Ronin71

Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggogo.tv op PC via webbrowser - buffering en freezing

Ik zal het opnieuw maar eens melden.
Ik heb al jaren problemen met ZiggoGo, wat ook allang bekend is bij Ziggo zelf.
Ik kan schrijven wat ik wil hier of aangeven bij Ziggo support maar er is niemand die ergens iets op uit doet met ZiggoGo problemen.

 

Van tijd tot tijd merk ik dat er soms toch iets verandert. Heel even is het (een klein beetje) goed geweest. Dat was een paar maanden terug.
Nu ergens een week of 2 geleden is er weer iets verandert. Normaal moest ik refreshen om het kwartier tot een half uur vanwege freezing en bufferingen. Maar dat is nu nog ERGER geworden. Maalt niet uit welk kanaal.

 

Dit is wat er nu gebeurt:
Ik start ZiggoGo, nog geen 2 minuten later skipt het beeld en geluid naar voren (ZiggoGo wil dan inlopen want echt realtime lijkt niet te kunnen) waardoor ik stukjes mis van de film of serie. Dat gebeurt een paar keer en dan alleen maar bufferingen om de 2 tot 10 seconden?? En dan ook niet eventjes, nee, aan 1 stuk door, totdat alle freezes!!!
Doe ik ververs, dan gebeurt er binnen 2 minuten weer precies hetzelfde! 

 

Ik word echt helemaal gestoord hier van. Ik kan niks meer fatsoenlijk volgen!
Telkens wordt het afgedaan dat het iets bij mij zou moeten zijn qua problemen maar dat is opnieuw duidelijk het probleem van de streaming services van Ziggo.

Het was al slecht maar nu is het nog slechter geworden.

 

Ik schrijf dit omdat ik anders iets kapot ga maken in huis (ja ben pissed), nu kan ik tenminste iets van me afschrijven, maar als je me vraagt, ben je tevreden over de services van Ziggo? Dan is mijn antwoord (nog steeds) NEE!

 

Ik weet dat hier niets aan gedaan wordt, maar als ik niks meer zeg, dat weet ik zeker dat er niets gaat gebeuren.
Ik heb een dik dossier bij Ziggo juist over zaken als dit. 
Ik betaal bijna 60 euro per maand aan abonnement! Maar dat is duidelijk de service NIET waard.

Zoals altijd had ik vroeger hoge verwachting van Ziggo (voorheen @Home) maar dat is helemaal weg. Het is een log beest geworden waar duidelijk geen waarden worden gelegd aan mensen die daadwerkelijk problemen hebben met bepaalde services.

Men vindt het vreselijk maar daadwerkelijk iets goeds afleveren kunnen ze niet!

 

Het is duidelijk, had ik een goed alternatief kunnen krijgen m.b.t. ISP dan was ik allang weggeweest.

 

Uitgelicht
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Reacties
  • 1089Oplossingen
  • 9650Likes

Goedemorgen @Ronin71. Aardig frustrerend dat je al zolang problemen hebt. Ik begrijp goed dat je er dan wel klaar mee bent na zoveel tijd. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. Het probleem an sich herken ik zo direct niet als een bekende storing. Zoals je het probleem omschrijft ("Doe ik ververs, dan gebeurt er binnen 2 minuten weer precies hetzelfde! ") lijkt het erop alsof de buffer zich soms niet kan aanvullen.

 

Als eerste heb ik je internetverbinding gecontroleerd. Alhoewel ik hier wel eens een dip in het signaal zie, is dit niet extreem en zou ik niet verwachten dat dit problemen mag geven. Op enkele korte momenten na. De dips in het signaal waren trouwens op 2 juni tussen 14:00 en 16:00 en 3 juni van 18:00 tot 20:00 ongeveer. Misschien kun je dit nog relateren aan eventuele problemen die je met de internetverbinding en/of Ziggo GO had op dat moment. 

 

Om nog een beter beeld te krijgen heb ik nog enkele vragen en kun je een paar dingen testen. Veel heb je mogelijk ook al geprobeerd, maar voor de volledigheid noem ik alles even.

  • Heb je het probleem alleen bij live tv kijken? Of ook bij Replay of Movies & Series? - dit kan extra inzicht geven omdat de buffer voor live tv wat korter is.
  • Hoe vaak ervaar je het probleem exact? Speelt het altijd? De helft van de tijd? En zit er een patroon in wanneer het voorkomt (bijvoorbeeld altijd in de avond)
  • Kun je de Ziggo GO progressive web app eens proberen om te testen of het probleem daar ook voorkomt? In Chrome kun je op de puntjes rechts bovenin klikken en dan kiezen voor "Install Ziggo Go"
  • @Pasi geeft hier ook nog een goede tip
  • Welke browser gebruik je (ik  zie Brave in één van je screenshots)
  • Verder zou ik nog adviseren om een zo kaal mogelijke testsituatie te creëren. Dus eventuele browser add-ons en andere programma op de pc afsluiten en de pc zo direct mogelijk aan te sluiten. Werkt het dan goed dan kun je vanaf daar weer stuk voor stuk onderdelen activeren. 

 

Probleem gevonden!

Ziggo Go zorgt er voor dat bij mij de netwerkverbinding (ethernet) er vrijwel geheel mee stopt. (Netwerk[kaart] herstarten lost probleem voor even op.)

Het kan dus zomaar liggen aan netwerkdrivers en netwerk hardware in de PC.

Vandaar dat sommigen er wel en anderen er geen last van hebben. 

Hoi @Marinus, ik weet niet zeker of het probleem wat @Ronin71 ervaart hetzelfde is. Hij zou het kunnen testen door op het moment van de haperingen in Ziggo GO te controleren of de rest van de internetverbinding nog wel goed werkt, of net als bij jou dat de netwerkverbinding er bijna volledig mee stopt. 

65 Reacties 65
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan eens even goed op zoek naar een mogelijke oorzaak:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke browser, wat voor PC Systeem chip en ram geheugen noem maar op.

In het recente verleden toen over werdt gestapt naar de webapp kwam al naar voren dat het pc systeem flink wordt belast, dat kan mogelijk mee spelen. Naast uiteraard problemen aan de serverkant het platform bij Ziggo zelf, dat moet niet worden ontkent het kan echt aan twee kanten fout gaan. Nu met de Mini's zal dat platform zwaarder worden belast.

 

Dat is het enige zinnige wat ik hierover kan schrijven. 

Ronin71
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi Bert,

 

Dank je voor je snelle reactie.
Dit is download:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1666000000-137256qam9
2674000000-137256qam10
3682000000037256qam11
4690000000037256qam12
5698000000037256qam13
6706000000037256qam14
7714000000037256qam15
8722000000037256qam16
9730000000-137256qam17
10738000000037256qam18
11746000000037256qam19
12754000000037256qam20
13762000000037256qam21
14770000000-137256qam22
15778000000-137256qam23
16786000000-137256qam24
17794000000-237256qam25
18802000000-237256qam26
19810000000-237256qam27
20818000000-137256qam28
21826000000-137256qam29
22834000000-236256qam30
23842000000-236256qam31
24850000000-336256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.636698110343292
2Goed (Locked)37.356643907278192
3Goed (Locked)37.636665305696220
4Goed (Locked)37.356695064518273
5Goed (Locked)37.636695062440224
6Goed (Locked)37.356695067226242
7Goed (Locked)37.356695067676259
8Goed (Locked)37.356695068067264
9Goed (Locked)37.356686971049280
10Goed (Locked)37.636695062599310
11Goed (Locked)37.356695063991282
12Goed (Locked)37.636695066817262
13Goed (Locked)37.636695066312212
14Goed (Locked)37.356695061364199
15Goed (Locked)37.636695068943260
16Goed (Locked)37.356695069319260
17Goed (Locked)37.356665118887245
18Goed (Locked)37.356668545797318
19Goed (Locked)37.356665118479284
20Goed (Locked)37.356695066367319
21Goed (Locked)37.356695070437271
22Goed (Locked)36.610695071007308
23Goed (Locked)36.610695065008362
24Goed (Locked)36.610695071145418

 

 

Dit is upload:

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

158800000495.12064qam1
236000000495.12064qam4
344500000495.12064qam3
452000000495.12064qam2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00010
32.00030
42.00010

 

Ik denk dat ik weet wat je gaat zeggen (ja ik doe aan aannames): De waarden zijn goed, niets aan te zien, dus het ligt meer dan waarschijnlijk niet bij ZiggoGo services. Daar draait het namelijk altijd op uit. Dit is niet mijn eerste rodeo.

Foto's zijn bijgevoegd als bijlagen. Het Isra punt en de modem staan nog geen 1 meter van elkaar af.

Btw, het Isra punt was compleet vervangen ergens in 2015. 

 

 

 

 

Ronin71
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

IMG20220604194432.jpgIMG20220604194443.jpg

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je een schermprint willen plaatsen van de systeeminformatie van de PC?

Type daartoe in het zoekveld (W10 PC) systeem informatie). Vervolgens Windowstoets + print screen.

De opname vind je daarna in de verkenner onder beeldscherm opnamen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. "Nu met de Mini's zal dat platform zwaarder worden belast."

Ik zie van de Next mini opvallend weinig meldingen de laatste weken, als er een capaciteitsprobleem was, dan zouden er veel meer topics zijn die gaan over haperingen, momentjes en en uitval ten opzichte van eerder, nu de Next mini volop uitgerold wordt.

Het platvorm zal uitgebreid zijn.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Het werkt ook alleen optimaal in Microsoft Edge. Ook al zijn Chrome en Edge, beide built on Chromium, het werkt alleen optimaal in Microsoft Edge. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je alleen het modem gebruikt en geen TV, dan zou ik als eerste die splitter ertussenuit halen, die geeft weerstand en ik zie dat het modem volop moet versterken om Ziggo te bereiken en dat kan haperingen veroorzaken.

Kun je daarna het modem even 30 seconden van de stroom halen en weer opnieuw op laten starten en over een uur nog een keer de downstream en upstream waarden plaatsen?

Als er dan geen verbetering is, zal een (netwerk) monteur je signaal moeten gaan meten om te zien waar de weerstand zit in het signaal.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is ruis aanwezig. Daardoor ontstaan de T3 errors.

Het zendvermogen upstream is met 49 dBmV aan de hoge kant (max.51 dBmV)

Graag nog een schermopname van de netwerkhistorie. Mogelijk geeft die meer aanwijzingen.

Ronin71
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@KBX458 

Ronin71_1-1654365625352.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronin71 u heeft ongetwijfeld een reden om via de PC te kijken, ik ga er voorzichtig wel vanuit dat u ook een mediabox heeft. 

Ronin71
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Die kan er niet tussenuit. Dat is een 1 geheel ding aan de muur.

Ronin71
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ronin71_0-1654365965677.png

 

Ronin71
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb alleen de ConnectBox als modem er tussen. Uiteraard bekabeld van Modem naar PC.
Klopt, ik kijk uitsluitend ZiggGo via PC.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hmm @KBX458 wat denk jij over die unicast regel? 

Ronin71
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

De modem is toevallig vandaag al van het stroom afgehaald geweest omdat ik constateerde dat mijn verbinding niet lekker was, in het algemeen.
Dus de modem loopt in ieder geval op dit moment met de nieuwst config (als die er is).

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronin71 het gaat om de POA 1B die kan er af dan de kabel direct in de aansluiting.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De systeemconfiguratie heeft voldoende capaciteit met 4 cores. Wel is het niet meer het jongste. De CPU is in Q4 van 2007 uitgebracht. 

Ik denk toch eerst aan de ruis op het coaxsegment als mogelijke veroorzaker. Ruis triggert o.a. de T3 meldingen. Ook de door Rowi genoemde melding in het log heeft te maken met het vermogen upstream, dat afwijkt van door de CMTS aanbevolen waarde.

Een moderator kan op afstand kijken of er  afwijkingen zijn te zien.  Ik heb het topic aangemeld om het signaal te laten bekijken.

Als dit niets oplevert resteert de PC en de (nu nog onbekende) grafische kaart.

Ronin71
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@RoWi. 
Ik heb de splitter er tussen uit gehaald, maar de problemen blijven hetzelfde, helaas.

Uitgelicht topic