josje22

Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

fire tv stick ziggo go problemen

Problemen fire tv stick ziggo go (07-02-23)

Al vanaf eind december heb ik al problemen met de ziggo GO app op mijn FireTVmax4K. Tot dat moment heeft het altijd goed gewerkt.
- Eerst kon ik helemaal niet meer inloggen met mijn inlog&wachtwoord die ik tot dat moment gebruikt had
- Toen n.a.v. jullie forum mijn loginnaam gewijzigd (emailadres-verplicht), maar kon nog steeds niet inloggen
- App verwijderd, opnieuw geiinstalleerd, zonder succes
Vanaf rond half januari kon ik wel inloggen, (login naam werd onthouden), maar na het wachtwoord ingeven knalde de app eruit.

Mijn workaround voor ELKE keer als ik de app wil gebruiken
- hardware reset van de fire tv stick
- app opstarten, loginnaam kiezen (is onthouden door stick) en wachtwoord ingeven.
Echter:
- na een tijdje (soms al na een kwartier) knalt de app eruit, en moet ik mijn workaround weer herhalen.
(na directe hard reboot snel naar waar ik was weet de app waar ik was gebleven!)
- als ik de app af sluit en direct weer opstart hoef ik niet opnieuw in te loggen!
ps. Mijn andere (oudere) fireTVstick en iphone heb ik nooit opnieuw geinstalleerd (met nieuwe login&password), en doen het prima.

specs:
ziggo app laatste versie: 4.44.5618 (nov 2022)
Fire OS 7.6.1.4 updated (jan 2023 update)
Android 9.0.0 API level 28 (Volgens KODI)

Mijn gedachten over het probleem:
Ziggo checkt bij het inloggen in de dataset of login&password klopen, en geeft "access" of niet. (logisch)
Maar nu komt het, ik heb het vermoeden dat ziggo om de zoveel tijd een controle uitvoert (handshake?) en krijgt een negatieve waarde terug, waardoor de verbinding verbroken wordt en stuurt een negatieve startwaarde terug naar mijn stick (in mijn cache?) waardoor deze startwaarden ervoor zorgen dat ik de app niet opnieuw kan opstarten. De cache leegmaken (optie fire tv stick) helpt ook niet. Doordat ik een hardware reset doe komen de startwaarden weer terug naar de default settings, en kan ik wel weer opstarten, maar moeten de login&password weer opnieuw gechecked worden in de ziggo dataset voor "access".

Ik heb het gevoel dat ziggo de beveiligings(access) check TE overdreven uitvoerd. Klanten klagen ook over overdadige datatransfer tussen ziggo en het uitvoerapparaat (de afspeler).
De huidige situatie is niet bruikbaar/acceptabel.
Wat is hier nu precies aan de hand en hoe dit op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Hallo ziggo moderatoren en lezers hier,

(Mischien) goed nieuws hiero:

Ik heb gisteren na een overload aan ergenis over dat crashen tijdens het tv kijken besloten om een rigoreuze handeling uit te voeren:

Mijn TV (panasonic 4K) en de amazon Firestick tv stick HD max terug gezet naar factory settings. Helemaal schoon dus. En nu komt het, tot mijn verbazing BLIJFT de ziggo app HET DOEN (tot zover dus, mischien te snel geoordeeld). Dus geen inlogproblemen meer en geen crashes.  Hierbij wel de vermelding dat ik versie versie 4.44.5618 geinstalleerd heb. (de versie die draaide voordat alle problemen begonnen.

Op de stick heb ik wel alle noodzakelijke veiliheids/privacy settings aangepast, maar heb dit keer geen bloatware verwijderd. Waarschijnlijk heeft een check van amazon/ziggo die niet uitgevoerd kon worden gezord voor de problemen. 

Ik blijf jullie op de hoogte houden over de status van het gebruik van de ziggo app.

 

Ik denk dus ook dat er meerdere gebruikers met login/crash problemen geholpen kunnen worden door op hun apparaat een volledige factory reset uit te voeren, en dan beginnen met de ziggo app. 

 


mvrgr,
josje22

Bekijk in context

15 Reacties 15
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@josje22 Zo, je wordt al een hele lange periode geteisterd met problemen op je FireTV 4K Stick, lees ik. Wat irritant dat het probleem enkel op dit apparaat speelt en je een uitgebreide workaround moet doen om het tijdelijk aan de praat te krijgen. Op een gegeven moment ben je dat wel beu, logisch!

Op het moment dat de App eruit knalt, krijg je dan ook een 'abonnementsmelding'? Op welke wijze voer je de 'hardware reset' precies uit? Het klopt overigens wel dat er gecontroleerd wordt op 'kijkersrechten', maar niet zovaak als je schetst. 

Op korte termijn volgt er trouwens een Ziggo GO App update. Mogelijk verhelpt dit het probleem!?

 

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

>>> Op het moment dat de App eruit knalt, krijg je dan ook een 'abonnementsmelding'? 

antw: Nee

update:

- de app ziggo app crashe-t tegenwoordig gelukkig minder vaak. En als de app niet crashe-t dan gebeurt het soms zelfs dat wanneer ik de volgende dag de app wil gebruiken, na de "verplichte" software-reset automatisch word ingelogd zonder het ingeven van login/password.

 

gr, josje22 

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

En nog steeds 4 a 5 keer op een avond crashed de ziggo app, vreselijk. Het enige verschil tussen voor eind december toen alles prima was en nu is bij mij alleen:

- username gewijzigd

- ziggo app ge-deinstalleerd en de december versie geinstalleerd.

Bij jullie moet de fout zitten hoor....

 

mvrgr,

josje22  

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

En na het installeren van de laatste app versie van gisteren is er geen enkele verbetering.

 

Wat gebeurt er bij het opstarten van de app:

het lege grijze ziggo opstartscherm komt op, dan het logo in beeld, dan kan ik het login/password ingeven en dan alles weg. (terug op standaardscherm fire tv)
Direct naarna opnieuw proberen te starten en dan zie ik alleen een flits van het grijze achtergrond, en daarna niets meer. (terug op standaardscherm fire tv)
minstens 4 keer op een avond dat de app er uit knalt.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@josje22 top dat je zelf zoveel hebt getest hoor!

En balen dat het allemaal nog niet lekker loopt. Hebben @Francois8 en/of @Dave! misschien nog iets in petto?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Jacob  ik helaas geen idee van de Amazone Fire Stick.

 

Enige wat ik je kan aanraden is de verbinding die je hebt @josje22  misschien een Gastennetwerk openen en kijken of de verbinding dan beter wilt lukken.

 

Maakt de App gebruik van een APK zoals Android dan kan je altijd de vorige app downloaden 

via deze website misschien.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Dank voor je tips @Dave!

@josje22  Inmiddels is versie 4.46.6214 ook beschikbaar voor de Ziggo GO TV App. Kun je kijken of deze inmiddels beschikbaar is en hoe het hiermee functioneert? 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Het rare is: Op maandag schrijft ts dat hij gisteren ( zondag dus ) een nieuwe versie van ziggogo heeft geïnstalleerd. Ik heb ook een firestick 4k en ik kon toen geen nieuwe versie vinden. Ik vraag me dus af of zijn ziggogo versie wel uit de appstore van amazon komt of gesideloaded is. Pas vandaag zie ik een nieuwe versie voor fireOS en androidTV met een afwijkend versienr. vergeleken met android en wel 4.46.6215+4166. Ik heb overigens geen problemen met ziggogo op mijn firestick.

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Hallo youriy en Vincent en en anderen hier,

Ik heb via amazon store versie 4.46.6215 geinstalleerd. 

De enige modificatie tov half december is de ziggogo app verwijderd, en een update van het fire os.

De apps die ik gebruik zijn:

- BBC player
- HBO-max
- Netflix

- ZIGGO go

- NPO start
- IPTVstarters
- KODI
- Downloader
- GOOSE vpn
- PIA vpn
- ES file explorer

Dus geen rare tweat zooi, en nog meer dan 1,5 GB over op de stick. En alle app werken altijd zonder ook maar 1 crash.

 

Nog even een beschrijving van het ziggo go probleem:

- voor het gebruik van de ziggo app moet ik altijd een system soft reboot doen, anders knalt de app eruit na het ingeven van het wachtwoord (de login wordt door de app onthouden)

ps. heel soms (als de app de vorige avond -nog- niet gecrashed is) wordt ik automatisch verbonden

- De app crashed regelmatig, te beginnen met binnen een half uur. Dan moet ik dus weer soft-rebooten.

- ook als ik eerst even de ziggo app gebruik en daana een tijdje naar een andere app ga, en daarna weer terug naar ziggo (app sluiten of niet sluiten voor naar een andere app maakt niet uit) crashed de app vaak

- cache leegmaken van de ziggo app helpt ook niet

De hele tv stick opnieuw van factory reset installeren vind ik een beetje te ver gaan, omdat ook werelijk alle andere apps probleemloos werken.        

 

Hell, wat hebben jullie nou veranderd dat het bij mij nou niet werkt!

mvrgr,

josje22

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

oja, de app auto update staat uit

alsmede een aantal andere systeem opties die niet nodig zijn om optimaal te presteren (amazon bloat, gegevens naar amazon sturen e.d.)

 

 

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

ps2, de vpn's gebruik ik alleen maar voor de BBC player...

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Hallo lezers,

Ik zie geen enkele vooruitgang met die ziggo app. Heel veel mensen hebben app crashes op allerlei verschillende configuraties (hosts). Het ligt echt aan een "handshake" die ziggo uitvoert met de klant app. Dit betreft een andere of veranderde check dan voor eind december vorig jaar.

DUS, ik ben me aan het orienteren naar een andere tv app, zoals nlziet of de app van de kpn. Mischien wel NPO start. Eens testen welke app het beste werkt. Daarbij wil ik ook eens kijken welke internet provider (als internet provider weinig aan te merken op ziggo) een betrouwbaar en snel aanbod heeft.

mvrgr,

josje22

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@josje22 

Als je de Ziggo Go TV App gebruikt maak je dan ook gebruik van deze 2 apps

 

GOOSE vpn
PIA vpn

 

Zo ja zet deze dan uit en kijk of het dan beter draait, zo nee, dan kan je me bericht overslaan.

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

beter lezen Dave, zie reactie daar boven:

ps2, de vpn's gebruik ik alleen maar voor de BBC player...

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Hallo ziggo moderatoren en lezers hier,

(Mischien) goed nieuws hiero:

Ik heb gisteren na een overload aan ergenis over dat crashen tijdens het tv kijken besloten om een rigoreuze handeling uit te voeren:

Mijn TV (panasonic 4K) en de amazon Firestick tv stick HD max terug gezet naar factory settings. Helemaal schoon dus. En nu komt het, tot mijn verbazing BLIJFT de ziggo app HET DOEN (tot zover dus, mischien te snel geoordeeld). Dus geen inlogproblemen meer en geen crashes.  Hierbij wel de vermelding dat ik versie versie 4.44.5618 geinstalleerd heb. (de versie die draaide voordat alle problemen begonnen.

Op de stick heb ik wel alle noodzakelijke veiliheids/privacy settings aangepast, maar heb dit keer geen bloatware verwijderd. Waarschijnlijk heeft een check van amazon/ziggo die niet uitgevoerd kon worden gezord voor de problemen. 

Ik blijf jullie op de hoogte houden over de status van het gebruik van de ziggo app.

 

Ik denk dus ook dat er meerdere gebruikers met login/crash problemen geholpen kunnen worden door op hun apparaat een volledige factory reset uit te voeren, en dan beginnen met de ziggo app. 

 


mvrgr,
josje22

Uitgelicht topic