1
Vraag
2
Reageer en help mee
C.J.KOSTER

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ziggogo.tv meldt: 'Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. 1002'

Mijn vraag: Ik krijg nu de volgende melding, was voorheen niet zo met deze site. Wat kan ik het beste doen om dit probleem te tackelen?

Ziggogo.tv meldt:  'Niet beschikbaar' Deze video kan niet worden afgespeeld. 1002

Groet, Chris.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Foutcode 1002 kan voorkomen in de volgende situaties:

 

  • Maak je gebruik van een VPN of van een alternatieve DNS? Dan is het mogelijk dat je tegen een foutcode aanloopt, we kunnen (ook al staat de VPN gewoon in Nederland) niet garanderen dat dit altijd werkt.

 

  • Maak je géén gebruik van een VPN of alternatieve DNS? Controleer dan of je mogelijke add-ons hebt (of andere software) die erop van invloed kan zijn. Controleer ook of een andere browser hetzelfde probleem geeft en of je browser up-to-date is.

 

Dit topic is gesloten. Loop je ondanks bovenstaande punten te hebben gecheckt nog steeds tegen een foutmelding aan? Start dan een nieuw topic en deel daar zoveel mogelijk details.

118 Reacties 118
Marcel051972

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex,

zal ik later moeten nakijken (was niet op mijn eigen adres). Kom ik dus op terug.

Ahead

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mee eens. Ben totaal geen techneut dus sorry. Al eerder gemeld. Heb geen VPN. Nergens. Ligt volgens mij aan signaalonderbrekingen. Als ik via de app op comp Ziggo Go of KijkTv via Chrome kijk en een "Helaaas gaat m niet worden" melding krijg zijn ook direct de instellingen van mijn bewakingscamera weg. Dusssss. Mij wel duidelijk 🙂

Ahead

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vanavond live WK gekeken met Ziggo Go. Talloze malen er uit gegooid net als de camera-instellingen. Nu een programma aan het terugkijken via Ziggo Go. Talloze malen onderbroken met de 1003 (geen 2) code

Idee om een aantal mensen de dag en tijden te noteren wanneer het wordt gestopt om te zien of het tegelijk plaatsvindt en dus een signaalonderbreking betreft??

Ronin71

Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Eergisteren en gisteren geen probleem met kijken naar het WK via ZiggGO (behalve de verstoringen die er altijd al zijn, sta er niet meer raar van te kijken).
Maar vandaag, zowel op de app als via een chrome browser krijg ik ook de vermelding dat de video niet afgespeeld kan worden. 1002

WTF is dat nu weer!!?!!

Waarom maakt Ziggo er altijd zo verschrikkelijke puinhoop van?
Ik heb jaren problemen met ZiggoGo en ik heb duidelijk het gevoel (ook al een hele poos) dat men het toch niet meer gaan oppakken. 
Ziggo heeft liever dat je gewoon maar betaalt en niet teveel zeurt. Mocht je willen zeuren, ga dan maar naar de Ziggo Community.. en daar zitten we dan... helpt het? Nee.
Ik hoor constant dat alles wordt onderzocht maar tot een oplossing komen doen ze nooit!

Zeer teleurstellend. Het is dat ik helaas geen andere ISP kan krijgen anders was ik allang weggegaan bij Ziggo.
En iets compenseren zit er ook niet in.
Om te kotsen, bah.

peternator

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook hier sinds vanmorgen geen beeld via Next Mini, Go app(s), en via browser (zowel Firefox als Chrome op verschillende apparaten). Op Next mini alleen een vogel met een kabel in z'n bek, in de browser en app afwisselend code 1002 en 2001.

 

En dan nu het interessante:

Via 5G op m'n T-Mobile verbinding werkt Ziggo Go wel 😉 Iets niet goed in het netwerk van Ziggo, lijkt het.

 

 

Update 13:30: Het werkt weer via eigen netwerk (bedraad en wifi). Geen idee waarom. Niets veranderd. Er was geen storing gemeld, of was er stiekem toch een storing?

Ronin71

Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Tuurlijk hadden zij storing. Maar niet verder aangeven dat er een verstoring was!
Bij het aanmaken van deze reactie stond de service nog op geen verstoringen! (natuurlijk...)

Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Iets andere code ,reaktie verplaatst naar ander topic

LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Zelfde probleem, ziggo go werkte probleemloos en nu sinds vanavond deze vervelende error

UserFrank

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook ik ervaar het de ene keer wel en de andere keer niet. Mogelijk updates o.i.d. i.c.m. VPN.

Als je toch wat wilt kijken, lukt het mij wel een opname te starten en vervolgens direct semi-live' mee te kijken. dat werkt dus wel!

 

Succes en we wachten op het bevrijdende antwoord...!

 

Marcel051972

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex,

heb het zojuist nagekeken:

op een tablet via Wifi komt er wel live video in beeld. Een direct op het modem aangesloten pc laat geen live video zien. Wanneer je echter een paar seconden terug gaat, verschijnt er wel beeld.

Bij het opstarten van de app (of via ziggogo.tv) lijken de tegels van de zenders ook niet 'ververst' te zijn (je ziet het logo van NED 1, waar normaal een schermafbeelding van het actuele programma zou staan).

Dus al met al, nog steeds geen positief resultaat.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Er waren afgelopen weekend issues met deze foutcode waarbij er een relatie was met alternatief DNS-gebruik. Dat is inmiddels opgelost! Mocht je toch nog tegen deze foutmelding aanlopen, dan hoor ik het graag!

 

De situatie omtrent VPN-gebruik blijft wel hetzelfde; hierbij kun je nog steeds tegen deze en soortgelijke foutcodes aanlopen. Dat wordt niet ondersteund.

EJPvdM

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dit probleem heb ik al sinds juni....wanneer stopt Ziggo eens met nog steeds dezelfde domme vragen te stellen die al zo vaak gesteld zijn. Vanmiddag kon ik niet eens meer inloggen op Go op mn Apple telefoon....???? Volgens Ziggo was er geen storing.... Ik denk dat de moderator ( 1e lijns klantenservice Ziggo ) ons al een half jaar aan het uitlachen is en geen voet aan de grond krijgt bij technisch applicatiebeheer (2e en 3e lijn support) van Ziggo.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik had het graag toegegeven als het zo was, @EJPvdM - Maar helaas.

 

We stoppen met vragen stellen als ze beantwoord zijn en we vanaf daar verder kunnen. 

 

Ten tijde van de update in juni was er een storing gaande met deze foutcode, dat is opgelost. Daarna kregen we veel meldingen van klanten die een VPN gebruikten en tegen deze foutmelding aanliepen. Dat is as designed. We ondersteunen het gebruik van een VPN of soortgelijke dienst in combinatie met ZIggo GO niet. Zelfs al werkte dat voor je vóór de update wel. Tot slot was er vorige week een probleem met een alternatieve DNS, maar ook dat is opgelost. GIsteren was er een kortstondige storing die diezelfde avond nog is opgelost.

 

Er loopt dus niets collectiefs voor deze specifieke foutmelding. Wat ook betekent dat als je het nog steeds ervaart, we hier verder in moeten duiken. 

Javin

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zit al maandn op dit forum,de storingen liggen overal aan behalve aan ziggo,denk een beetje programmeur dit in een scheet oplost,vraag anders ff aan netflix,prime viaplay hoe zij dat doen?!!

Snel

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dan heeft KPN het beter voor elkaar. Wens je een goed werkende TV stream/ app te hebben dan zal je moet overstappen de KPN. Ziggo is een te groot log bedrijf geworden met te veel macht.  Als het geld maar binnenkomt is mijn mening

 

Javin

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

kpn heeft hier in dorp amper 100Mbps

Javin

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Na snelheidsverhoging naar 1000Mbps zelfde storingen nu uitgebreid met eens in de 5 min bufferen waarna de boel in een storing naar keuze uitvalt.

Zelfde storing met wifi welke zijn al maanden bekend aan ziggo.Nu graag eens een oplossing!

Oja nee ik heb geen VPN,goh waar zou t dan aan liggen?

EJPvdM

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Waarom stoppen jullie dit topic niet gewoon, er wordt toch niets aan gedaan, de DNS en VPN issues lossen mijn probleem en vele andere met helzelfde probleem niets op.

Javin

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

na veel zg updates en geen vp gebruiken:) eens een andere browser instald,en?al enige uren storing vrij gekeken:)

Dus Ziggo maak je software compatible met iedere browser,ook nog belangrijk boven de 1920x1080 res krijg je weer storingen!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic