1
Vraag
2
Reageer en help mee
kb1

Level 7
  • 144Posts
  • 5Oplossingen
  • 96Likes

Ziggogo.tv - tweede helft film kijken onmogelijk vanwege reclame

Fijn dat Ziggo GO als je iets wilt kijken van de vorige avond of week. Dus als je de (RTL) film half hebt gezien kun je de rest de volgende dag zien... Nou nee, je wordt verplicht om alle tussenliggende reclame volledig te bekijken. De film zelf kun je dan wel weer doorspoelen maar tot aan de volgende reclame. Halverwege beginnen door het bolletje daar heen te slepen werkt niet want je mag niet doorspoelen over de reclame.

 

Dit werkt natuurlijk contraproductief. Bij het wachten op het afspelen van het eerste forse reclameblok zet je het geluid uit, maakt het beeld minimaal en ondertussen herhaal je voor jezelf K.. Ziggo, K.. RTL, K.. adverteerder, daar koop ik ook nooit meer. Als je je dan realiseert dat je alle reclame uit zou moeten zitten om dat laatste stukje van de film te zien dan zeg je nog een paar drie of vier letter woorden en besluit om een pissig stukje te schrijven in de community in plaats van de adverteerders ter wille te zijn en je gaat straks op zoek om de film ergens anders te streamen, geheel zonder reclames.

 

Dat ze er prijs op stellen om de reclame niet te onderbreken kan ik nog iets bij voorstellen maar om zo het later bekijken van een film onmogelijk te maken, dat noem ik een defect in Ziggo Go.

 

 

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

Dat willen de commerciële zenders op die manier, Ziggo kan hier niets tegenin brengen.

De makers en eigenaren van de content beslissen hierover.

 

Je gebruikt nu replay, kun je de films ook opnemen?

Dan kun je doorspoelen.

kb1
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 5Oplossingen
  • 96Likes

@Bert, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. De content eigenaren leggen regels op aan Ziggo. Opnemen is een goed alternatief, behalve dan dat de commerciële zenders de gewoonte hebben om twee minuten voor het einde een stopsignaal naar jouw recorder te sturen. Mis je net het einde van de film.

 

Mijn punt - het is dom en contraproductief (gericht aan de content eigenaren en adverteerders.) Ik had in minder dan 30 seconden de film elders gevonden en kon die vanaf het punt waar ik was gebleven streamen zonder reclame. Dat had ik niet gedaan zonder die reclame fixering.

 

Ziggo kan echter ook zelf wat doen. Het moet toch mogelijk zijn om Ziggo Go zo aan te passen dat je halverwege een film kan beginnen met kijken zonder alle voorafgaande reclameblokken. Je krijgt dan alsnog de volgende blokken voor de kiezen. Als Ziggo dit niet wil of kan stem ik voor een vlaggetje bij dit soort programma's. Dat weet ik dat ik direct ergens anders kan gaan kijken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@kb1 houd het maar op niet mogen.

 

Als je via opname of replay kijkt kan en mag Ziggo daar niet veel aan veranderen. 

Met een beetje geluk staat een titel bij Ondemand RTL heeft uiteraard liever dat we klant worden van Videoland of NLZiet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic