren op welke manier je Chromecast stroom krijgt? Heb je de USB in de TV zelf of op een andere manier?

BaBs1975

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Stroom rechtstreeks uit stopcontact (dus niet uit TV).

Goed nieuws:
Veel dingen geprobeerd en daarna rigoureus mijn router (TP-Link) teruggezet naar fabrieksinstellingen en helemaal opnieuw ingesteld. Vanaf dat moment werkt het eindelijk en gelukkig weer!
Zat inderdaad dus in het eigen thuisnetwerk.
Thanks voor het meedenken!

DaanVrijdag

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Marije Ziggo @Jamyla Ziggo @Alex Ziggo 

kunnen jullie verklaren hoe het komt dat ik bij een externe chromecast na een half uur eruit wordt gegooid en dat ik dan storing 321 krijg? Zonder iets te doen kan ik na 10 minuten weer streamen en dan herhaald zich alles weer opnieuw. Dit is sinds vandaag nadat de chromecast het eindelijk weer een langere tijd deed. Ik zie uit na een langere periode zonder gezeik met het streamen!! Wanneer gaat dat Ziggo eens lukken?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @DaanVrijdag,

Dat kunnen meerdere oorzaken zijn. Storing 321 is vrij algemeen in de zin dat er geen verbinding gemaakt kan worden (foutmelding van Chromecast zelf). Ik zie in ieder geval dat je internet van het modem gebruikt, maar als ik me niet vergis is er wel een repeater aangesloten. Heb je nog meer netwerkapparatuur er tussen, zoals een router? We zien op dit moment geen grote problemen met Chromecast, vandaar dat ik graag het netwerk wat verder onder de loep neem.

Ook lijkt het er op dat je je Mediabox XL hebt aangesloten in je thuisnetwerk, is dat mogelijk? Indien deze (bekabeld) is aangesloten op het modem, wil ik je vragen deze los te koppelen en je modem opnieuw op te starten. Deze kan voor problemen zorgen namelijk.

Miepje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, alle mensen die problemen hebben met casten voor Ziggo go met de foutmelding 321. Ook wij hadden dat probleem. Ongeacht met welk device we casten. Erg irritant. Ook al via chat en app contact opgenomen met Ziggo, maar die konden ons ook niet helpen. Toevallig kregen onze jongens in december een gaming pc en zij klaagden over slechte wifi. Dat onderzocht te hebben, bleek dat het Ziggo kastje in de meterkast slecht functioneert als router. We hebben een nieuwe router gekocht van TP link waarmee we verbinden met Wifi. Die hebben we nu ongeveer 3 weken en sindsdien de foutmelding niet meer gehad en veel betere wifi. Perfect opgelost aangezien we eerst overwogen om de nog al dure snelste internetverbinding bij Ziggo te kiezen voor 10 euro per maand meer. Maar dat was het probleem dus helemaal niet. Hopelijk heb ik zo veel mensen een oplossing kunnen bieden voor het cast probleem.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Miepje,

Top dat hier je situatie én oplossing deelt, dank daarvoor! Ik hoop dat anderen er inderdaad ook iets aan hebben 

Marud1955

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik krijg idd foutcode 321, maar.....canaldigitaal valt ook na een paar minuten weg via chromecast, dus er moet wat anders aan de hand zijn

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Marud1955, welkom hier!

 

Wat ontzettend balen dat je ook problemen ervaart met deze foutcode. Ik kan mij voorstellen dat dit je behoorlijk in de weg zit als je gewoon lekker een programma op groot scherm wilt bekijken. Ik denk dan ook graag met je mee. 

 

De foutcode geeft aan dat het ergens in de verbinding niet helemaal lekker gaat. Het is dus een netwerk gerelateerd probleem. In de andere reacties van mensen lees je hier ook dat de oplossing daar vaak mee te maken heeft. Heb je al geprobeerd om je verbinding onder de loep te nemen met het internet? In dit topic vind je verschillende tips en tricks om je wifi te verbeteren. 

Helpt dat je niet, laat het hier dan weten en vul in je profiel je adresgegevens in. Ik kan dan met je meekijken en denk graag verder met je mee naar een oplossing!

Marud1955

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie, inmiddels probleem opgelost,  router gereset, alles doet het weer

Uitgelicht topic