1
Vraag
2
Reacties
janeising

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

foutcode 2031

Goedemiddag.

 

Ik ben misschien of niet vervelend, maar we zijn inmiddels ruim 7 maanden aan het hannesen met deze foutcode. Nu was er een tijdelijke oplossing middels een oudere versie , maar in alle wijsheid heeft men besloten deze te stoppen zodat ik aannam, stom natuurlijk, dat het nu verholpen was. Maar nee hoor, nog steeds hetzelfde. Ik ben misschien een beetje dom, maar als de versie van oktober 2020 werkt, waarom stel je deze niet kortstondig beschikbaar zodat ik en vele anderen, volledig van het aanbod van de provider kunnen genieten. Ik betaal er voldoende voor en krijg niet het volledige produkt waarmee geadverteerd wordt. Ik heb de nodige oplossingen al gedaan, via de webbrowser enz, ccleaner, herinstalleren enz enz. Ik voel een kastje, muur politiek aanwezig. Los het eindelijk eens op. Suggesties van andere gebruikers zij  er voldoende aanwezig.

Een zeer gefrustreerde niet gebruiker van de ziggo-go app

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor je terugkoppeling! Voor deze specifieke tablet zijn er meerdere problemen geweest - en zoals nu blijkt - ook nog op dit moment met bijvoorbeeld foutcode 2031. We hebben je bevindingen gedeeld met het onderzoeksteam en ik hoop oprecht dat er spoedig een structurele oplossing volgt. Wanneer dat komt moet ik je schuldig blijven. Houd in ieder geval de updates - of stel automatisch updates in - in de gaten voor zowel de Apps als het apparaat. Sorry dat ik een beroep doe op je geduld. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goedenavond Janeising! Als je al zolang aanmoddert met een bepaalde foutcode, kan ik me voorstellen dat je geduld vroeg of laat opraakt. Bijzonder frustrerend dat je dit nog altijd ervaart! Het probleem speelt op een klein aantal apparaten waarbij enkele rechten ontbreken. Of dit bij jou het geval is, weet ik niet, maar daar gaan we achter komen. Wil je onderstaand template invullen zodat we dit kunnen delen voor het collectieve onderzoek?

Apparaat  (merk + type): 
Android volledige versie: 
Ziggo Go app volledige versie: 
IP adres van het apparaat op basis van whatsmyip.com (uitsluitend in privéberichten delen): 
Werkt NPO 1 HD op kanaal 1: ja/nee
Werkt het ONS (SD) op kanaal 50: ja/nee
Werkt On Demand of Replay?: ja/nee
Werkt de NPO Start App? ja/nee
 

Check daarnaast welke DRM Wideversie is geïnstalleerd via de DRM Info App onder het kopje 'security level' en deel de uitkomst hier. 

janeising
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedenavond.

Ik ben een leek, dus vergeef mijn evt fouten. 

Apparaat: Samsung Galaxy tab A, 

Androidversie 7.1.1

IP: Op dit moment openbaar netwerk, anders (thuis) vast ip adres.( werkt op geen van beide)

Ziggo go app: 4.32.0

 

Geen enkele gevraagde zender werkt op de tablet. On Demand /Replay, zelf opgenomen series of film geven identieke foutmelding.

Ik heb Security level  L1 via DRM app gevonden. 

Ik heb npo start al eerder geprobeerd en die werkte. 

 

Hoop dat dit voldoende info is.

 

Mvrgr Jan Eising

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor je terugkoppeling, @janeising. Wil je eens checken of er voor je tablet zelf een firmware update beschikbaar is?

 

Zoals al aangegeven gaat het om een aantal specifieke apparaten waarop het nu nog niet werkt en je de foutmelding nog krijgt. Jouw Samsung Galaxy Tab A is niet 1 van die apparaten. Het moet daarop wel gewoon werken en met alles wat we nu al hebben getest, is het aannemelijk dat het ook vanuit die update van Samsung ergens niet lekker gaat. Het probleem dat we hadden zat in de DRM en was iets waar NPO Start ook last van had. Als dat wel gewoon bij je werkt, moet Ziggo GO het ook kunnen doen. 

janeising
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemiddag.

 

Zoa.ls je kunt lezen heb ik de laatste opdate. Het vreemde is dat de app opstart, bij replay het gekozen programma begint te laden,  ook laat zien welke zender je hebt gekozen en op het moment supreme, haakt hij af met de foutcode. Als ik het film is het bestand groter dan de toegestane 5 mb.

Ik herhaal dat tot de laatste app update het perfekt werkte, dus de huidige app versie is niet goed geschreven. 

 

Gr jane ising

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @janeising

Duidelijk, live TV kijken via de Ziggo Go app gaat wel zonder problemen begrijp ik hieruit? Zoals mijn collega ook al had aangegeven zou het probleem niet aanwezig moeten zijn als NPO Start ook werkzaam is, maar ik ga de informatie welke je hebt doorgegeven alsnog doorzetten, zodat er naar gekeken kan worden. 

Wat ik je nog wilt vragen is of je kunt kijken of wellicht de nieuwe functie van Samsung "eye-protection" voor problemen kan zorgen. Dit zou namelijk foutcodes kunnen triggeren. Het is een longshot, maar als we het niet uitsluiten dan weten we het nooit. Kun je controleren of die in/uit geschakeld is en of het verschil geeft als je dit wijzigt?


 

janeising
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedenavond,

 

Nee ik kan geen ziggo app gebruiken want die werkt niet. Hij start alleen op en geeft dan de fotmelding.

De optie eye protection, ken ik niet en die mogelijkheid geeft de tablet ook niet.

 

Mvrgr jan eising

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas @janeising, jammer dit alles nog niet heeft mogen baten en dat er nog steeds geen oplossing is. Wat je nog eens zou kunnen proberen, is om je tablet te herstarten. Voor zover ik heb kunnen lezen is dit nog niet geprobeerd of voorgesteld in dit topic. In sommige gevallen zien we dat zo'n simpele handeling groot effect kan hebben. Wie weet...

 

Daarnaast zou je, bij aanhoudende problemen, ook eens de browser versie van Ziggo GO kunnen testen door naar ziggogo.tv te surfen. In je openingspost lees ik dat je al iets met een webbrowser gedaan hebt, maar niet exact wat. Vandaar deze tip mocht je dit nog niet geprobeerd hebben. 

janeising
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Ziggo moderators,

Alle voorstellen die ik tot op heden heb gekregen, zoals herstarten( 1e  hulp voor elk probleem), herinstalleren en welke ik via dit medium heb ontvangen werken niet. Daarbij dat zich nu al de 4e moderator zich buigt over deze topic, doet bij mij het vermoeden versterken dat er geen oplossing is, tot nu toe. 

Misschien hard voor Ziggo, maar zeer vervelend (zeer zacht uitgedrukt) voor mensen met hetzelfde probleem, dat er geen oplossing is, tot nu toe. Ik heb de oplosding, delete de huidige versie en zet de vorige terug die wel werkt. Ik denk misschien kort door de bocht, maar ik denk dat deze oplossing wel werkt. Zoek daarna in alle rust naar een voor iedereen werkende versie. 

 

Mvrgr jan eising

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor je terugkoppeling! Voor deze specifieke tablet zijn er meerdere problemen geweest - en zoals nu blijkt - ook nog op dit moment met bijvoorbeeld foutcode 2031. We hebben je bevindingen gedeeld met het onderzoeksteam en ik hoop oprecht dat er spoedig een structurele oplossing volgt. Wanneer dat komt moet ik je schuldig blijven. Houd in ieder geval de updates - of stel automatisch updates in - in de gaten voor zowel de Apps als het apparaat. Sorry dat ik een beroep doe op je geduld. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic