Zjeng

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

diverse op- en aanmerkingen + wensenlijstje

@Alex  Zie hier wat tips, op- en aanmerkingen en een wensenlijstje:

  • Wanneer gaat Ziggo nou 's eindelijk FULL HD uitzenden via de Ziggo Go TV app (1080x1920 pix) in plaats van de huidige HD (720x1280 pix) ??? Kan toch niet zo moeilijk zijn! Bedoel, jullie adverteren ondertussen wel met 4K Mediaboxen, maar full HD via de TV app dat kan er niet van af.
    Waarom kan ik op m'n MiBox wél 4K beelden via de YouTube app bekijken, maar nog niet eens full HD via de Ziggo Go TV app???
  • Om, kijkend naar een zender, weer bij de TV-gids te komen moet er enorm vaak teruggeklikt worden op de afstandsbediening. Het zou al iets uitmaken wanneer de knoppen 'Mijn zenders' en 'Zendervolgorde' hoger in de hiërarchie geplaatst worden, zodat je eerder bij 'TV & Replay' bent. Scheelt klikken en dus tijd.
  • Daarop aansluitend: Als je tijdens het kijken programma-informatie wil lezen dan druk je op een gegeven moment de 'lopende' uitzending weg en komt in een statisch scherm terecht. Zou die info ook op een donker vlak over de lopende uitzending heen kunnen worden 'geprojecteerd', zodat je op zijn minst nog geluid hoort?
  • Het zou enorm fijn zijn als de functie 'herinnering' weer wordt toegevoegd zodat je je kijkavond vooraf kunt instellen en niets hoeft te missen.
    De functie 'kijklijst' is in mijn ogen waardeloos omdat je die elke keer moet raadplegen, met het risico dat je alsnog mist wat je had willen zien.
  • Het HOME menu mag voor mij weg.
    Het lijstje met 'Momenteel meest bekeken' en 'meest bekeken zenders' voegt niets toe. Iedereen heeft immers een andere voorkeur. Bovendien, kijkend vanuit het HOME menu moet je, om te wisselen van zender, helemaal terug naar het hoofdmenu, vervolgens naar 'TV & REPLAY' en van daaruit weer naar beneden om je zender te selecteren. Totaal onhandig.
  • De volgorde van de labels in het hoofdmenu is onhandig.
    Om vanuit 'TV & REPLAY' naar 'BEWAARD' te gaan moet je eerst langs 'MOVIES & SERIES'. Dat kost kliks en dus tijd. Zet 'BEWAARD' naast 'TV & REPLAY'.
  • Lokale TV zenders
    Alle provinciale zenders zijn via de app te bekijken maar lokale zenders zijn alleen maar te bekijken via de kabel en via de mediabox. Het zou heel fijn zijn wanneer die lokale zenders eveneens via de Ziggo GO TV app te bekijken zijn. Kan toch niet moeilijk zijn om die streams aan het zenderaanbod toe te voegen.
8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Zjeng  Het is een mooie wenslijst die je hebt, maar ik denk niet dat dit gaat verdwijnen, alles heeft er vanaf begin al gestaan is langzaam aan verbeteringen gegaan, de Ziggo Go TV App zijn allemaal gelijk gemaakt en zien er zelfde uit als de huidige Ziggo Go en de software van de Next en de Next Mini.

 

Aan alle dingen die je: Ik heb de stipjes even als Cijfers gezet.

 

1. Ziggo Go app heeft al van 720 naar 1080i/p gegaan met uitzenden

2. TV Gids duurt kort maar als je de OK of even over de afstandsbediening gaan met AppleTV of andere afstandsbediening OK op Chromecast 2020/2022 dan komt de Gids weer naar voren en kan je via de mini gids met de pijlen bladeren.

5. Home menu kan niet worden weggehaald die zit aan de App en aan de software vast, op de Next en de Next Mini werkt. Dit kan niet omdat alle Apps gelijkwaardig zijn.

7. Lokale zenders zenders zijn niet toegevoegd aan de Ziggo Go TV App omdat ze hier extra moeten betalen en als een kleine zender de kabel wel kan betalen en zo uitspaart hebben ze al een doel, grotere Omroepen zoals NH TV en AT5 en provincie zenders staan er wel op die zijn vaak groot genoeg en hebben betere bereik dan de kleinere lokale doel groepen.

 

De overige punten kunnen @Alex  @Paul dit voor de rest oppakken de overige punten bespreken en doorzetten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19177Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Zjeng,

Op een aantal punten heeft onze expert @Dave! jou zo te zien al van antwoord voorzien. Verder hartelijk dank voor je suggesties! We horen graag hoe andere gebruikers hierover denken en staan uiteraard open voor alle aangedragen feedback. Punt 7 is nog iets waar ik even op terugkom. Deze vraag heb ik even gesteld aan de collega's van de afdeling die hierover meer kunnen zeggen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ben wel benieuwd naar Punt 7 @Paul 

 

Hier staan behalve de omroepen vanaf kanaal omroep Friesloand tot AT5 vanaf 701 tot 725

Ook de erotiek zenders staan er niet in, alleen op de Media Box.

 

IMG_6144.jpgIMG_6145.jpgIMG_6146.jpg

Zjeng
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo @Dave, dank voor je reactie!

 

@ punt 1. Ik draai de Ziggo Go tv app op m'n MiBox 4K. Dat werkt super, behalve dan die resolutie: als ik bij 'instellingen' de video overlay aanzet dan zie ik dat mijn maximale resolutie weldegelijk maar 720x1280 pix is (HD). Hogere resoluties zendt Ziggo via internet streams blijkbaar niet uit!

@ punt 2. Om de VOLLEDIGE tv gids te kunnen bekijken heb ik niks aan de OK knop, daarmee zie ik slechts info over het lopende tv-kanaal. Ik moet helemaal terugklikken naar 'TV & REPLAY' om de gehele programmagids te kunnen bekijken.

 

@ punt 5 en 6. Tja, het HOME menu is gewoon een kwestie van programmeren, daar is niks gecompliceerds aan. Maar Ziggo bepaalt welke inhoud er in dat HOME menu te zien is. In mijn geval staan daar de meest bekeken zenders (dus waar ANDERE MENSEN het meest naar kijken!!!) en daar heb ik niks aan, net zo min als aan de 'laatst bekeken zenders'. Zelfde geldt voor de volgorde boven in de balk.

 

@ punt 7. Hier kan ik jouw gedachtegang niet volgen. Waarom zouden de streams van provinciale zenders wel, maar lokale zenders niet kunnen worden toegevoegd in de keuzelijst??? We hebben het hier over doodgewone url's waarmee die lokale zenders in elke web browser te bekijken zijn!!! Ik snap best dat er veel lokale zenders zijn. Maar in het huidige tijdperk is het belachelijk dat die niet via de tv app te bekijken zijn.

Zjeng
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@PaulDank voor je reactie, maar ik hecht toch veel meer waarde aan een inhoudelijke, puntsgewijze reactie van Ziggo zelf, hoezeer ik de inbreng van @Dave!  ook waardeer!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Zjeng bij punt 1 daar is Ziggo mee bezig zover mij bekend ismaar is nog niet rond zoals je zelf weet.

 

Het probleem daarmee is dat het TV platform meer capaciteit moet krijgen vanwege een  grotere te verwachten data vraag. Elke stream of anders geschreven afzonderlijke  kijker vraagt een bepaalde hoeveelheid data, vermenigvuldig dat met het aantal simultane kijkers, via de apps of de website en dan nog iets reserve die capaciteit is dan nodig. 4 of 5 Mbps voor een 720p stream of mischien wel 7 tot 12 Mbps voor een  HD stream belast een achterliggend platform enorm. 

De diverse streamdiensten hebben speciaal daarvoor die datacenters puur om die vraag aan te kunnen.

 

Punt 7 de lokale kanalen wordt deels bemoeilijkt door de kanaalnummering. Elk gemeente of postcode gebied heeft zijn eigen aanbod vanaf kanaal nummer 40. Dat maakt het lastiger om dit te vertalen naar de app. 

In de app moet dan een controle op de Mijn Ziggo account komen en de postcode om zo de juiste omroepen aan te bieden, anders zal Ziggo alle lokale kanalen via de app moeten aanbieden.

 

Ik begrijp de vraag, de meeste lokale omroepen hebben hun eigen website of een YouTube kanaal is dat geen optie?

 

@Dave! Die erotische kanalen heeft zover mij bekend is te maken met de kijkwijzer, door dit niet via de app en website beschikbaar te stellen worden kinderen beschermd. Het zou anders kunnen als Ziggo de app uitbreid met een speciale Kids vriendelijke optie die door de ouders verzorgers wordt in gesteld en beveiligd met een wachtwoord. Zover ik het mij goed herinner is dit nog niet aanwezig. Ik kan dat mis hebben want er zijn natuurlijk wel profielen mogelijk.

Zjeng
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Dank voor je antwoord!

 

@ punt 1.

Ik begrijp de vraag, de meeste lokale omroepen hebben hun eigen website of een YouTube kanaal is dat geen optie?

 

Tja, zo ver was ik ook al. Maar je wil op de Ziggo Go app natuurlijk hetzelfde kijkersgemak hebben als mensen met een kabeldecoder!

 

@ punt 7.

Elk gemeente of postcode gebied heeft zijn eigen aanbod vanaf kanaal nummer 40. Dat maakt het lastiger om dit te vertalen naar de app. 

In de app moet dan een controle op de Mijn Ziggo account komen en de postcode om zo de juiste omroepen aan te bieden, anders zal Ziggo alle lokale kanalen via de app moeten aanbieden.


Het aantal zenders / streams die nu via Ziggo worden aangeboden is ongeveer evengroot als het aantal lokale zenders in Nederland, dus daar kan het niet aan liggen. Bovendien doet Ziggo wel moeite om zijn eigen MOVIES & SERIES via de app aan te bieden, en dat zijn er nogal wat!

Ik begrijp heel goed dat het voor Ziggo financieel niet erg interessant is om moeite te doen om hetzelfde comfort te bieden op de Ziggo Go app. Maar mensen die via de Next mini kijken of, zoals ikzelf, via een Mi Box 4K die blijven dus gewoon verstoken van lokale zenders??? Valt me tegen!

Helaas biedt NLziet minder en andere buitenlandse zenders aan dan Ziggo, anders was ik al lang geleden overgestapt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Zjeng hoe het exact werkt weet ik ook niet, als mijn provider de lokale kanalen via IPTV naar hun Mediabox kan sturen, zou je denken dat dit voor Ziggo ook mogelijk moet zijn. Via de app is weer een ander verhaal, uiteraard kan dit, maar daar spelen weer andere afwegingen mee.

 

NLziet bied ook geen lokale kanalen zover mij bekend en dat is ook geen TV distributeur zoals de andere providers. 

 

Uitgelicht topic