Over de update van Ziggo GO
Update: 5 augustus 2022 10:50 door Ziggo Laatste versie 4.41.4622 beschikbaar in de bekende app stores Deze bevat onder andere: Android TV/Fire TV traagheid in het algemeen wordt verbeterd Onterechte ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik zal het opnieuw maar eens melden.
Ik heb al jaren problemen met ZiggoGo, wat ook allang bekend is bij Ziggo zelf.
Ik kan schrijven wat ik wil hier of aangeven bij Ziggo support maar er is niemand die ergens iets op uit doet met ZiggoGo problemen.
Van tijd tot tijd merk ik dat er soms toch iets verandert. Heel even is het (een klein beetje) goed geweest. Dat was een paar maanden terug.
Nu ergens een week of 2 geleden is er weer iets verandert. Normaal moest ik refreshen om het kwartier tot een half uur vanwege freezing en bufferingen. Maar dat is nu nog ERGER geworden. Maalt niet uit welk kanaal.
Dit is wat er nu gebeurt:
Ik start ZiggoGo, nog geen 2 minuten later skipt het beeld en geluid naar voren (ZiggoGo wil dan inlopen want echt realtime lijkt niet te kunnen) waardoor ik stukjes mis van de film of serie. Dat gebeurt een paar keer en dan alleen maar bufferingen om de 2 tot 10 seconden?? En dan ook niet eventjes, nee, aan 1 stuk door, totdat alle freezes!!!
Doe ik ververs, dan gebeurt er binnen 2 minuten weer precies hetzelfde!
Ik word echt helemaal gestoord hier van. Ik kan niks meer fatsoenlijk volgen!
Telkens wordt het afgedaan dat het iets bij mij zou moeten zijn qua problemen maar dat is opnieuw duidelijk het probleem van de streaming services van Ziggo.
Het was al slecht maar nu is het nog slechter geworden.
Ik schrijf dit omdat ik anders iets kapot ga maken in huis (ja ben pissed), nu kan ik tenminste iets van me afschrijven, maar als je me vraagt, ben je tevreden over de services van Ziggo? Dan is mijn antwoord (nog steeds) NEE!
Ik weet dat hier niets aan gedaan wordt, maar als ik niks meer zeg, dat weet ik zeker dat er niets gaat gebeuren.
Ik heb een dik dossier bij Ziggo juist over zaken als dit.
Ik betaal bijna 60 euro per maand aan abonnement! Maar dat is duidelijk de service NIET waard.
Zoals altijd had ik vroeger hoge verwachting van Ziggo (voorheen @Home) maar dat is helemaal weg. Het is een log beest geworden waar duidelijk geen waarden worden gelegd aan mensen die daadwerkelijk problemen hebben met bepaalde services.
Men vindt het vreselijk maar daadwerkelijk iets goeds afleveren kunnen ze niet!
Het is duidelijk, had ik een goed alternatief kunnen krijgen m.b.t. ISP dan was ik allang weggeweest.
Goedemorgen @Ronin71. Aardig frustrerend dat je al zolang problemen hebt. Ik begrijp goed dat je er dan wel klaar mee bent na zoveel tijd. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. Het probleem an sich herken ik zo direct niet als een bekende storing. Zoals je het probleem omschrijft ("Doe ik ververs, dan gebeurt er binnen 2 minuten weer precies hetzelfde! ") lijkt het erop alsof de buffer zich soms niet kan aanvullen.
Als eerste heb ik je internetverbinding gecontroleerd. Alhoewel ik hier wel eens een dip in het signaal zie, is dit niet extreem en zou ik niet verwachten dat dit problemen mag geven. Op enkele korte momenten na. De dips in het signaal waren trouwens op 2 juni tussen 14:00 en 16:00 en 3 juni van 18:00 tot 20:00 ongeveer. Misschien kun je dit nog relateren aan eventuele problemen die je met de internetverbinding en/of Ziggo GO had op dat moment.
Om nog een beter beeld te krijgen heb ik nog enkele vragen en kun je een paar dingen testen. Veel heb je mogelijk ook al geprobeerd, maar voor de volledigheid noem ik alles even.
Probleem gevonden!
Ziggo Go zorgt er voor dat bij mij de netwerkverbinding (ethernet) er vrijwel geheel mee stopt. (Netwerk[kaart] herstarten lost probleem voor even op.)
Het kan dus zomaar liggen aan netwerkdrivers en netwerk hardware in de PC.
Vandaar dat sommigen er wel en anderen er geen last van hebben.
Hoi @Marinus, ik weet niet zeker of het probleem wat @Ronin71 ervaart hetzelfde is. Hij zou het kunnen testen door op het moment van de haperingen in Ziggo GO te controleren of de rest van de internetverbinding nog wel goed werkt, of net als bij jou dat de netwerkverbinding er bijna volledig mee stopt.
Dan eens even goed op zoek naar een mogelijke oorzaak:
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Welke browser, wat voor PC Systeem chip en ram geheugen noem maar op.
In het recente verleden toen over werdt gestapt naar de webapp kwam al naar voren dat het pc systeem flink wordt belast, dat kan mogelijk mee spelen. Naast uiteraard problemen aan de serverkant het platform bij Ziggo zelf, dat moet niet worden ontkent het kan echt aan twee kanten fout gaan. Nu met de Mini's zal dat platform zwaarder worden belast.
Dat is het enige zinnige wat ik hierover kan schrijven.
Hoi Bert,
Dank je voor je snelle reactie.
Dit is download:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 666000000 | -1 | 37 | 256qam | 9 |
2 | 674000000 | -1 | 37 | 256qam | 10 |
3 | 682000000 | 0 | 37 | 256qam | 11 |
4 | 690000000 | 0 | 37 | 256qam | 12 |
5 | 698000000 | 0 | 37 | 256qam | 13 |
6 | 706000000 | 0 | 37 | 256qam | 14 |
7 | 714000000 | 0 | 37 | 256qam | 15 |
8 | 722000000 | 0 | 37 | 256qam | 16 |
9 | 730000000 | -1 | 37 | 256qam | 17 |
10 | 738000000 | 0 | 37 | 256qam | 18 |
11 | 746000000 | 0 | 37 | 256qam | 19 |
12 | 754000000 | 0 | 37 | 256qam | 20 |
13 | 762000000 | 0 | 37 | 256qam | 21 |
14 | 770000000 | -1 | 37 | 256qam | 22 |
15 | 778000000 | -1 | 37 | 256qam | 23 |
16 | 786000000 | -1 | 37 | 256qam | 24 |
17 | 794000000 | -2 | 37 | 256qam | 25 |
18 | 802000000 | -2 | 37 | 256qam | 26 |
19 | 810000000 | -2 | 37 | 256qam | 27 |
20 | 818000000 | -1 | 37 | 256qam | 28 |
21 | 826000000 | -1 | 37 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | -2 | 36 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | -2 | 36 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | -3 | 36 | 256qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 37.636 | 698110343 | 292 |
2 | Goed (Locked) | 37.356 | 643907278 | 192 |
3 | Goed (Locked) | 37.636 | 665305696 | 220 |
4 | Goed (Locked) | 37.356 | 695064518 | 273 |
5 | Goed (Locked) | 37.636 | 695062440 | 224 |
6 | Goed (Locked) | 37.356 | 695067226 | 242 |
7 | Goed (Locked) | 37.356 | 695067676 | 259 |
8 | Goed (Locked) | 37.356 | 695068067 | 264 |
9 | Goed (Locked) | 37.356 | 686971049 | 280 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 695062599 | 310 |
11 | Goed (Locked) | 37.356 | 695063991 | 282 |
12 | Goed (Locked) | 37.636 | 695066817 | 262 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 695066312 | 212 |
14 | Goed (Locked) | 37.356 | 695061364 | 199 |
15 | Goed (Locked) | 37.636 | 695068943 | 260 |
16 | Goed (Locked) | 37.356 | 695069319 | 260 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 665118887 | 245 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 668545797 | 318 |
19 | Goed (Locked) | 37.356 | 665118479 | 284 |
20 | Goed (Locked) | 37.356 | 695066367 | 319 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 695070437 | 271 |
22 | Goed (Locked) | 36.610 | 695071007 | 308 |
23 | Goed (Locked) | 36.610 | 695065008 | 362 |
24 | Goed (Locked) | 36.610 | 695071145 | 418 |
Dit is upload:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 58800000 | 49 | 5.120 | 64qam | 1 |
2 | 36000000 | 49 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 44500000 | 49 | 5.120 | 64qam | 3 |
4 | 52000000 | 49 | 5.120 | 64qam | 2 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Ik denk dat ik weet wat je gaat zeggen (ja ik doe aan aannames): De waarden zijn goed, niets aan te zien, dus het ligt meer dan waarschijnlijk niet bij ZiggoGo services. Daar draait het namelijk altijd op uit. Dit is niet mijn eerste rodeo.
Foto's zijn bijgevoegd als bijlagen. Het Isra punt en de modem staan nog geen 1 meter van elkaar af.
Btw, het Isra punt was compleet vervangen ergens in 2015.
Zou je een schermprint willen plaatsen van de systeeminformatie van de PC?
Type daartoe in het zoekveld (W10 PC) systeem informatie). Vervolgens Windowstoets + print screen.
De opname vind je daarna in de verkenner onder beeldscherm opnamen.
@RoWi. "Nu met de Mini's zal dat platform zwaarder worden belast."
Ik zie van de Next mini opvallend weinig meldingen de laatste weken, als er een capaciteitsprobleem was, dan zouden er veel meer topics zijn die gaan over haperingen, momentjes en en uitval ten opzichte van eerder, nu de Next mini volop uitgerold wordt.
Het platvorm zal uitgebreid zijn.
Het werkt ook alleen optimaal in Microsoft Edge. Ook al zijn Chrome en Edge, beide built on Chromium, het werkt alleen optimaal in Microsoft Edge.
Als je alleen het modem gebruikt en geen TV, dan zou ik als eerste die splitter ertussenuit halen, die geeft weerstand en ik zie dat het modem volop moet versterken om Ziggo te bereiken en dat kan haperingen veroorzaken.
Kun je daarna het modem even 30 seconden van de stroom halen en weer opnieuw op laten starten en over een uur nog een keer de downstream en upstream waarden plaatsen?
Als er dan geen verbetering is, zal een (netwerk) monteur je signaal moeten gaan meten om te zien waar de weerstand zit in het signaal.
Er is ruis aanwezig. Daardoor ontstaan de T3 errors.
Het zendvermogen upstream is met 49 dBmV aan de hoge kant (max.51 dBmV)
Graag nog een schermopname van de netwerkhistorie. Mogelijk geeft die meer aanwijzingen.
@Ronin71 u heeft ongetwijfeld een reden om via de PC te kijken, ik ga er voorzichtig wel vanuit dat u ook een mediabox heeft.
Die kan er niet tussenuit. Dat is een 1 geheel ding aan de muur.
Ik heb alleen de ConnectBox als modem er tussen. Uiteraard bekabeld van Modem naar PC.
Klopt, ik kijk uitsluitend ZiggGo via PC.
Hmm @KBX458 wat denk jij over die unicast regel?
De modem is toevallig vandaag al van het stroom afgehaald geweest omdat ik constateerde dat mijn verbinding niet lekker was, in het algemeen.
Dus de modem loopt in ieder geval op dit moment met de nieuwst config (als die er is).
@Ronin71 het gaat om de POA 1B die kan er af dan de kabel direct in de aansluiting.
De systeemconfiguratie heeft voldoende capaciteit met 4 cores. Wel is het niet meer het jongste. De CPU is in Q4 van 2007 uitgebracht.
Ik denk toch eerst aan de ruis op het coaxsegment als mogelijke veroorzaker. Ruis triggert o.a. de T3 meldingen. Ook de door Rowi genoemde melding in het log heeft te maken met het vermogen upstream, dat afwijkt van door de CMTS aanbevolen waarde.
Een moderator kan op afstand kijken of er afwijkingen zijn te zien. Ik heb het topic aangemeld om het signaal te laten bekijken.
Als dit niets oplevert resteert de PC en de (nu nog onbekende) grafische kaart.
@RoWi.
Ik heb de splitter er tussen uit gehaald, maar de problemen blijven hetzelfde, helaas.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 5 augustus 2022 10:50 door Ziggo Laatste versie 4.41.4622 beschikbaar in de bekende app stores Deze bevat onder andere: Android TV/Fire TV traagheid in het algemeen wordt verbeterd Onterechte ...