1
Vraag
2
Reacties
annabelldeavid

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

airplay symbool niet zichtbaar

 Sinds het installeren van de nieuwe connectbox zie ik de apple TV / airplay icoontje nergens meer op mijn apple apparaten, dus kan niets meer streamen.

Heb het (apple tv player/box) al opnieuw geïnstalleerd, terug naar fabrieksinstellingen gezet,
de apple tv is wel verbonden met netwerk, mijn overige apparaten zitten in hetzelfde netwerk, maar nog steeds geen airplay symbool en functie.

nu zegt apple support, dat de netwerk beheerder (ziggo) in de firewall de airplay/apple tv functie tegenhoudt. Hoe kan ik dit oplossen/aanpassen. 
Ik heb al geprobeerd de ICMP flood uit te zetten, en de modem herstart, maar nog steeds geen airplay symbool/functie op mijn iOs apparaten om te streamen.

airplay via apple tv box heeft altijd gewerkt, pas sinds installatie nieuwe modem niet meer.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
annabelldeavid
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Uiteindelijk had niks geholpen, Zelfs niet een supersnelle router er tussen plaatsen en de connectbox in bridge modus zetten. Geen effect/resultaat.
Dus maar een nieuwe Apple TV apparaat gehaald, een nieuwere versie.
Nu werkt alles  gelukkig weer naar behoren.

Ik denk dat de oude versie van de apple tv box icm een nieuwere software update en connectbox/modem niet compatible waren.

Dank voor jullie reacties.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @annabelldeavid en van harte welkom op de Community! Vervelend probleem heb je te pakken, goed dat je hier om hulp vraagt. Wij blokkeren het sowieso niet, dus het moet ergens anders vandaan komen. 

 

Kan je iets meer vertellen over hoe het modem momenteel is aangesloten? Maak je hierbij ook nog gebruik van eigen netwerkapparatuur zoals bijvoorbeeld een router? Verder lees ik dat al jouw apparaten in hetzelfde netwerk zitten, beschikken deze ook allemaal over een IP adres in dezelfde range? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @annabelldeavid,


We hebben niks meer van je vernomen, werkt het inmiddels weer?

annabelldeavid
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Uiteindelijk had niks geholpen, Zelfs niet een supersnelle router er tussen plaatsen en de connectbox in bridge modus zetten. Geen effect/resultaat.
Dus maar een nieuwe Apple TV apparaat gehaald, een nieuwere versie.
Nu werkt alles  gelukkig weer naar behoren.

Ik denk dat de oude versie van de apple tv box icm een nieuwere software update en connectbox/modem niet compatible waren.

Dank voor jullie reacties.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic