1
Vraag
2
Reacties
JoVer

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggogo.tv buffering

Vanmiddag formule 1 proberen via browser op paina ziggogo.tv. niet te doen continu buffering en soms moest ik opnieuw opstarten. Zat dicht bij wifi punt. Opstarten van zender gaat heel traag (soms wel minuut). Vroeger gebruikte ziggogo app en had ik nooit deze problemen. Heb helaas het einde moeten missen, omdat de zender niet kon worden opgestart. Djt is toch geen vooruitgang.

54 Reacties 54
hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Website ( Ziggo GO ) werkt alleen bij real time kijken en niet bij terug kijken. Bij terug kijken alsmaar “buffering” dus waar hebben we het over?

Het is dus amateuristisch gemaakt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Real time werkt met een gedeelde stream voor alle kijkers. Bij terugkijken heeft iedereen een "eigen" stream dat is voor het achterliggende systeem een zwaardere belasting, dat maakt voor de website of de app verder geen verschil.

Dat heeft weinig te maken met amateurisme dat is puur de techniek. 

Het valt mij ook op dat vooral bij terugkijken er meer buffering lijkt te zijn ten opzichte van live kijken, ik merk daarbij geen verschil tussen de app en de website.

hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Dan deugt de verbinding niet ! ( ligt niet aan tablet )

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
hb1295 wrote:

Dan deugt de verbinding niet ! ( ligt niet aan tablet )

Dat is te kort bocht, het zal de optelsom van meerdere zaken zijn 

hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Slechts een zaak. Kabelmodem met ingebouwde router is niet meer van deze tijd.

Alles werkt tegenwoordig op hogere waarden. Dus loopt ZIGGO achter.

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Toch leuk dat je andere apparatuur maar de schuld blijft geven, terwijl het hier prima werkt 

hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Ik ben niet enige die er last mee heeft. Dus kennelijk heb je geluk.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
hb1295 wrote:

Slechts een zaak. Kabelmodem met ingebouwde router is niet meer van deze tijd.

Alles werkt tegenwoordig op hogere waarden. Dus loopt ZIGGO achter.

We dwalen af maar hoezo niet?

Zonder router geen internet op meerdere apparaten. Nu haal je zaken door elkaar.

hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Nee hoor… met losse router vroeger nooit last.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
hb1295 wrote:

Nee hoor… met losse router vroeger nooit last.

Dat staat echt los van het probleem wat je met Ziggo Go hebt.

Op zich hoeft er in het modem van een provider geen router of wifi, dat houd wel in dat de consumenten weten wat ze doen. 

Dat je voorheen minder last had zal andere redenen hebben. Wat is vroeger, Ziggo en de overige providers geven al vrij lang gecombineerde apparaten uit.

hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Elke verbinding van een url -site werkt via je kabelmodem/router. Staan er andere sites of programma's open dan wordt die verbinding trager. Een tablet heeft WIFI terwijl een pc bekabeld kan zijn. Elke snelheid is bekabeld hoger dan WIFI . Er zijn reeds routers die die snelheid van de huidige kabelverbinding kunnen benaderen. Het kabelmodem van ZIGGO heeft een ingebouwde router.  Stel je hebt dan ook nog een VPN-verbinding dan wordt die router enorm traag. Je kan je snelheden op verschillende manieren testen zoals ook bij de speedtest. Heb je een gemiddeld abonnement ( wat overigens ook al erg duur is ) dan houd je bijna geen snelheid meer over. Zelfs bekabeld. Je Wifi wordt traag. Alleen duurdere WIFI-versterkers kunnen je helpen. Een app werkt anders maar verzamelt ook veel informatie wat veel mensen niet weten. Dus elke moderne tablet heeft er mee te maken. Ook de reden waarom “oudere apparatuur “ al niet meer ondersteund kan worden. De capaciteit is niet direct het probleem maar puur dus een kabelmodem met ingebouwde router.  Zet je er een goede eigen router bij dan is probleem over.

René 1

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi JoVer, ik heb precies hetzelfde probleem.Ik wou graag weten is dit nu opgelost? En zo ja wat heb je dan gedaan om dit weer opgelost te krijgen.Gr.René

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@René 1 leuk dat je de Ziggo Community even komt bezoeken. De persoon die je aanhaalt heeft diens oplossing al bijna twee jaar geleden gegeven, ik weet niet of die je vraag gelezen heeft.

Maar gelukkig is er meer kennis en kunde aanwezig. Want een bufferende App of browser is natuurlijk altijd irritant. Op welke apparaten ervaar je dit? Ook op je eventueel bekabelde verbindingen van Ziggo? En dan zowel via de App als browser? Werken andere diensten, als Youtube, wel vlot? We horen het graag, aan de hand daarvan helpen we je graag verder!

Wat je alvast even kan proberen zijn deze tips, onder het kopje ''afspelen lukt niet''.

René 1

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Jacob, van alles al geprobeerd zowel in de app en de browser.You Tube en de rest werken allemaal prima.Speedtest gedaan was goed.Maar ik las ergens dat Tablets met minder werkgeheugen moeite hebben met de Ziggo Go app.Die van mij is van 2018.Kan dit een probleem zijn? De rest is alles goed ook op mijn telefoon geen probleem Alleen op mijn Tablet

Gr.René

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@René goed dat je dat even hebt bekeken. 

Zoals inderdaad eerder in dit topic is aangehaald bij de 'gekozen oplossing' kan minder werkgeheugen inderdaad voor problemen zorgen. Klopt! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic