Bij ZiggoGo.TV website ontbreekt regelmatig de scrollbar. Ik kan dan bij TV kijken of TV & Replay alleen de bovenste zenders selecteren; de rest krijg ik niet niet beeld.
Dit probleem speelt bij meerdere laptops (HP, Acer, Lenovo) en verschillende browsers (Chrome, Firefox, Brave).
Ik zie in eerdere topics dat dit probleem al in juni bekend was, en dat als 'oplossing' gegeven werd dat eraan gewerkt word. Hoe staat het met de voortgang hiervan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @heinoman, welkom op de Ziggo Community!
Het klopt dat er geen scrollbar aanwezig is bij de nieuwe versie van Ziggo GO. Dit is geen bug, maar een gevolg van de nieuwe opbouw/update van Ziggo GO. We onderzoeken de mogelijkheden om het scrollen voor bepaalde devices weer makkelijker te maken. Zoals @Bert al aangeeft: Je kunt wel nog steeds scrollen, in het geval van een laptop zou dat dus nog steeds mogelijk moeten zijn via je touchpad (of een externe muis). Gek om te lezen dat dat bij jou niet werkt, gebeurt er dan niets? Heb je een externe muis of gebruik je de touchpad?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie de scrollbar ook niet meer, maar kan gelukkig nog wel scrollen met het scrolwiel op de muis en met 2 vingers naar boven en beneden op het touchpad.
@Bert - Helaas werkt ook die oplossing bij mij niet.
Hi @heinoman, welkom op de Ziggo Community!
Het klopt dat er geen scrollbar aanwezig is bij de nieuwe versie van Ziggo GO. Dit is geen bug, maar een gevolg van de nieuwe opbouw/update van Ziggo GO. We onderzoeken de mogelijkheden om het scrollen voor bepaalde devices weer makkelijker te maken. Zoals @Bert al aangeeft: Je kunt wel nog steeds scrollen, in het geval van een laptop zou dat dus nog steeds mogelijk moeten zijn via je touchpad (of een externe muis). Gek om te lezen dat dat bij jou niet werkt, gebeurt er dan niets? Heb je een externe muis of gebruik je de touchpad?
Twee vingers op touchpad werkt wel, maar je moet tegennatuurlijk van onder naar boven bewegen. Dan kan je door de zenders heen scrollen.
We zijn nu 1.5 jaar verder. Ik denk niet dat Ziggo nog van plan is hier iets aan te doen, maar dit is mijn usecase: Ik gebruik een AIR mouse en daar zit geen scrollwheel op. Wel een page up en down. Wat ik moet doen om te scrollen is de muis indrukken en dan via page up down gaat het gelukkig nog. Dit werkt echter niet voor van links naar rechts. Zowiezo moet ik met mijn muis netjes in het vak staan wat ik wil scrollen (meestal de zenderlijst) anders werkt het niet. Gewoon op mijn laptop is scrollen naar links en rechts (bv. zenderoverzicht) ook een joke. Om bij zender 20 te komen, moet ik vijf maal de muis indrukken en een stukje naar rechts trekken. Wat zouden scrollbars hier handig zijn. Nee: Het zou er gewoon moeten zijn, de bediening is zo gewoon belachelijk. Iedere applicatie onder Windows heeft toch gewoon scrollbars?? En nee, dit is geen smartphone en we kunnen niet swipen. Anyway, we zijn zowiezo in December 2024 en ik vind de Ziggogo interface echt uit te tijd. Geen enkele intelligentie, voorkeuren instellen, het is gewoon een spartaans rechthoekig veld en that is it! Gelukkig werkt het wel aardig als we eenmaal een programma gekozen heb. Dus: Voeg nou eens scrollbars toe !
@Eduur Gezien het aantal verzoeken voor deze aanpassing in Ziggo Go, ben ik bang dat die ver onderin de wensenlijst hangt en dat er eerder aan wensen gewerkt wordt waar meer verzoeken voor zijn.
Ik zie dat tv.kpn.com dit wel gewoon heeft. Lijkt me ook een basisfunctie op een pc.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.