Als frequent gebruiker van Ziggogo op mijn laptop, ben ik zwaar teleurgesteld in de laatste 'update'. Overigens lijkt het meer op een totale rebuilt maar goed. Een lijstje met problemen:
1. Ik moet ook bij Ziggogo tegenwoordig mijn VPN uitezetten anders mag ik Ziggogo niet gebruiken. Dat komt er op neer dat ik mijn beveiliging uit moet zetten, bizar als je bedenkt dat ik ook moet inloggen;
2. Als ik een programma terug kijk, kan ik soms niet vooruit of achter uit of pauzeren. De balk is verdwenen. Ik moet dan afbreken en maar opnieuw beginnen;
3. Bij het inloggen zijn de velden niet meer bereikbaar voor mijn password app (als Dashlane) dus ik moet telkens mijn username en password opzoeken en handmatig in de velden plakken. Wie verzint dat toch.
4. Iedere keer dat ik inlog krijg ik datzelfde irritante schermpje met de tekst : "Nieuwe functies Ziggogo app, veel plezier"
Met dit soort voor de hand liggende issues vraag ik me altijd af of er eigenlijk wel zoiets als een usability test wordt uitgevoerd of dat de nieuwe versie er maar gewoon ingegooid wordt. Samenvattend; ik ben weer niet blij met Ziggo.
Niet on topic: nadat Ziggo wat voor mij had afgewerkt i.v.m. wijzigingen, kreeg ik een email met de vraag "hebben we het goed gedaan?"Ik ben er aan begonnen en ben er mee gestopt want ik kreeg een waslijst met niet ter zake doende vragen. De snelheid - voor zover dat al belangrijk is - van Ziggo is prima. De rest vraagt om tal van verbeteringen.