Vraag
Reacties
ronaldo
Level 6

Zoekfunctie (vergrootglas) werkt niet helemaal goed.

@Ziggo ,

Wilde vandaag naar een NBA wedstrijd kijken hiervoor gebruik ik de zoekfunctie om te zien welke wedstrijden er zijn geweest op ESPN

Toen ik de resultaat zag waren het alleen wedstrijden van vandaag of in de toekomst. Kon niet naar links.

ronaldo_0-1730987577287.png

Kon mij niet voorstellen dat er geen wedstrijd was geweest, daarom maar zelf gaan zoeken en kwam toch wel wedstrijden tegen.

Toen ik daarna weer terug ging om te testen of er iets veranderd was met zoeken kwamen er wel wedstrijden boven water van afgelopen week alleen was die van vanmorgen vroeg 1:43 is weg en ook nog een wedstrijden in de toekomst Zat 4:00 mis ik nu.

ronaldo_1-1730988113103.png

Dit is op Windows 11, zowel met Edge als Firefox gaat het niet goed mee.

0 Kudos
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
ronaldo
Level 6
Topicstarter

@Alex het is nog niet opgepakt kan jij het doen?

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @ronaldo van een zoekfunctie mag je verwachten dat 'ie ook daadwerkelijk gaat zoeken en vinden! Wat jammer dat dit bij jou niet wilde lukken afgelopen donderdag! Je laat ons weten dat dit via zowel Edge als Firefox niet lukt. Lukt het wel via een andere browser als deze? Verwijder eens de cookies en leeg het cache geheugen, merk je dan verschil of lukt het ook dan niet om de zoekfunctie op ESPN optimaal te gebruiken? 

0 Kudos
ronaldo
Level 6
Topicstarter

Hoi @Judith,

Van FireFox heb ik de cache leeg gemaakt en cookies verwijderd, resultaat blijft hetzelfde. Plaatje zie je helemaal bovenaan.

Omdat we nog een andere profiel hebben heb ik die voor de aardigheid gebruikt op Firefox en zie ik een heel andere overzicht.

ronaldo_0-1731359333915.png

De gevonden NBA wedstrijden komen niet overheen met die van mijn profiel.

v.b. Bucks - Celtics (eerste van links) zie ik met mijn profiel niet staan. De gevonden wedstrijd klopt wel.

Met deze profiel ook op de iPad gezocht het resultaat is het zelfde. Net zoals die van mij.

Ook na "wis zoekgeschiedenis" met mijn profiel hou ik dezelfde overzicht, dus geen Bucks - Celtics.

ronaldo_1-1731359393441.png

Om het gelijk te trekken moet ik met het ander profiel de wedstrijd Celtic - Warriors opzoeken op 4 minuten zetten of later, maar dan mis ik ook in het overzicht de wedstrijd van afgelopen zondagavond en die van vanmorgen vroeg.

Er zit dus iets kroms in de zoek mechanisme.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @ronaldo,

Ben zelf ook één en ander gaan testen en dénk een aanknopingspunt te hebben:

De wedstrijden die je mist op je eerste screenshot, zijn volgens mij allemaal uitgezonden op ESPN2 t/m 4. Is het mogelijk dat je met favorieten werkt bij je eigen profiel? Ik kan het nog niet helemaal waterdicht krijgen, maar het lijkt hier wel ergens mee te maken te hebben.

0 Kudos
ronaldo
Level 6
Topicstarter

Hoi @Alex ,

Fijn dat je er ook mee bezig bent. 

Favorieten zenders bedoel je? Ja dat klopt. Ik heb niet alles maar wel alle ESPN. De andere profiel waar ik ook op getest heeft heeft gewoon alle zenders staan in de favorieten.   Ik heb een abonnement voor ESPN 2 t/m 4.

NBA was niet toegevoegd in de kijklijst zag ik net.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Klopt, dan zijn we er zeker nog niet. Maar het is op dit moment nog m'n enige aanknopingspunt:

-Als je gebruik maakt van een favoriete zenderlijst, dan zie je nooit wedstrijden van ESPN 2 t/m 4. Zelfs als deze kanalen specifiek bij je favorieten staan

-Als je geen gebruik maakt van een favoriete zenderlijst, zie je wel wedstrijden van ESPN 2 t/m4. Daarbij is de vraag: Zie ik ze dan wel allemaal of missen er nog steeds wedstrijden? Dat heb ik nog niet specifiek kunnen bepalen. Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen op dat gebied.

Als ze op die manier wel allemaal zichtbaar zijn, zou de hypothese dus zijn dat de zoekfunctie onterecht de premium ESPN-kanalen eruit filtert bij gebruik van een favoriete zenderlijst.

Edit: 
Ook nog even getest met de eredivisie, waarbij hetzelfde gedrag zichtbaar is.

-Zoeken op eredivisie bij een profiel zónder favorietenlijst, laat álle wedstrijden zien.

-Maak je wél gebruik van een favorietenlijst (met of zonder de ESPN-kanalen), dan zie je de wedstrijden op ESPN 2 t/m 4 niet meer in het overzicht.

Met een tweede test kan ik dit dan weer niet reproduceren. Ik ben het spoor even bijster 😅

0 Kudos
ronaldo
Level 6
Topicstarter

Hoi @Alex ,

Ik denk dat ik erachter ben hoe het zit.

De zoekmachine laat inderdaad standaard geen NBA wedstrijden zien van ESPN 2 t/m 4.  Maar......

Ga ik naar een wedstrijd kijken op ESPN2 in dit geval Bucks - Celtics en ga daarna zoeken op een andere wedstrijd dan zie ik nog alleen wedstrijden op ESPN 2. Zie plaat je hieronder dit zijn allemaal wedstrijden op ESPN 2. 

ronaldo_3-1731597770992.png

Dus het laat geen wedstrijden zien van ESPN (1).

En dat vind ik eigenlijk niet kloppen 😀.

Waarschijnlijk heb ik aantal weken geleden naar NBA wedstrijd gekeken op ESPN2 en daarom kreeg ik geen wedstrijden te zien die afgelopen week waren op ESPN (1) en begon het met Golden State at Celtics die toen afgelopen nacht was uitgezonden.

Bij het uitzoeken kwam ik nog een wedstrijd tegen op ESPN4 vanochtend Dalles - Golden State, ik heb er even naar gekeken (boven de 4 min. gestopt) en je raad het al.

Bij het zoeken naar NBA kom ik nu nog alleen wedstrijden tegen op ESPN4.

ronaldo_5-1731600587107.png

Mijn conclusie dit wordt erg lastig zoeken naar een NBA wedstrijd die ik graag wil zien, ik moet steeds 1 wedstrijd opzoeken even op 7 minuten zetten of zo en dan de zoekmachine op los laten. En dat voor alle 4 zenders.

Kan Ziggo aan de applicatiebouwer dit laten aanpassen zodat ik gewoon alles krijg te zien ESPN 1 t/m 4?

0 Kudos
ronaldo
Level 6
Topicstarter

Hoi @Alex ,

Het zoeken met de app Ziggo Go TV  werkt wel zoals het hoort.
Ik zie alle wedstrijden en het mooie hiervan is dat de overzicht per regel is met daaronder een tijdbalk die aangeeft hoeveel tijd je al heb gekeken.
Kan je mooi zien wat je nog moet afkijken.
Maar het belangrijkste is dat het wel kan een totaal overzicht krijgen, alleen gaat het met browser ziggogo.tv en de app op de iPad niet goed.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Super @ronaldo ! Helemaal helder nu, dank voor het uitgebreide testen! Ik ga het intern aankaarten en hoop spoedig meer informatie hierover te hebben.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @ronaldo - Helaas is er geen update te melden. We hebben dit intern aangekaart, maar er zijn nog veel (technische) onduidelijkheden over. Vooralsnog verwacht ik eigenlijk op korte termijn geen verandering. Weet dat het in ieder geval bekend is, en zodra we meer weten, het hier uiteraard delen!

0 Kudos
ronaldo
Level 6
Topicstarter

@Hoi @Alex ,

Dank je dat je een update geeft 👍.

Jammer dat het niet zo gauw opgelost kan worden, want je bent toch wel even bezig om een wedstrijd uitzoeken  🙄 😀.

0 Kudos