Johnsong

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggogo nieuw: Teleurgesteld in update

Als frequent gebruiker van Ziggogo op mijn laptop, ben ik zwaar teleurgesteld in de laatste 'update'. Overigens lijkt het meer op een totale rebuilt maar goed. Een lijstje met problemen:

 

1. Ik moet ook bij Ziggogo tegenwoordig mijn VPN uitezetten anders mag ik Ziggogo niet gebruiken. Dat komt er op neer dat ik mijn beveiliging uit moet zetten, bizar als je bedenkt dat ik ook moet inloggen;

2. Als ik een programma terug kijk, kan ik soms niet vooruit of achter uit of pauzeren. De balk is verdwenen. Ik moet dan afbreken en maar opnieuw beginnen;

3. Bij het inloggen zijn de velden niet meer bereikbaar voor mijn password app (als Dashlane) dus ik moet telkens mijn username en password opzoeken en handmatig in de velden plakken. Wie verzint dat toch.

4. Iedere keer dat ik inlog krijg ik datzelfde irritante schermpje met de tekst : "Nieuwe functies Ziggogo app, veel plezier"

 

Met dit soort voor de hand liggende issues vraag ik me altijd af of er eigenlijk wel zoiets als een usability test wordt uitgevoerd of dat de nieuwe versie er maar gewoon ingegooid wordt. Samenvattend; ik ben weer niet blij met Ziggo.

Niet on topic: nadat Ziggo wat voor mij had afgewerkt i.v.m. wijzigingen, kreeg ik een email met de vraag "hebben we het goed gedaan?"Ik ben er aan begonnen en ben er mee gestopt want ik kreeg een waslijst met niet ter zake doende vragen. De snelheid - voor zover dat al belangrijk is - van Ziggo is prima. De rest vraagt om tal van verbeteringen.

 

6 Reacties 6
Eleshar

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Volume instelling wordt ook niet onthouden.

Daarnaast werkt het klikken op de play-knop niet. Enige wat die nog doet is de keuze geven tussen live kijken en vanaf begin afspelen.

Dan is er nog het issue dat regelmatig de melding dat de content niet afgespeeld kan worden verschijnt.

En het regelmatig opnieuw moeten inloggen is ook niet waar ik op zit te wachten.

 

Al met al een zeer grote stap achterwaards wat quality of life betreft in het gebruik van Ziggo Go.

Echt lekker werkte Ziggo Go nooit, maar nu is het slechter dan het al was. 

Ik vraag me af wie het voorelkaar  krijgt om voor zoiets groen licht te geven om het live te zetten. 

Alsof er helemaal niks getest is.

 

zeiler

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Paar dagen geleden lade ZigoGo op de PC heel anders op dan daarvoor (Chrome - Humax 5300) en sindsdien steeds allerlei problemen EN WAAROM KAN JE DE SPATIEBALK NIET MEER GEBRUIKEN OM TE STOPPEN EN WEER DOOR TE GAAN. want de weergave van de speelknoppen en balk zijn vaak helemaal weg. Enige oplossing dan Pagina weer vernieuwen.

- waarom wordt het scherm boven en onder donkerder als je met de muis klikt, waarom niet alleen het onderstukje achter de afspeelbalk. En een balkje boven, en het blijft ook veel te lang donker.

- Waarom stopt afspelen helemaal en staat er dat ik een abonnement nodig heb. Dag later vervolg kijken film, krijg nu een donkere rechthoek linksboven en geen reactie meer op mijn muis. Moet Ziggotv.nl opnieuw starten.

- Maar meestal wordt er helemaal niet meer gereageerd op muisklikken en kan/moet je de pagina weer vernieuwen.

 .

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

Allereerst dank voor jullie meldingen! Ik ben allereerst even benieuwd op wat voor apparaat (en eventueel browser) je gebruik maakt van Ziggo GO. Ik loop de punten even bij langs:

 

Ik moet ook bij Ziggogo tegenwoordig mijn VPN uitezetten anders mag ik Ziggogo niet gebruiken. Dat komt er op neer dat ik mijn beveiliging uit moet zetten, bizar als je bedenkt dat ik ook moet inloggen;

Dit is helaas goed mogelijk. Welke melding krijg je als je hem niet uitschakelt?

 

Als ik een programma terug kijk, kan ik soms niet vooruit of achter uit of pauzeren. De balk is verdwenen. Ik moet dan afbreken en maar opnieuw beginnen;

Dit zou niet meer voor mogen komen. Onthoud dat de balk niet meer verschijnt bij hoveren, maar bij klikken.

 

Bij het inloggen zijn de velden niet meer bereikbaar voor mijn password app (als Dashlane) dus ik moet telkens mijn username en password opzoeken en handmatig in de velden plakken. Wie verzint dat toch.

Deze is bekend en wordt verder onderzocht!

 

Iedere keer dat ik inlog krijg ik datzelfde irritante schermpje met de tekst : "Nieuwe functies Ziggogo app, veel plezier"

Deze hebben we in onderzoek, ik concludeer hieruit ook dat je constant opnieuw moet inloggen? 

Ruud Krol

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Taalkeuze wordt ook niet bewaard. Bij opnieuw inloggen staat de app telkens weer op Engels.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Ruud Krol,

 

Dank voor je melding! Ik kan dit nog niet reproduceren, hier wordt de keuze wel bewaard. Van welke browser maak je gebruik? Ervaar je ook inlogproblemen (bijvoorbeeld dat je telkens opnieuw moet inloggen) ? Mogelijk hangt dit met elkaar samen.

zeiler

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

de oogst van gister avond 22-6 op de PC Chrome Win 8.1:

per ongeluk op groot/volledig scherm gezet en weer terug naar klein en 
weg waren mijn klik/afspeelknoppen, en bovendien was ik een onderste stuk
van scherm kwijt, ik zag alleen half de onderste nederlandse vertaal-
regel (beeld op Pauze)
/ pagina opnieuw vernieuwen en alles weer ok nogmaals groot/volledig scherm en weer klein en weg waren de knoppen weer
, verdwenen onderste stuk niet gecontroleerd want beeld stond op pauze
(waar is de SPATIE – pauze knop- ???)
scherm in slaap gevallen, wakker maken en de knoppen zijn weer weg maar
dit gebeurt niet altijd (meer).
En dan is daar opeens weer : Niet beschikbaar, abonnement nodig.

Uitgelicht topic