T_i_T

Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ziggogo problemen met Firefox

Ziggo go was aan het klagen over niet meer ondersteunen van oude versie 78.### (esr).

NB ESR is de versie die stabiel wordt geacht voor OS (Extended Service Release; wel veiligheids updates, geen toeters en bellen).

 

Firefox 88.## geinstalleerd gaat paar dagen goed; ook andere systeem update (versie 89.##).

Nu doen geen van beide het meer.  Een systeem heeft de Ziggogo een alternatieve tijd offset verzonnen, andere loopt de ziggo klok goed maar doet ook niet veel.

 

Vreemdste is dat kanaal "Love nature" het op beide systemen wel gewoon doet.

39 Reacties 39
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Merkwaardig, zeg! Werkt het op die Windows 10 pc wel op een andere browser zoals Chrome? 

Wat betreft Incognito modus. Sinds 4 mei is het as designed niet meer mogelijk om Ziggo Go in de private (incognito)  modus te gebruiken. Als de webapp is geïnstalleerd vanuit een browser in incognito modus of als cookies worden geblokkeerd treedt deze melding echter ook op en is te verhelpen door de webappp opnieuw te installeren en cookies te accepteren. Maak je gebruik van een VPN verbinding, add blocker of incognito modus? Als dat zo is dan dien je dit uit te zetten om Ziggogo.tv te kunnen gebruiken. De melding kan ook in de web app optreden als deze is geïnstalleerd vanuit een incognito scherm, verwijderen en herinstalleren vanuit de normale modus verhelpt dit. Staat incognito modus uit en wordt er ook geen gebruik gemaakt van een VPN verbinding of een app blocker? Dan is de workaround alle cookies toestaan voor dit domein.

T_i_T
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Firefox update 89.00 >> 89.0.1

Widevine nog steeds 4.10.1582.2

Geen update voor Widevine te forceren.

 

Geen verschil

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Vincent heeft behoorlijk wat suggesties en vragen gesteld in zijn laatste reactie. Wat maakt precies geen verschil?

T_i_T
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wat betreft Incognito modus. Sinds 4 mei is het as designed niet meer mogelijk om Ziggo Go in de private (incognito) modus te gebruiken.
-Ik heb geen probleem met incognito modus

Als de webapp is geïnstalleerd vanuit een browser in incognito modus of als cookies worden geblokkeerd treedt deze melding echter ook op en is te verhelpen door de webappp opnieuw te installeren en cookies te accepteren.
-Ik gebruik geen WEB APP

Maak je gebruik van een VPN verbinding, add blocker of incognito modus? Als dat zo is dan dien je dit uit te zetten om Ziggogo.tv te kunnen gebruiken.
-Ik gebruik geen VPN, add blocker of Incognito modus

De melding kan ook in de web app optreden als deze is geïnstalleerd vanuit een incognito scherm, verwijderen en herinstalleren vanuit de normale modus verhelpt dit.
-Ik gebruik geen WEB APP

Staat incognito modus uit en wordt er ook geen gebruik gemaakt van een VPN verbinding of een app blocker? Dan is de workaround alle cookies toestaan voor dit domein.
-De Windows 10 machine en Chrome book zijn niet om tv te kijken, enige oplossingen voor die dozen zijn niet relevant.

-Ik heb een computer die vorige maand alle kanalen kon spelen en voor zover mogelijk replay ondersteunde. Debian stretch OS opnieuw geinstalleerd, nieuwste FF update, alles staat open.

NB het regent niet en de Linux boxen geven alleen Love Nature

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Dat is verhelderend, bedankt voor de antwoorden. Maar zo te lezen krijg je ondanks dat nog een steeds een melding over een verouderde browser? Check dan voor de zekerheid of je kunt updaten via chrome://settings/help en Firefox help of de smartphone app installeren (dus niet de web app uit de browser). We lezen graag of dit verschil maakt.

T_i_T
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Firefox update 89.0.1 >> 89.0.2

Widevine nog steeds 4.10.1582.2

Geen update voor Widevine te forceren.

 

Geen verschil alleen Love Nature live

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Daar kan het niet aan liggen, @T_i_T

Kun je eens screenshots sturen van wat je precies te zien krijgt?

Wellicht kunnen we daar nog iets uit halen

T_i_T
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Kanalen en programmas beschikbaarKanalen en programmas beschikbaarGeselecteerd, afspeelbaarGeselecteerd, afspeelbaarDuurt soms minutenDuurt soms minutenMeldingMelding

T_i_T
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

"Daar kan het niet aan liggen"

Het probleem is niet de versie Widevine, maar de versie Liberty Global.

De browsers die nog wel functioneren gebruiken een hogere versie Widevine.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor de screenshots. Waar ik nog even benieuwd naar ben, wat als je kiest voor "TV Kijken" en vanuit daar de zender selecteert? Krijg je dan wel gewoon het programma te zien? En On Demand content, is dat beschikbaar?

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@T_i_T,

Werkt alles wel op uw mobiel als u via uw WiFi netwerk het zelfde probeert en of de hotspot functie gebruikt?

 

Er zijn inderdaad wel diverse foutmeldingen echter geen "400 Bad Request Error" welke voorkomen dat ik de services niet kan gebruiken.

 

Wel apart dat Widevine bij u niet bij te werken is naar de meest recente versie.

 

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @T_i_T , het is al weer een paar dagen stil op dit topic. Ervaar je dit probleem nog steeds of heb je met de laatste 3 reacties de oorzaak gevonden? 

T_i_T
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Firefox V 90.0.1 Widevine still 4.10.1582.2

geen verandering

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@T_i_T,

Het is dus netwerk onafhankelijk je krijgt altijd een 400 bij de authenticatie server?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @T_i_T

 

Ik heb me hier iets verder in verdiept. Het was voor mij ook een kleine raadsel.

Het schijnt dus dat deze versie wordt geblokkeerd vanuit het antivirusprogramma.

Eventueel kan de app als uitzondering worden toegevoegd in de virusscanner, of er kan een andere virusscanner worden overwogen.
Heb je dat al eens getest?

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Jamyla,

Welk antivirus programma blokkeert juiste werking van Ziggo Go?

T_i_T
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Gee app en geen virusscanner:  Debian Linux

 

Firefox V 90.0.2 Widevine still 4.10.1582.2

geen verandering

 

Windoze werkt OK, Chromebook OK, Linux 32 based hardware nogo

alle kanalen Timeout _behalve_ Love Nature

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

In het verleden zijn dit vooral antivirusprogramma's als AVG en Avast geweest die hierop impact hadden. Ik zie dat deze problemen inmiddels volledig zijn opgelost met updates in de app. Hier mag je nu eigenlijk geen last meer van hebben, @Jonathan-458

 

@T_i_T had je de tip van @Jonathan-458 ook gezien en wil je daar een terugkoppeling op geven? 

Als ik het hele topic lees en mij meer verdiep in de situatie, begin ik het alleen maar lastiger te vinden. Het is duidelijk dat jij je heel erg vast wilt houden aan het gebruik van Firefox, waar het dus niet in werkt en waar ik persoonlijk steeds minder van begin te begrijpen. Er voegen zich ook geen andere gebruikers aan dit topic toe met dezelfde problemen. Er zijn juist wel weer gebruikers die laten weten dat het bij hun wel werkt in Firefox. Als ik het zo lees in je reacties, verwacht jij dat het in de build van Ziggo GO zit. Als dit het geval zou zijn, zou ik toch verwachten dat veel meer mensen hier last van hebben. Tot zoverre lijkt het op een individueel probleem. 

 

Er is ook een aantal keer al uitgevraagd hoe andere apparaten, browsers of hoe het werkt op andere verbindingen, daar krijgen we niet echt een verhelderend antwoord op. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het dan ook knap lastig vindt om je verder te helpen. 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Marije & @Jamyla ,

Zoals ik @T_i_T nu begrijp heeft hij dus alleen een issue met gebruik van Ziggo Go op Linux distri Debian OS (9) Stretch 32bit versie i.c.m. Firefox. Heb hier ook volledig  overheen gelezen.

 

Dus die tips van mij gaan niet werken...

T_i_T
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Jonathan-458  _  begrijpt het. Het is geen groot probleem, behalve dat de 32 bit versies van OS en FF dus geen updated Widevine meer krijgen.

Ik heb bijna een half jaar kunnen kijken op deze machines nu dus niet meer. Wat ik ervan begrijp kan het zijn dat Google ooit nog een 32 bit update geeft, maar of en wanneer zie ik niet.

 

De machine op 64 bit laten draaien geeft problemen, mag een GigaHertz je meer zijn.

Dat ik Love Nature kan zien heb ik eerder bij een nieuwe TV gezien deze "staat niet in de lijst" aldus Ziggo.

Blijkbaar is dit een niet of minder zwaar gecodeert kanaal.

Uitgelicht topic