1
Vraag
2
Reageer en help mee
C.J.KOSTER

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ziggogo.tv meldt: 'Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. 1002'

Mijn vraag: Ik krijg nu de volgende melding, was voorheen niet zo met deze site. Wat kan ik het beste doen om dit probleem te tackelen?

Ziggogo.tv meldt:  'Niet beschikbaar' Deze video kan niet worden afgespeeld. 1002

Groet, Chris.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Foutcode 1002 kan voorkomen in de volgende situaties:

 

  • Maak je gebruik van een VPN of van een alternatieve DNS? Dan is het mogelijk dat je tegen een foutcode aanloopt, we kunnen (ook al staat de VPN gewoon in Nederland) niet garanderen dat dit altijd werkt.

 

  • Maak je géén gebruik van een VPN of alternatieve DNS? Controleer dan of je mogelijke add-ons hebt (of andere software) die erop van invloed kan zijn. Controleer ook of een andere browser hetzelfde probleem geeft en of je browser up-to-date is.

 

Dit topic is gesloten. Loop je ondanks bovenstaande punten te hebben gecheckt nog steeds tegen een foutmelding aan? Start dan een nieuw topic en deel daar zoveel mogelijk details.

118 Reacties 118
pe1nwk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met Browser Firefox 94.0 (64-bits), Fedora Linux:

Niet beschikbaar, deze video kan niet worden afgespeeld. 1002

 

Instelling 'DRM-beheerde inhoud afspelen' staat aan

Als uitgezet wordt, meldt de browser: U moet DRM inschakelen om bepaalde audio of video af te spelen.

De foutmelding van ziggo is dan: Het afspelen via deze browser wordt niet ondersteund.

Als DRM weer aangezet wordt, meldt de browser: 'Firefox installeert onderdelen die nodig zijn voor het afspelen van de audio of video op deze pagina'. Klinkt veelbelovend, maar het helpt niet.

 

Met chromium browser Versie 94.0.4606.81 (Officiële build) Fedora Project (64-bits):

Niet af te spelen, Het afspelen via deze browser wordt niet ondersteund

Deze browser heeft inderdaad geen DRM ondersteuning.

 

Met live TV van npostart werkt het overigens wel, maar afspelen stopt regelmatig.

 

Ik had gehoopt dat Ziggo niet met die flaky DRM technologie zou werken (widevine van Google). Het is complexe technologie waar Ziggo geen controle over heeft en dus ook geen garanties over kan geven. 

Ik begrijp wel dat bepaalde content beschermd moet worden, maar als je je identificeert met 2-factor authenticatie als betalend abonnee, zou je een gewone stream moeten krijgen. 

 

Javin

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Tot nu is er weinig of niks verbeterd ,kijk meer viaplay,youtube en prime tegenwoordig,top beeld enz alle 3,eerste provider die snel internet en  mobiel tv levert heeft mij als klant,zet gewoon de oude redelijker werkende versie terug online en ontwikkel deze na maanden nog steeds slecht werkende door tot ie goed werkt,dit is voor een groot bedrijf als ziggo lachwekkend en treurig,succes!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @PatrickMo,

 

Dat is heel specifiek, dank voor je melding. Van welke browser maak je gebruik? En ervaar je dit ook in andere browsers?

Jos P

Level 6
  • 81Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

Een vergelijkbare melding "video kan Niet worden afgespeeld. 500" bij een opgenomen aflevering van "ziggo race cafe" van 19-08

Werkt inloggen in Mijn Ziggo wel: ja
Probleem omschrijving: opgenomen aflevering afspelen geeft melding video kan Niet worden afgespeeld 500
Komt het probleem voor in de app, TV app (AppleTV / Amazon Fire, Android TV) of op ziggogo.tv: in de android tv app (Philips tv), in de android app. Op de mediabox NEXT en Op de webpagina werkt het wel.
Indien app, welke app versie gebruikt de klant: (Apple: (profiel)  / Android (menu) –> instellingen –> onderaan staat versie x.xx.x) app versie op tablet telefoon en tv 4.41.4622
Indien ziggogo.tv, welke browser + versie: browser chrome (werkt gewoon)

Indien Ziggo GO TV app, voor welk apparaat (AppleTV / Amazon Fire, Android TV)
Merk + Type apparaat: android tv Philips tv
Besturingssysteem + versie: 
Werkt het op andere apparaten wel: ​​​​​​in de browser wel en mediabox next ook

Snel

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

De problemen worden maar niet opgelost met Ziggo go. Via windows, onafhankelijk van de browser, blijft een probleem om naar tv uitzendingen te kijken. ik vraag me dan dan ook of @Alex @ziggo@ziggo zijn klanten welserieus neemt. In mijn ogen totaal niet. tevens wordt de service samen Vodafone er niet beter op. Het wordt je alleen maar makkelijker gemaakt om te overstappen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jos P, dank voor je uitgebreide melding. Ontzettend gek dat je tegen deze melding aanloopt. Foutcode -500 zagen we eerder bij adult content, maar herken het hier niet. Ik zie dat dit programma wel via Replay TV te kijken is, wat dus ook duidt op dat er niets mis is met aflevering zelf. Ik vrees dat dit een incident is waar we niets meer aan kunnen doen, mocht het toch vaker voorkomen, laat het vooral weten!

Jos P

Level 6
  • 81Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

Ik heb trouwens exact hetzelfde probleem bij de opgenomen uitzending van "the inside line" van do 18-08 1:30
de uitzending van "GP confidential" geeft ook die melding maar dan met nr 1 en niet 500.
Ook hier werkt het op de webpagina en de Next wel. en via replay tv op alle apparaten.
Alleen de opname is niet vanaf android apparaten (TV met android TV, chromecast met google TV en de apps op de telefoon) te bekijken.

Leen01

Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik krijg sinds vandaag de melding 'kan niet worden afgespeeld in deze browsers' o.i.d.

Op mijn telefoon geen problemen. Ik gebruik Chrome (geüpdatet).

Javin

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

app werkt sinds paar dagen goed,alleen zeer hinderlijk t geluid is niet synchroon,monden bewegen nog als geluid gestopt is.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Leen01 - Ervaar je dit nog steeds? Op wat voor apparaat kijk je?

 

@Javin - Dat is zeker hinderlijk. Ervaar je dit bij alle programma's? Zowel bij live tv als replay?

Ahead

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb gisteravond geprobeerd de aflevering van Vandaag Inside te kijken met mijn nieuwe Lenovo laptop (week oud). Programma werd meer dan 15 (!) keer onderbroken met verschillende meldingen of bleef een tijd hangen. Meldingen bijgevoegd

Leen01

Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ja, ik kan Ziggo Go alleen op mijn mobiel gebruiken. Op mijn PC kom ik niet eens voorbij het inlogscherm....

Leen01_0-1661976516531.png

 

Javin

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

dit  loopt al weken,denk reageren geen nut heeft,er gebeurt gewoon niks.!

nosijben

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het zelfde probleem. Ik krijg alleen beeld als ik via Chrome inlog en de instellingen op 'incognito' zet.

Snel

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik krijg het idee dat Ziggo het geen reed interesseert hoe hun applicaties werken. ze krijgen hun geld toch. de APP werk nog steeds totaal niet. ongeacht welk device. windows/browser/android. De service is dan ook ver te zoeken.

@Ziggo. zorg ervoor dat jullie systemen werken.

Dela-D

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan geen live tv meer kijken via de ziggogo.tv site (4.41.4622+1401 prod) op mijn Windows 11 PC met Edge (105.0.1343.27 64-bits)

 

Ik krijg continue de melding "Deze video kan niet worden afgespeeld. (301x)"

Meestal is de code 3014, 3015 of 3016

 

Als ik een serie probeer te kijken, dan probeert hij deze 3x te starten en vervolgens verschijnt dezelfde melding.

 

Dit werkt op Chrome wel allemaal goed overigens.

Ahead

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn eerdere reactie was met de app. Vandaag weer drama. Dus Chrome geprobeerd. Kreeg nu tig keer verschillende onderbrekingen met diverse "oorzaken" zoals eerder maar nu ook met " Deze video kan niet worden afgespeeld. 1003"  Een nieuwe weer waar anderen ook last van hebben. Voor mij wordt het Kijk TV.

Leen01

Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan inmiddels wel weer inloggen, maar nu krijg ik opnieuw de melding dat mijn browser niet ondersteunt wordt (Chrome). Ook in incognito modus geprobeerd, maar evenmin succes.... Op mijn telefoon werkt het wel (via de app).

Leen01

Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het geprobeerd in Firefox en daar werkt Ziggo Go wel. Alleen zou het in Chrome ook moeten werken. Ik heb geupdate naar de laatste versie en de Chrome instellingen gereset naar de standaardinstellingen. Geen suc6 dus.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @nosijben, als het in incognito-venster wel werkt, duidt op een mogelijk probleem met een plug-in/addon van Chrome of een cookie. Wil je eens kijken of het goed werkt als je deze verwijdert en/of checkt welke plug-in hierop van invloed kan zijn?

 

@Dela-D - Als de foutmelding constant voorkomt, is het mogelijk netwerkgebonden, ook al werkt het in Chrome wel. Je kunt bijvoorbeeld de melding krijgen als je achter een VPN of DirectAccess zit. Is zoiets van toepassing? 

 

@Ahead - We werken altijd aan algehele verbetering van performance, maar als het zó vaak blijft uitvallen, moeten we mogelijk ook kijken naar individuele situaties. Gebeurt dit nog steeds bij elke stream die je kijkt of zijn er ook momenten waarbij het wel goed gaat?

 

@Leen01 - Heel apart dat je deze melding blijft krijgen. Welke exacte versie heb je nu? Dat kun je controleren rechtsboven bij de 3 puntjes > Instellingen > Over Chrome

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic